2021-02-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Fantastiskt!
Låt Hiding få informationen innan NA, så det inte läcker ut fel, bara..
Det är två månader kvar, vore fantastiskt om SD kan häktas och ta med sig sina allierade/manipulerade i fallet.
Det du hittat och hittar är väl utom rimligt tvivel?!

Det viktiga är att reda ut det som forensikerna och NFC gick bet på så får åklagaren och evtl rätten avgöra bevisvärdet i det sen då.

Då har vi gjort vad vi kunnat här och kan något av det få fallet att väga över åt rätt håll så skulle det ju kännas väldigt bra.
Citera
2021-02-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu fattar jag inte.
Du hade ju redan skickat till ÅK för nån vecka sen?

Citerar mig själv:

”Håller på att dokumentera, struktuera upp och ”avflashbackifiera” det som utredningen inte redan vet.”
Citera
2021-02-07, 19:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Citerar mig själv:

”Håller på att dokumentera, struktuera upp och ”avflashbackifiera” det som utredningen inte redan vet.”
Så du skickar igen till ÅK?
Citera
2021-02-07, 19:24
Medlem
Citat:
Så du skickar igen till ÅK?

Det går inte direkt från mig till åklagaren men ja det kommer kompletteras med nya kunskaper.

Ingen behöver vara orolig för att uppgifterna inte når åklagaren. Vissa uppgifter har de haft i nästan två månader vid det här laget och för några veckor sen fick de än mer.

Nu blir det en tredje omgång och ska även tipsa om ett särskilt program som fått väldigt intressanta uppdateringar senaste tiden som gräver lite extra på djupet. Så får vi se.
Citera
2021-02-07, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det går inte direkt från mig till åklagaren men ja det kommer kompletteras med nya kunskaper.

Ingen behöver vara orolig för att uppgifterna inte når åklagaren. Vissa uppgifter har de haft i nästan två månader vid det här laget och för några veckor sen fick de än mer.

Nu blir det en tredje omgång och ska även tipsa om ett särskilt program som fått väldigt intressanta uppdateringar senaste tiden som gräver lite extra på djupet. Så får vi se.
Jag är inte ett dugg bekymrad, jag funderade på vad du menade iom att du tidigare sagt att du redan översänt material.
Det är bara bra om du hittar nåt och får iväg det dit det bör.
I en tråd på fb gör det inte mer nytta än är intressant.
Det diarieförs så det lär väl inte försvinna ut i etern.
Senast redigerad av develi 2021-02-07 kl. 19:34.
Citera
2021-02-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vet ej om meddelandet är syrligt och sarkastiskt direkt eller om det faktisk är ett helt ärligt uttryckt att hon är lättad över sin påbörjade frigörelse från honom och hoppas de ska kunna förbli vänner.

Trots allt har hon vetat om USA-resan ca ett år innan avresa, vilket FR bekräftar i TR (ca 21:00 in i förhöret)

Föga utgör väl här den lojalt allierade HD, som är totalt virad runt SDs lillfinger, något reellt hot för SD.

Däremot vittnar flera om
SDs återkommande tjafs och hot mot LW, i tid och otid, angående polisanmälan ända in i the bitter end.

En kvalificerad gissning är att triggern, vad den nu är, finns i LWs Mail/Messenger som SD i hemlighet läser någon dag innan hans terrorsammanbrott.

Man undrar vad som måste åtgärdas innan usa-resan och som efteråt kan vara för sent för SD.

Jag skulle kunna möta dig halvvägs😉
LW visste om resan 2017, men hon hotade att avslöja relationen om SD åkte till USA med HD. SD mörkade och sa att de inte skulle åka. LW listade ut att SD gick bakom ryggen på henne med sina resplaner. Om det var i april eller maj 2018 vet jag inte, men det var i relativ närtid som hon fick reda på det.
Kanske blev det så att de då stångades mot varandra om detta fram till slutet. Jag vet inte.
Citera
2021-02-07, 20:27
Medlem
Citat:
Jag är inte ett dugg bekymrad, jag funderade på vad du menade iom att du tidigare sagt att du redan översänt material.
Det är bara bra om du hittar nåt och får iväg det dit det bör.
I en tråd på fb gör det inte mer nytta än är intressant.
Det diarieförs så det lär väl inte försvinna ut i etern.

