2021-02-08, 06:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmest365
USA som är enormt drabbat trycker in 22.000 på läktaren på Super Boel. De skiter i att deras land pågår en enorm smittspridning?

Horribelt. Bara 22 000? Arenan lär ju ta betydligt mer. Det ska självklart vara fullsatt.

"Enorm smittspridning"? gå inte på allt du läser i skräckmedia din foliehatt.
Citera
2021-02-08, 07:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Kan du inte gå och slicka på rulltrappor som idiotpolitikern gjorde i våras. Ni verkar vara av samma skrot och korn.
Förminskar allt till den grad att vi bara hamnar djupare i skiten. Tänk om man tagit det allvarligt från första sekund som t.ex Nya Zeeland eller Australien.

Istället har vi en myndighet fullproppad med såna idioter som dig som tror att man kan önska bort saker och ting.

Din apa har nog lämnat dig för att du är så patetisk så du behöver inte leta.

Men ojojdå här hade vi en kränkt jävel. Lingonvecka?

Jadu, att du är så ynklig och patetisk att du är rädd för "covid-19" är inte mitt problem. Gå ner i vikt och sluta ät socker så ska du nog se att du klarar dig. Själv har jag stannat inne tillräckligt länge nu för att "skydda" oansvariga tjockisar som dig. För ca en månad sen sa jag fuck it och började bryta mot alla coronaregler som finns, så nu är det bäst att du passar dig, och börjar ta eget ansvar annars kanske du blir smittad av det hemska mördarviruset med 0,2% dödlighet. Att bryta mot reglerna går för övrigt hur bra som helst kan jag intyga. Även i andra länder än Sverige där det t om är lagar snarare än regler. Rekommenderar alla att göra detsamma.

Australien och Nya Zeeland ja eller varför inte UK, Italien, Spanien etc, andra länder som "tagit det på allvar". Det har ju gått jättebra för dem.

Gå och lägg dig din lättmanipulerade fjant.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-08 kl. 07:13.
Citera
2021-02-08, 07:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Tack för tydlig information om D-vitamin.
Mera fakta och mindre trams i tråden är positivt.

Tydlig information?

Hörru, idioten? Jag postade just en studie från 2020 som visade att D-vitamin minskar dödligheten ganska markant. Durn80 besvarade det med att citera fem år gamla texter från läkemedelsverket, som dessutom var totalt irrelevanta för studien jag länkade.

Men viss fakta kanske inte går in i din covidbesatta hjärna?

Jävla foliehatt.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-08 kl. 07:26.
Citera
2021-02-08, 07:39
Medlem
hardusettminapas avatar
Måste säga att det är fascinerande med alla no nonsense tough guys i den här tråden som paradoxalt nog samtidigt är så rädda för "covid-19" att de knappt vet vart de ska ta vägen. Humor på hög nivå.

Endast ett patetiskt jävla nervvrak kan vara rädd för detta "virus". Är du under 70 år är det fan större risk att dö av ett blixtnedslag.

Utom möjligtvis om du är en tjockis. Men då får du ju skylla dig själv.

Nej, ni är så jävla hjärntvättade så det är sanslöst. Sorgligt att bevittna.

Det känns som att vi snart måste dela upp samhället i två. En del för de hjärntvättade, dvs de livrädda sängvätarna, och ett parallellt samhälle för oss andra där människor lever sina liv istället för att sitta hemma och vara rädda. Nuvarande situation håller helt enkelt inte längre.
Citera
2021-02-08, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Horribelt. Bara 22 000? Arenan lär ju ta betydligt mer. Det ska självklart vara fullsatt.

De hade 90.000 nya bekräftade fall igår och 1340 nya bekräftade döda.

Ne jag är ingen foliehatt
Citera
2021-02-08, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Sluta tjata om vaccinationstakten!

För det första kollar du på siffror som typ är två veckor gamla (ja, eftersläpningen i rapporteringen är så lång i vissa regioner)
För det andra, får vi precis lika många doser som övriga EU utifrån folkmängd.
Alla regioner jag läser info ifrån behöver bara mer vaccin.
Det är på väg, så ta det lite lugnt med Sverigehatet. Hata vaccinbolagen istället. Dom har ju inte lyckats med ett skit, förutom att få fram extremt bra vacciner på mindre än ett år då.

Andas nu och invänta din spruta!
Jag är rädd att när det blir din tur att vaccineras då är vaccinet så gott som värdelös.

https://edition.cnn.com/2021/02/07/health/south-africa-astrazeneca-vaccine-study/index.html
Citera
2021-02-08, 07:53
Medlem
Citat:
Måste säga att det är fascinerande med alla no nonsense tough guys i den här tråden som paradoxalt nog samtidigt är så rädda för "covid-19" att de knappt vet vart de ska ta vägen. Humor på hög nivå.

Endast ett patetiskt jävla nervvrak kan vara rädd för detta "virus". Är du under 70 år är det fan större risk att dö av ett blixtnedslag.

Utom möjligtvis om du är en tjockis. Men då får du ju skylla dig själv.

Nej, ni är så jävla hjärntvättade så det är sanslöst. Sorgligt att bevittna.

