2021-02-08, 09:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journalistkopian
Vi antar att DNA:t stämmer med den som friats 1998 då det är det mest sannolika i det här läget. Är det säkert att det beviset ändrar något i sak i skuldfrågan? Någon gång berättade han i förhör hur han köpte eller hade sex med flickan alltså Malin.

Börjar befara att det inte kommer hålla trots att resning kanske beviljas.
Men den teorin borde inte gå. BO var väl lättare förståndshandikappade om jag inte minns fel. En sådan brukar inte vilja ha sex och definitivt inte sälja sex. Våldtäkt är ju mer troligt och även då att han är mördaren.
Citera
2021-02-08, 10:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Men den teorin borde inte gå. BO var väl lättare förståndshandikappade om jag inte minns fel. En sådan brukar inte vilja ha sex och definitivt inte sälja sex. Våldtäkt är ju mer troligt och även då att han är mördaren.

Det rör sig om ett sexualmord. Att hon skulle ha sålt sex (vilket inget tyder på), och därefter blivit sexualmördad av annan person, är helt orimligt. Rätten lär inte lägga någon vikt vid det scenariot.

Håller inte med om din beskrivning av förståndshandikappade och sexualitet, eller prostitution.
Citera
2021-02-08, 10:06
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det rör sig om ett sexualmord. Att hon skulle ha sålt sex (vilket inget tyder på), och därefter blivit sexualmördad av annan person, är helt orimligt. Rätten lär inte lägga någon vikt vid det scenariot.

Håller inte med om din beskrivning av förståndshandikappade och sexualitet, eller prostitution.
Ja, det är ett sexualmord.
Visst kan väl även förståndshandikappade ha sex. Men varför skulle hon ha sex med en för henne okänd man?
Citera
2021-02-08, 11:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja, det är ett sexualmord.
Visst kan väl även förståndshandikappade ha sex. Men varför skulle hon ha sex med en för henne okänd man?

Sätt till situation (på bussen på väg hem till en kompis) så är det helt orimligt. Men om det är så att hon var förståndshandikappad (inte hört det ska vara så) så är det inte något som försvagar den möjligheten ytterligare.

Det vill säga förståndshandikappad eller ej så är det lika orimligt att hon där och då skulle ha sex med en för henne okänd man.
Citera
2021-02-08, 11:09
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sätt till situation (på bussen på väg hem till en kompis) så är det helt orimligt. Men om det är så att hon var förståndshandikappad (inte hört det ska vara så) så är det inte något som försvagar den möjligheten ytterligare.

Det vill säga förståndshandikappad eller ej så är det lika orimligt att hon där och då skulle ha sex med en för henne okänd man.
Precis min mening. Jag har för mig att hon var förståndshandikappad. Har jag fel i det fallet får någon gärna rätta mig.
Citera
2021-02-08, 13:47
Avslutad
Citat:
Precis min mening. Jag har för mig att hon var förståndshandikappad. Har jag fel i det fallet får någon gärna rätta mig.

Förståndet var det inga större fel på. Däremot har jag för mig (kan ha läst det här i tråden nånstans) att hon var blyg och hade svårt för att skaffa vänner. Och hon hade bara en eller två varav den ene var hon på väg till för att studera läxor.
Citera
2021-02-08, 17:39
Medlem
Citat:

För mig och för mig (!) … var har du fått det ifrån? OBEGRIPLIGT!

Malin studerade på Vårdskolan, och var på väg till en kamrat för att slutföra ett skolarbete.
Hon har beskrivits som tystlåten och blyg, och tog inte gärna kontakt med främmande personer, vilket är en helt annan sak.
Citera
2021-02-08, 23:37
Medlem
Väldigt lite skvaller om denne Olof i Sveg som dom flesta på orten antagligen har koll på eller arbetar med. Undrar om han är nöjd med sig själv och vad han gjorde med Malin.

Gissar på att han är smällfet idag och bara sitter framför datorn och äter chips och tittar på porr.
Citera
2021-02-09, 08:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Förståndet var det inga större fel på. Däremot har jag för mig (kan ha läst det här i tråden nånstans) att hon var blyg och hade svårt för att skaffa vänner. Och hon hade bara en eller två varav den ene var hon på väg till för att studera läxor.

Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon

Malin studerade på Vårdskolan, och var på väg till en kamrat för att slutföra ett skolarbete.
Hon har beskrivits som tystlåten och blyg, och tog inte gärna kontakt med främmande personer, vilket är en helt annan sak.

Får då be om ursäkt. Jag hade fått för mig att hon var förståndshandikappad. Men jag har helt enkelt missuppfattat det hela.
Citera
2021-02-09, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon

Redan från början fattade jag att hon skulle aldrig ha sex med en (relativt) okänd person pang-bom

Var själv övertygad att detta snabbt skulle klaras upp - inte utelivstjej o liten ort

Varför blev olof frikänd - exakt - bra advokat - klanteri av polis/åklagare i så fall vad?
Citera
2021-02-09, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Redan från början fattade jag att hon skulle aldrig ha sex med en (relativt) okänd person pang-bom

Var själv övertygad att detta snabbt skulle klaras upp - inte utelivstjej o liten ort

Varför blev olof frikänd - exakt - bra advokat - klanteri av polis/åklagare i så fall vad?

Det var mycket klantigheter från polisens sida. Det största misstaget polisen gjorde var att de inte grep Sven Å Christiansen så fort han närmade sig utredningen.
Citera
2021-02-09, 13:42
Avslutad
Citat:
Får då be om ursäkt. Jag hade fått för mig att hon var förståndshandikappad. Men jag har helt enkelt missuppfattat det hela.

Stort av dig att du erkände misstaget. Inte många som skulle göra det. Men det är lätt att tro det om blyga och introverta personer. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in