2021-02-06, 23:30
Medlem
Eller så kanske var föräldrarna sjuka (i huvet) först och DET gjorde flickorna ”sjuka”
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Flickorna var sjuka och föräldrarna blev det också på sitt sätt. Det var fortfarande fyra som dog. Oskar och Hanna bestämde sig för att döda Agnes och Moa. 2+2=4.
Citera
2021-02-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Eller så kanske var föräldrarna sjuka (i huvet) först och DET gjorde flickorna ”sjuka”
Om man låtsas att det inte fanns läkarintyg och särskild undervisning i hemmet så kan man kanske inbilla sig det.
Citera
2021-02-06, 23:41
Medlem
Gynnade dig mer att svara på det här inlägget än mitt förra.😂👍🏻
Citat:
Om man låtsas att det inte fanns läkarintyg och särskild undervisning i hemmet så kan man kanske inbilla sig det.
Citera
2021-02-06, 23:45
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Flickorna var sjuka och föräldrarna blev det också på sitt sätt. Det var fortfarande fyra som dog. Oskar och Hanna bestämde sig för att döda Agnes och Moa. 2+2=4.

Javisst...oops (xxxx xxx xx xxxx xx) trodde du förstått.
Självklart blev flickorna sjuka. Hustrun - den väna - allom bevittnat - befanns sig nog tillsammans med småflickorna i ett helvete.

Om inte O varit så påfallande sjuk som han bevisligen var - då hade hustrun och barnen varit vid liv idag.
Efter fullbordat verk tog han sitt eget liv. Inget brott - i sig, men tråkigt, relativt honom.

Det går knappast att föreställa sig dom sista femton minuterna av livet för dom mördade, kanske visualiseras det i framtiden.
Vi vet ju att det inte var det fridfulla insomnandet i sängarna, som en del ville tro, med händerna på täcket som tog vid - där - mellan liv och oåterkallelig död.

Dirigenten O åstadkom verkligen ett fullbordat verk.

Här, ett annat - tonsatt. Femton minuter av ångest.

Citera
2021-02-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gårdsten är intressant.
Mamman lyckades hålla en fasad inför pappan.
Ang Björred skjuter man skuld på omgivningen. Tystnadsmuren.

Inbillar sig att det inte går att upprätthålla fasader som föräldrarna gjort. Anklagar rektor, lärare och anhöriga att de borde sett och gjort nåt.
Det skaver och skaver i nu över tre år.

Att stress och kris kan bli övermäktig och leda till depressiva vanföreställningar är en röd tråd som tycks vara obegriplig.

Det var käpprätt åt helvete med myndigheter i Gårdsten.
I Bjärred framkommer inte överhuvudtaget nåt liknande sett till skola och aktuell barnneurolog - ett helt team fanns runt barnen med insyn i hemmet.

Trots det hon gjort så vräker inte pappan skuld över henne.
Han sörjer att hon inte sa nåt och bad om hjälp.

"Om hon bara hade berättat om problemen, säger Safet..."

"– Jag trodde allt var okej. Hemma var ju allt som det skulle. Barnen var hela och rena. Det var städat och fint hemma. Maten kom på bordet som den skulle. Vad skulle jag misstänka? frågar sig Safet, och kämpar mot tårarna."

" Den sista kvällen han fick tillsammans med sin familj.
– Nej allt var som vanligt. Jag hade den bästa familjen i världen, svarar Safet i förhöret."

Extrem stress, hamnar i en kris. Utvecklat psykisk sjukdom. Han nämner depression och vanföreställningar

... Och han har all rätt att sörja i sin oerhörda förlust utan att jagas av hyenor. Likt anhöriga och vänner till familjen i Bjärred.
Utan att skuldbeläggas. Utan att minimera deras fina vän.

Bara läst det fetade. Det räcker. Såväl skola som IVO säger att de inte handlagt detta väl. Det var tydligt att de skulle ha hjälpt flickorna, det är inte normalt att ha två döttrar hemma. Punkt. Det var ett mycket tydligt tecken på ohälsa inom familjen. Vet du, rektorn visste om det. Hon sa det själv. Familjen mådde inte bra. De lyssnade för mycket på pappan. Det är vad alla kom fram till.

Deras okunskap och naivitet ledde till tre mord. Och ett självmord.

Flickorna tog inte livet av sig. De blev mördade. Det var INTE ett sätt att skydda sin barn. Pappan var sjuk i skallen och hade varit det i många år. Klart att döttrarna var oroliga, ingen vågade lämna honom ensam hemma...

Jag TROR att det är vanligt att universitetsanställda, frilansar, kan sitta hemma och jobba. Det gjorde Oskar. MYCKET.