Det känns som att vi snart måste dela upp samhället i två. En del för de hjärntvättade, dvs de livrädda sängvätarna, och ett parallellt samhälle för oss andra där människor lever sina liv istället för att sitta hemma och vara rädda. Nuvarande situation håller helt enkelt inte längre.
Något säger mig att du fått en riktigt tråkig mutation i kroppen och att det satt sig på hjärnan.

How COVID-19 can damage the brain

“We’ve seen this group of younger people without conventional risk factors who are having strokes, and patients having acute changes in mental status that are not otherwise explained” (...) It is also unclear whether the effects will linger: COVID-19 can have other health impacts that last for months, and different coronaviruses have left some people with symptoms for years.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02599-5
Citera
2021-02-08, 08:13
Medlem
Citat:

Svårt att hålla avstånd på en fullsatt arena.
Citera
2021-02-08, 08:22
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80

Det är den senaste internationellt kollaborerade genomgången av D-Vitamin och dess harmfulla/icke-harmfulla effekter på människan. Om ni kan hitta en mer aktuell, var så god. Sedan kan jag bara spekulera att du är en Covid-nekare, som är övertygad att vaccinet innehåller små robotar som kommer ta kontroll över mänskligheten och "spionera" på oss. Usch fy ja du grabben. Fluoret man tvingades sköljda i lågstadiet var också fyllt av kvicksilver som staten ville att alla Svenskar ska få så de tvingas gå till doktorn mycket.

Förövrigt kroppade jag den här bilden själv efter en tavla, din lilla FB kompis också "snodde" per definition.Där har du lite humor. Spring och lek. Vuxna pratar.

Bevisat att du spekulerar ren skit genom att ta upp gamla avhandlingar som inte är i närheten av C19.
Det du länkar till berör: en person köpt D-vitamin över nätet och i största välvilja administrerat 50 000 IE (1 250 μg)/dag till sin demenssjuke far, vilket resulterade i långvarig och svårbehandlad hyperkalcemi.

Hade du läst hela artikeln framkommer det klart att om man ligger på dagens rekommendationer på 5000IE så är det inga problem, häller man i sig 10ggr mer blir det problem. Den stora studien du hänvisar till finns inte i artikeln, det är ett gäng studier med olika brister, bla annat anges:
Tyvärr rapporterades inte biverkningar i form av kardiovaskulära händelser, vilket skulle ha varit av intresse eftersom kalciumsupplementering, med eller utan D-vitamin, enligt vissa forskare leder till måttligt förhöjd risk för hjärtinfarkt och stroke [24-26].

Sen bekräftar samtidigt dessa gamla studier: Mörkhyade invandrare har dock i genomsnitt betydligt lägre serumkoncentrationer än ljushyade individer.
Det är dessa som just nu avlider i extremt större omfattning här i Sverige med C19. Klart bevisat !

Läkartidningen är emellanåt rena skämtet, medan svenska läkarna blåste sönder folks lungor med syrgas började deras kollegor utomlands pröva andra vägar, det tog 6 månader här innan man insåg att pröva med kortison och syrgasgrimma istället, så en majoritet av alla dödsfall fram till Juli i Sverige med C19 berodde på svenska läkarkåren som inte följde den internationella vetenskapen i detta ämne. I stället körde man som bekant morfin, med känd utgång, bara att jämföra med våra grannländer.
Du är värd samma morfinbehandling då du sällar dig till prästerskapet på samma sätt som på medeltiden.
Citera
2021-02-08, 08:29
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Men ojojdå här hade vi en kränkt jävel. Lingonvecka?

Jadu, att du är så ynklig och patetisk att du är rädd för "covid-19" är inte mitt problem. Gå ner i vikt och sluta ät socker så ska du nog se att du klarar dig. Själv har jag stannat inne tillräckligt länge nu för att "skydda" oansvariga tjockisar som dig. För ca en månad sen sa jag fuck it och började bryta mot alla coronaregler som finns, så nu är det bäst att du passar dig, och börjar ta eget ansvar annars kanske du blir smittad av det hemska mördarviruset med 0,2% dödlighet. Att bryta mot reglerna går för övrigt hur bra som helst kan jag intyga. Även i andra länder än Sverige där det t om är lagar snarare än regler. Rekommenderar alla att göra detsamma.

Australien och Nya Zeeland ja eller varför inte UK, Italien, Spanien etc, andra länder som "tagit det på allvar". Det har ju gått jättebra för dem.

Gå och lägg dig din lättmanipulerade fjant.

Edit.. det skall vara 0,1%.. endast 0,1 av Svenskarna har dött med Covid symptom
Citera
2021-02-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Edit.. det skall vara 0,1%.. endast 0,1 av Svenskarna har dött med Covid symptom

Det är väldigt många. Sverige har drabbats väldigt hårt i denna pandemi.
Citera
2021-02-08, 08:38
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag är rädd att när det blir din tur att vaccineras då är vaccinet så gott som värdelös.

https://edition.cnn.com/2021/02/07/health/south-africa-astrazeneca-vaccine-study/index.html

ja, du verkar väldigt rädd.

Det finns massor av otäckheter som lurar runt hörnet, men vi skall inte måla fan på väggen än.

Framförallt har inte vaccinationstakten med mutationer att göra. Åtminstone inte i jämförelse mellan Sverige och övriga Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in