Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Vad menar du??? Jag har inte gripit något ur luften.
Jag har klart och tydligt skrivit att informationen gäller Region Stockholm.
Som jag skrev tidigare inlägg står det på 1177 att i Region Stockholm kommer det att skickas ut brev och att man kommer att kunna boka tid på sin vårdcentral för vaccination.
Detta står under fliken "
När kan jag vaccinera mig?"
I Stockholm behöver man varken dator eller bank-ID för boka tid på sin vårdcentral.
Man kan ringa och boka tid.
Skulle vårdcentralerna införa ett helt nytt system för bokning bara för vaccinet, menar du?
Hur ska de i så fall hinna göra det på bara några dagar?
Citat:
Kan jag boka vaccination nu?
Det går inte att boka tid eller ställa sig i någon kö för vaccinering ännu. Varken för allmänheten eller för personer i riskgrupper eller på andra särskilda boenden än de som successivt erbjuds vaccination. Vem som får vaccin först styrs av nationella prioriteringar. Tillgången till vaccin är fortfarande begränsad.
Preliminärt under februari
Du som är född 1956 eller tidigare
Du kommer att få hem ett brev med information om hur du bokar din tid för vaccination på vårdcentralen där du är listad, men denna bokning är ännu inte öppen.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Samma information lämnade regionens vaccinsamordnare härom veckan i en chatt på SVT:
Citat:
En av vanligaste frågorna idag var hur 70-plussare ska få veta när de ska vaccinera sig. Magnus Thyberg hälsar att alla över 70 kommer att få information hem om hur de ska boka sig för vaccination.
Vaccinationen för de över 70 kommer förhoppningsvis igång i februari, beroende på leveranserna.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stall-din-fraga-till-regionens-vaccinsamordnare