Observera! Oskar dödade sig själv innan årets höjdpunkt. Han skulle ha hållit i den där viktiga konferensen. Alla skulle märka att vojne, Oskar är död. Han hoppades på att de skulle inse att de gjort fel som inte dubbade honom till professor. Mycket riktigt. Han blev plastprofessor postumt.

Jag TROR att mycket av Oskars ohälsa och ångest kretsade kring professuren. Han ylade säkert på där hemma och kanske, kanske var det mor och barn som kom fram till att det var bäst om döttrarna var hemma och passade på konstnären. Ett alternativt spår parallellt med pedofila problem.

Oskar var inte sund. Tjejerna var helt vanliga flickor som bröts ner av sin far, indirekt eller direkt. Slutligen blev de dödade, eller brutalt mördade. Kvävda. Undrar om de spjärnade emot eller om de var uppgivna? Hur överraskade blev de? Hade de fruktat detta, levt under hot? Var de undernärda för att bli mer fogliga?

Det är inte omöjligt att de fick svälta sig genom julen.

Charlataner på ME-kliniker bidrog också till flickornas död. De går ostraffade.
Senast redigerad av rappytt 2021-02-07 kl. 00:04.
Citera
2021-02-07, 00:16
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Bara läst det fetade. Det räcker. Såväl skola som IVO säger att de inte handlagt detta väl. Det var tydligt att de skulle ha hjälpt flickorna, det är inte normalt att ha två döttrar hemma. Punkt. Det var ett mycket tydligt tecken på ohälsa inom familjen. Vet du, rektorn visste om det. Hon sa det själv. Familjen mådde inte bra. De lyssnade för mycket på pappan. Det är vad alla kom fram till.

Deras okunskap och naivitet ledde till tre mord. Och ett självmord.

Flickorna tog inte livet av sig. De blev mördade. Det var INTE ett sätt att skydda sin barn. Pappan var sjuk i skallen och hade varit det i många år. Klart att döttrarna var oroliga, ingen vågade lämna honom ensam hemma...

Jag TROR att det är vanligt att universitetsanställda, frilansar, kan sitta hemma och jobba. Det gjorde Oskar. MYCKET.

Observera! Oskar dödade sig själv innan årets höjdpunkt. Han skulle ha hållit i den där viktiga konferensen. Alla skulle märka att vojne, Oskar är död. Han hoppades på att de skulle inse att de gjort fel som inte dubbade honom till professor. Mycket riktigt. Han blev plastprofessor postumt.

Jag TROR att mycket av Oskars ohälsa och ångest kretsade kring professuren. Han ylade säkert på där hemma och kanske, kanske var det mor och barn som kom fram till att det var bäst om döttrarna var hemma och passade på konstnären. Ett alternativt spår parallellt med pedofila problem.

Oskar var inte sund. Tjejerna var helt vanliga flickor som bröts ner av sin far, indirekt eller direkt. Slutligen blev de dödade, eller brutalt mördade. Kvävda. Undrar om de spjärnade emot eller om de var uppgivna? Hur överraskade blev de? Hade de fruktat detta, levt under hot? Var de undernärda för att bli mer fogliga?

Det är inte omöjligt att de fick svälta sig genom julen.

Charlataner på ME-kliniker bidrog också till flickornas död. De går ostraffade.

Barnen var inte undernärda - dom blev det själva.

Barnen är döda - dom var sjuka.

Locket är på - HÅRT !
Citera
2021-02-07, 07:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tack för ditt intressanta men sorgliga inlägg.
Jag tror och hoppas att det är mest här i tråden som anhöriga har blivit kritiserade och jagade, tillsammans med EH.
Jag tror att de som står de anhöriga närmast har ett klokare sätt att se på tragedin.
På Os systers Facebook kunde man läsa att arbetskamraterna önskade henne välkommen tillbaka efter sjukskrivningen.
Helt övertygad att det bara är några få losers här som inte fick konspirationerna uppfyllda, vilket gör varken till eller ifrån.
Höglund försökte sig på spridning för att tjäna pengar på barnen och få uppmärksamhet via tråduppgifter. Succén uteblev.
Citera
2021-02-07, 08:32
Medlem
Citat:
Mitt inlägg handlade om att: 1- Du tyckte inte alls att de var några monster för att de dödade sina barn. 2- Man ska inte döma andra.

Att de dödade sig själva var INTE för att de dömde sig själva för att de mördat sina barn!! De dödade sig själva för att de inte skulle kunna leva ett liv i egentlig mening så kom inte hit och vinkla det hela så att du ska ha rätt!
Jag skrev att ingenting som framkommer tyder på att föräldrarna skulle ha varit några monster. Till och med pianotanten beskriver två föräldrar som var omtänksamma och vänliga. Det gör att man måste gå vidare i sina försök att förstå vad som drev dom att utföra sitt dåd.

