2021-02-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Hela den här tråden är fylld av svammel där detta vidriga dåd försöker rationaliseras utifrån era egna föreställningar och känslor. Att det skulle vara någon form av barmhärtighetsmord för att lindra flickornas plågor. Rent svammel, säger jag!

Detta fruktansvärda brott är utfört av ett endaste sjukt och kontrollerande svin vid namn Oskar Henkow.

Han har manipulerat sjukvård och skola för att kunna hålla flickorna hemma. Detta sjuka beteende utmynnade slutligen i en total utradering av hela familjen, vilket är ett känt fenomen; kontrollerande fader skärmar av hela familjen från omgivningen, mördar sedan allihopa och tar slutligen sitt eget liv. Detta fall är inte svårare än så!
Jag är rätt säker på att du inte har läst dela den här tråden. Men tack för att du delar med dig av dina känslor.
Citera
2021-02-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag är rätt säker på att du inte har läst dela den här tråden. Men tack för att du delar med dig av dina känslor.

Nej, jag har verkligen inte läst allt i den här tråden, men jag har läst tillräckligt för att dra mina slutsaster kring fallet. Jag kan ju givetvis ha fel, men jag tror att jag ligger rätt nära sanningen, faktiskt.
Citera
2021-02-07, 15:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej, jag har verkligen inte läst allt i den här tråden, men jag har läst tillräckligt för att dra mina slutsaster kring fallet. Jag kan ju givetvis ha fel, men jag tror att jag ligger rätt nära sanningen, faktiskt.

Det blev inte samma slutsats som polisen.
Citera
2021-02-07, 15:20
Medlem
Citat:
Det tror polisen också att de gör, faktiskt. Men de har kommit fram till en helt annan sanning. Skillnaden är att de har haft tillgång till all fakta.
Citera
2021-02-07, 15:53
Medlem
Förutom föräldrarnas allra innersta tankar.
Citat:
Det tror polisen också att de gör, faktiskt. Men de har kommit fram till en helt annan sanning. Skillnaden är att de har haft tillgång till all fakta.
Citera
2021-02-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Förutom föräldrarnas allra innersta tankar.
Jag tror att de kom närmare än många andra eftersom de fick läsa självmordsbrevet och brevet föräldrarna lämnade till sina efterlevande.
Citera
2021-02-07, 16:00
Medlem
Citat:
Jag tror att de kom närmare än många andra eftersom de fick läsa självmordsbrevet och brevet föräldrarna lämnade till sina efterlevande.

Ja, men det låter ändå inte trovärdigt, jag är ledsen. Var någonstans hittar du en liknande historia, innefattande barmhärtighetsmord på hela familjen? Det existerar knappt!
Den enklaste och mest logiska förklaringen är att fadern ligger bakom det hela.
Citera
2021-02-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ja, men det låter ändå inte trovärdigt, jag är ledsen. Var någonstans hittar du en liknande historia, innefattande barmhärtighetsmord på hela familjen? Det existerar knappt!
Jag förstår. Det är många som håller med dig. Både statistiken och att han hade en vit slips kan ju vara bevis på att du har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
För mig ser slipsen VIT ut. Färgsticket som drar åt blått eller rött övertygar mig om det.

Han var begravningsklädd på sin sista föreläsning och han var närmast anhörig till "döda". Hade någon dött nyligen i släkten?

Tror att han var helt rubbad, faktiskt. Det klädvalet säger allt.

Men jag håller mig till polisens slutsats även om den inte är lika logisk.
Citera
2021-02-07, 16:47
Medlem
Polisen har inget annat att gå på än OSKARS ORD. De mördade döttrarna talade ingen med. Det var det som skulle hända på vårterminen. Detta stoppade Oskar. Varför? Han ville behålla kontrollen över sin familj.

Det är narcissister som ställer diagnoser och läkare som "håller med". Den lättaste diagnosen att få är en psykisk slaskdiagnos, typ "ME". Schizofreni kräver faktiska bevis mer än "trötthet". Cancer är inte heller lätt att komma dragandes med.

