2021-02-04, 02:51
Medlem
Fezs avatar
Finns på apotea bl.a. Kört det I ett par månader dock på skallen. Har inga problem med skägget. 😄
Inga biverkningar förutom om jag låter duschen falla ner över ansiktet så smakar det helvete runt munnen vilket skulle vara ett helvete om man körde det på en skägget.
Citera
2021-02-04, 19:48
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Har någon kal fläck.. Kunde ju vart värt att prova även om jag alltid rockar helrakat.

Det är detta ni använder alltså?

https://www.apoteket.se/produkt/mino...E&gclsrc=aw.ds
Det är den jag använder.

Uppdatering så här efter två månader: månad 2 har varit fri från biverkningar bortsett från fnasig hy och eventuellt mer näshår 😑. Framstegen har varit klart färre än under första månaden. Något enstaka ”riktigt” hårstrå, i övrigt tror jag att jag fått mycket mer vellus-hår på rätt områden.

Jag kör på och återkommer med uppdatering igen längre fram. 🙂
Citera
2021-02-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Det är den jag använder.

Uppdatering så här efter två månader: månad 2 har varit fri från biverkningar bortsett från fnasig hy och eventuellt mer näshår 😑. Framstegen har varit klart färre än under första månaden. Något enstaka ”riktigt” hårstrå, i övrigt tror jag att jag fått mycket mer vellus-hår på rätt områden.

Jag kör på och återkommer med uppdatering igen längre fram. 🙂
Härligt att höra, kör på bara. Två månader är fortfarande riktigt early och vissa börjar inte se resultat föräns flera månader in. Jag är inne på vecka 3 nu och igår såg jag definitivt nya hårstrån runt området där mustachen möter skägget. Blev överlycklig och mind blown haha! Det är mjuka hårstrån som är tunna, halvt mörka och halvt ljusa, svårt att se från alla vinklar och man får gå nära. Detta bekräftar äktheten på min produkt vilket gör mig superglad haha! Har viss skäggväxt och terminalhår vid kinder och under haka så svårt att se där om jag fått något nytt men jag kör på bara.

Hur hör du, trimmar du det du har? Tar du bilder också en gång i veckan ungefär?
Citera
2021-02-05, 23:52
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackVille
Härligt att höra, kör på bara. Två månader är fortfarande riktigt early och vissa börjar inte se resultat föräns flera månader in. Jag är inne på vecka 3 nu och igår såg jag definitivt nya hårstrån runt området där mustachen möter skägget. Blev överlycklig och mind blown haha! Det är mjuka hårstrån som är tunna, halvt mörka och halvt ljusa, svårt att se från alla vinklar och man får gå nära. Detta bekräftar äktheten på min produkt vilket gör mig superglad haha! Har viss skäggväxt och terminalhår vid kinder och under haka så svårt att se där om jag fått något nytt men jag kör på bara.

Hur hör du, trimmar du det du har? Tar du bilder också en gång i veckan ungefär?

Kul att höra att du ser framsteg. Det är bra för motivationen 🙂.

Jag har ett hyfsat helskägg, jag koncentrerar mig på de områden som är kala respektive glesa. Den enda trimning jag gör är med sax 🙂.
Jag tror däremot att det kanske skulle ge bättre effekt om man är rakad eller korttrimmad eftersom det befintliga skägget onekligen suger upp en del av det jag sprayar på. Ett riktigt life-hack som jag hade testat om jag vore rakad vore att lägga en bit gladpack över det behandlade området, för att säkerställa att vätskan går in i huden och inte dunstar bort 😋.