Där kan mentalisering och studier i mänskligt psyke vara bra verktyg, men då får man ägna lite tid till läsning. Jag har förstått att det inte är något som du uppskattar eller prioriterar.

De tyckte uppenbarligen inte ens att ett liv utan barnen var ett liv i egentlig mening eftersom de tog livet av sig.
Citera
2021-02-07, 13:52
Medlem
Fetat. Det är DIN spekulation, det kan inte DU veta så det kan lika gärna vara som jag säger...eller inte. Det jag vill säga är att min spekulation är lika giltig som din eftersom vi inte vet exakt vad det rörde sig i deras huvud. Om de tyckte synd om flickorna och därför mördade de dem, är det barmhärtighet som bland många påstår. Är det för att de inte såg en framtid med det livskvalitet de eftersträvade, är det i mina ögon elitistiskt tänk.
Citat:
Jag skrev att ingenting som framkommer tyder på att föräldrarna skulle ha varit några monster. Till och med pianotanten beskriver två föräldrar som var omtänksamma och vänliga. Det gör att man måste gå vidare i sina försök att förstå vad som drev dom att utföra sitt dåd.

Där kan mentalisering och studier i mänskligt psyke vara bra verktyg, men då får man ägna lite tid till läsning. Jag har förstått att det inte är något som du uppskattar eller prioriterar.

De tyckte uppenbarligen inte ens att ett liv utan barnen var ett liv i egentlig mening eftersom de tog livet av sig.
Citera
2021-02-07, 14:27
Medlem
Citat:
Fetat. Det är DIN spekulation, det kan inte DU veta så det kan lika gärna vara som jag säger...eller inte. Det jag vill säga är att min spekulation är lika giltig som din eftersom vi inte vet exakt vad det rörde sig i deras huvud. Om de tyckte synd om flickorna och därför mördade de dem, är det barmhärtighet som bland många påstår. Är det för att de inte såg en framtid med det livskvalitet de eftersträvade, är det i mina ögon elitistiskt tänk.
Om de hade tyckt att livet utan barn var ett liv i egentlig mening så hade de väl nöjt sig med att döda barnen? Hade föräldrarna tyckt att barnen skulle få ett liv i egentlig mening utan dem så hade de väl bara dödat sig själv och låtit barnen leva?

Att de var för nära varandra, som en enda levande organism, var en av riskfaktorerna som ledde till det ödesdigra beslutet. De såg sig inte som fyra självständiga individer utan som en odelbar helhet. Dit en går-går alla. Det en känner-känner alla. Tillsammans är vi världen-var för sig är vi ingenting.

Om alla stjärnor står på rad och allt stämmer är en sådan sammanhållning en välsignelse, om inte så drabbar allt alla och om en går under går alla under. Jag tror att det var mamman som gick under och jag tror faktiskt inte att hon var ett monster.
Citera
2021-02-07, 14:41
Medlem
Nej, för då hade det varit ett misslyckande.
För mig är alla som mördar sina barn monster.
Vi tycker helt enkelt olika. Tack för dialog utan påhopp. Ha en bra solig dag.
Citat:
Om de hade tyckt att livet utan barn var ett liv i egentlig mening så hade de väl nöjt sig med att döda barnen? Hade föräldrarna tyckt att barnen skulle få ett liv i egentlig mening utan dem så hade de väl bara dödat sig själv och låtit barnen leva?

Att de var för nära varandra, som en enda levande organism, var en av riskfaktorerna som ledde till det ödesdigra beslutet. De såg sig inte som fyra självständiga individer utan som en odelbar helhet. Dit en går-går alla. Det en känner-känner alla. Tillsammans är vi världen-var för sig är vi ingenting.

Om alla stjärnor står på rad och allt stämmer är en sådan sammanhållning en välsignelse, om inte så drabbar allt alla och om en går under går alla under. Jag tror att det var mamman som gick under och jag tror faktiskt inte att hon var ett monster.
Citera
2021-02-07, 14:57
Medlem
Hela den här tråden är fylld av svammel där detta vidriga dåd försöker rationaliseras utifrån era egna föreställningar och känslor. Att det skulle vara någon form av barmhärtighetsmord för att lindra flickornas plågor. Rent svammel, säger jag!

Detta fruktansvärda brott är utfört av ett endaste sjukt och kontrollerande svin vid namn Oskar Henkow.

Han har manipulerat sjukvård och skola för att kunna hålla flickorna hemma. Detta sjuka beteende utmynnade slutligen i en total utradering av hela familjen, vilket är ett känt fenomen; kontrollerande fader skärmar av hela familjen från omgivningen, mördar sedan allihopa och tar slutligen sitt eget liv. Detta fall är inte svårare än så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in