Så Oskar hittade ett kryphål.

Döttrarna var friska, men blev mystiskt trötta i tonåren. Tonåringar behöver MER SÖMN. Accepterades detta inte i prestandafamiljen?

Döm läkaren som slarvigt satte ME-diagnosen och utrota "barn-ME". Det gör man med ett penndrag faktiskt. Sätt ett frågetecken i journalen och låt det stanna där om en förälder desperat söker vård. Utred familjen!

Det finns narcisister som kan ägna hela sitt liv åt att förtrycka sina avkommor. Det gör man enklast genom att förminska dem, ibland med diagnoser, ibland med slag och hugg. Det är alltid psykisk misshandel bakom. Utsatta blir trötta.

ME-charlatanerna borde spärras in. Oskar mördade inte barnen på grund av ME. Han var trots allt akademiker och förstod att det är en diagnos som är oklar. Han mördade barnen för att han tappade kontrollen över allt. Han orkade inte med att kontrollera barnen OCH anstränga sig över sin egen maxnivå för att bli professor. Trycket blev för hårt. Han orkade inte och hade anlag för ondska och desperation. Julen måste ha varit fruktansvärd för barnen. Familjen levde isolerat. Ingen kontakt med någon utanför. Då hade de larmat.
Senast redigerad av rappytt 2021-02-07 kl. 16:50.
Citera
2021-02-07, 16:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Vet du ens vad barmhärtighetsmord är?
Citera
2021-02-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det blev inte samma slutsats som polisen.

Polisen har bara Oskars ord att gå på. Vi som kan läsa mellan raderna förstår vad det handlar om. Den slutsatsen kom även IVO och skolan fram till. Att Oskar varit drivande och därmed utgjort en fara för sin familj. Han borde ha utretts, inte barnen.

Dessutom bör alla som misstänks ha ME isoleras från sin familj och bo på annat håll en period för att se om de blir piggare. Det är tyvärr enkelt för misshandlare att förstöra både sömn och mental hälsa hos närstående. Barn som hålls isolerade går snabbt ned sig, självklart. Vad är det Folkhälsomyndigheten har sagt under pandemin? Att barn måste ha sina aktiviteter. Det är viktigare för dem än för vuxna, till och med. Att ta ifrån två flickor ALLT, det borde vara olagligt.
Senast redigerad av rappytt 2021-02-07 kl. 16:56.
Citera
2021-02-07, 16:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Polisen har inget annat att gå på än OSKARS ORD. De mördade döttrarna talade ingen med. Det var det som skulle hända på vårterminen. Detta stoppade Oskar. Varför? Han ville behålla kontrollen över sin familj.

Det är narcissister som ställer diagnoser och läkare som "håller med". Den lättaste diagnosen att få är en psykisk slaskdiagnos, typ "ME". Schizofreni kräver faktiska bevis mer än "trötthet". Cancer är inte heller lätt att komma dragandes med.

Så Oskar hittade ett kryphål.

Döttrarna var friska, men blev mystiskt trötta i tonåren. Tonåringar behöver MER SÖMN. Accepterades detta inte i prestandafamiljen?

Döm läkaren som slarvigt satte ME-diagnosen och utrota "barn-ME". Det gör man med ett penndrag faktiskt. Sätt ett frågetecken i journalen och låt det stanna där om en förälder desperat söker vård. Utred familjen!

Det finns narcisister som kan ägna hela sitt liv åt att förtrycka sina avkommor. Det gör man enklast genom att förminska dem, ibland med diagnoser, ibland med slag och hugg. Det är alltid psykisk misshandel bakom. Utsatt blir trötta.

ME-charlatanerna borde spärras in.
Mår du dåligt över att den samlade världsforskningen innebär att ME är multisystemsjukdom med engagemang i immunförsvar och nervsystem?

Det finns ingen anledning att sitta och ljuga om ME överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in