Precis, ”orolig” menade jag mest i generella termer.

De senaste rönen är lite dåligt dokumenterade. Programmerare gillar att programmera och gör ofta inte vettiga guider så jag får sno ihop nåt här. Bara att knappra på.
Citera
2021-02-07, 20:50
Medlem
Citat:
Precis, ”orolig” menade jag mest i generella termer.

De senaste rönen är lite dåligt dokumenterade. Programmerare gillar att programmera och gör ofta inte vettiga guider så jag får sno ihop nåt här. Bara att knappra på.

Rönen, guide?
Språk experiment?
God fortsättning på kodandet..
Citera
2021-02-07, 21:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Minns att du sa någon gång att ingen skugga på IT- forensikern, utan kanske mer på hans lärare.
Det är väl så att man kanske i sitt yrke själv försöker ta reda på saker, hålla sig uppdaterad.

Men mest frågar jag mig om polisens utredare får gå på fortbildning regelbundet. Det man inte fått utbildning om, kan man ju inte kräva av sin medarbetare och anställd att veta utan vidare.

Tekniken går framåt och människor, även kriminella blir kunnigare inom området. Jag hoppas att dina tips leder till förbättringar på det sättet.

Det känns sorgligt att NFC avsa sig att arbeta med 23:34 händelsen och överlät till polisens tekniker att försöka reda ut det hela. Jag förmodar att det skickades initialt till NFC, just av den anledningen att det var något som polisen IT- tekniker kände att han kunde ha svårt att reda ut.

Det känns otroligt tråkigt att mördare ska kunna gå fria för att det inte bara tabbats en hel del, utan också för att vår polis inte har tillräckliga resurser, personal som inte är tillräckligt fortbildade och NFC arbetar på ett gammaldags sätt och tungrodd som en flodhäst.
Citera
2021-02-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Minns att du sa någon gång att ingen skugga på IT- forensikern, utan kanske mer på hans lärare.
Det är väl så att man kanske i sitt yrke själv försöker ta reda på saker, hålla sig uppdaterad.

Men mest frågar jag mig om polisens utredare får gå på fortbildning regelbundet. Det man inte fått utbildning om, kan man ju inte kräva av sin medarbetare och anställd att veta utan vidare.

Tekniken går framåt och människor, även kriminella blir kunnigare inom området. Jag hoppas att dina tips leder till förbättringar på det sättet.

Det känns sorgligt att NFC avsa sig att arbeta med 23:34 händelsen och överlät till polisens tekniker att försöka reda ut det hela. Jag förmodar att det skickades initialt till NFC, just av den anledningen att det var något som polisen IT- tekniker kände att han kunde ha svårt att reda ut.

Det känns otroligt tråkigt att mördare ska kunna gå fria för att det inte bara tabbats en hel del, utan också för att vår polis inte har tillräckliga resurser, personal som inte är tillräckligt fortbildade och NFC arbetar på ett gammaldags sätt och tungrodd som en flodhäst.

NFC 23:34 sket sig pga att de skickade dit fel fråga baserad på fel grunder. Som man frågar får man svar m a o.

Bekymret är att hela den delen med IT-forensikerns slutsats/hypoteser skulle behövas uppdateras med korrekt information.

Hur de löser det med tanke på att de hänvisar i överklagan hovrätten till de inspelade förhören med IT-forensikern får de väl lösa på nåt sätt.

Spelas det upp nåt i hovrätten sen om Googles synkningar och hemmatester med ”liknande aktivitet” så är det ett stort misslyckande ang 23:34. Jag gör min del så få de fixa med den delen.
Citera
2021-02-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Rönen, guide?
Språk experiment?
God fortsättning på kodandet..

Jag fattar inte vad du menar men tack ändå.
Citera
2021-02-07, 21:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag skulle kunna möta dig halvvägs😉
LW visste om resan 2017, men hon hotade att avslöja relationen om SD åkte till USA med HD. SD mörkade och sa att de inte skulle åka. LW listade ut att SD gick bakom ryggen på henne med sina resplaner. Om det var i april eller maj 2018 vet jag inte, men det var i relativ närtid som hon fick reda på det.
Kanske blev det så att de då stångades mot varandra om detta fram till slutet. Jag vet inte.

När fick SD reda på att LW visste?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in