Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackVille
Har också påbörjat min beard journey för en vecka sedan men har köpt Regaine foam från Amazon. Hade bra reviews och många beard-pojkar verkar nöjda i reviewsen. Var tvungen att köpa från Amazon.de dock. Klisterlappen som förseglar kartongen var bruten när jag fick produkten så blev sjukt skeptisk men ska bara köra ett litet tag nu och se vad som händer... Tänkte mest höra hur det går för dig och din orifarme forte? Går att köpa rätt billigt på apoteket. Tänkte också på att fråga om det är en olja som du liksom droppar runt på haka/kind/hals som måste torka länge, eller är det en foam som torkar i stort sett instant?
Lycka till och tacksam för svar

Ja nu har det gått några veckor till och det har kommit ytterligare några nya strån, så för min del är det över förväntan då jag kallt räknat med att det skulle dröja tre månader innan något resultat.
Orifarm forte har ett medföljande spraymunstycke. Det blir inte direkt någon finfördelad dusch utan det skvätter ut några droppar av vätskan som jag sedan stryker ut med fingrarna och som torkar in på 5-10 minuter och lämnar en lite ”fet” hinna som inte syns. Det enda synliga är att det blir torrt/fnasigt men det går att motverka om man är noggrann med att smörja med återfuktande kräm (vilket jag slarvar med 😁 ).
Jag använder det som tidigare nämnts endast fläckvis då jag har acceptabel skäggväxt i stort men ett par glesa/kala fläckar som stört mig länge, så totala mängden minox per tillfälle blir mindre än om jag skulle behöva duscha över en hel skepparkrans.