Nix, jag tar inga bilder. Glor däremot i spegeln alldeles för ofta.
Citera
2021-02-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCurmudgeon
Hej jag har nu använt Minoxidil Orifarm 5% i drygt en månad. Jag har dock upplevt följande biverkningar:
Hjärtklappning (har dock blivit bättre)
Hjärtknip (känns som små stick i hjärtat, var riktigt illa i 2 dagar denna veckan så jag tog en paus i 3 dagar. Nu händer det bara då och då när jag ligger ner)
Andfåddhet (kommer och går oftast 1-2 efter appliceringen)

Borde jag byta till 2% istället eller lägga ner helt och hållet? Jag har en läkartid snart för att göra blodprov och höra med läkaren. Jag har dock pratat med 1177 och en läkare på mindoktor.se när det var riktigt illa som hävdade att det nog var panikångest. Visst blir jag lite panikslagen men jag upplever samtliga biverkningar och paniken kommer EFTER biverkningarna speciellt när jag känner stick i hjärtat! Dessutom så har allt detta hänt efter jag börjde med minox. Jag vet om att minox påverkar blodtrycket osv och läser även rätt flitigt på r/minoxbeard men ja, tänkte fråga här!

Finns det någon annan som har haft liknande bekymmer eller som har tips?

Btw har inte hjärtproblem och ingen i min familj har haft hjärtbekymmer.

Det där med hjärtknip känner jag igen. Hände mig med väldigt ofta när jag använde minox, kändes som att det högg till precis under hjärtat och för varje andetag man tog så högg det till. Detta va största anledningen till att jag la av med minoxidil, höll på med det i 7 månader innan det blev för mycket. Har varit utan minox nu i 4 månader och ser tydligt att mina gains är borta, vill gärna fortsätta med minox igen, men det med hjärtknipen klarar jag inte av.
Citera
2021-02-08, 18:54
Medlem
kukflashs avatar
Hur fan ska man applicera det? Med spray/pumpen så flyger det överallt och träffar spegeln och hela ansiktet. Får det på läpparna också när jag smörjer in mustaschen och det smakar apa och vägrar att torka.
Citera
2021-02-08, 21:59
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hur fan ska man applicera det? Med spray/pumpen så flyger det överallt och träffar spegeln och hela ansiktet. Får det på läpparna också när jag smörjer in mustaschen och det smakar apa och vägrar att torka.
Prova att hålla ett annat avstånd?

Läpparna är ju bara att torka av med toapapper.
Citera
2021-02-08, 22:06
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Prova att hålla ett annat avstånd?

Läpparna är ju bara att torka av med toapapper.
Har försökt på kortare avstånd men flyger ändå överallt. Vet inte om det beror på felaktig pump eller om det ska vara så. Angående läpparna så försöker jag torka bort men finns alltid en eftersmak, är lite orolig att det är skadligt att få i sig
Citera
2021-02-08, 22:24
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har försökt på kortare avstånd men flyger ändå överallt. Vet inte om det beror på felaktig pump eller om det ska vara så. Angående läpparna så försöker jag torka bort men finns alltid en eftersmak, är lite orolig att det är skadligt att få i sig
Håll längre ifrån. Håller du för nära studsar det och skvätter. Angående läpparna är det väl en smaksak 😁
Citera
2021-02-13, 11:23
Medlem
Hej!
Jag tänkte snart påbörja min Minox Journey, det jag har hemma just nu är en 6 month supply från Kirkland Minoxidil 5% Foam, sedan en Dermaroller 0.5mm. Det jag tänkte köpa till detta är Nivea Soft + LCLT, som jag har tänkt använda under tiden jag inte använder minox om dagarna, Finns det att köpa (L-Carnitine L-Tartrate) pulver i Sverige?
Citera
2021-02-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Hej!
Jag tänkte snart påbörja min Minox Journey, det jag har hemma just nu är en 6 month supply från Kirkland Minoxidil 5% Foam, sedan en Dermaroller 0.5mm. Det jag tänkte köpa till detta är Nivea Soft + LCLT, som jag har tänkt använda under tiden jag inte använder minox om dagarna, Finns det att köpa (L-Carnitine L-Tartrate) pulver i Sverige?

Vart köpte du din Kirkland minoxidil foam ifrån?
Citera
2021-02-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shwareb94
Vart köpte du din Kirkland minoxidil foam ifrån?

https://www.minoxidilworld.co.uk/

Tog typ 3 dagar att få hem leveransen, Jag blev själv tipsad om det via minox beard spot på facebook samt reddit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in