Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Att det ska vara så svårt att kunna skilja på förklaring och förmildrande.
Hade föräldrarna själva överlevt så gissar jag att straffet hade blivit livstids fängelse.
Gör ytterligare en återkoppling till den välutbildade psykiatrikern som lär ha kunskap om psykiatri, kriser och psykisk ohälsa.
Men inte insikt om sig själv som sjuk.
På tal om statistik, momsberäkningar och annat bullshit som kommer som argument om att begripa tillfrisknande sker inom tre år.
Jag skrev citerade nyss en kommentar om det patologiska tillståndet där barnen ses som en förlängning av föräldern själv och vantolkas.
Via en svensk psykolog som diskuterade kring Bjärred och föräldrarna.
Samma sak beskrevs om Lynn (Extended Self).
Den tillstötande depressionen hade förvrängt hennes perception och kognitiva förmåga.
Hon förmådde inte skilja på sin egen svartsyn och applicerade allt på sin dotter.
Varken hon eller dottern hade en framtid värd att leva inbillade hon sig.
Citat:
Varav omgivningen såg en överfixering vid dottern ur ett hälsoperspektiv, ett nedstämt depressivt tillstånd men inte kunde ana vidden av vad som skulle komma.
Hon älskade sin dotter, beskrevs omtyckt och empatisk.
Hon var orolig för dottern.
Normal föräldraomsorg och oro. Möjligen lite väl hönsig men so far, so good..
Krisreaktion, utmattad förvisso.
Sen blir det mer glidande, vilket är förrädiskt med en depression. Den har liksom inget tydligt startdatum såtillvida det inte rör sig om nåt mer akut, traumatiskt som sker som livshändelse.
Hon blev överfixerad. Hon blev överempatisk och hamnade i pseudoaltruism. Hon gjorde vantolkningar, fick vanföreställningar och överdrev farhågorna kring nuet och framtid för dottern pga av depression.
Hon beskrev att hon inte såg nån livskvalitet och framtid värd att leva, varken för henne själv eller dottern.
Det tål att fundera på kring det som framkommit via föräldrarna och meningen i avskedsbrevet.
Båda var omtyckta arbetskamrater, beskrevs hjälpsamma. Likt Lynn.
Föräldrarna sökte bot och behandling med ljus och lykta, gjorde långa resor, föreläsningar ställdes in.
Gjorde allt för sin äldsta dotter (det är då Agnes det talas om).
Sorg i ögonen om hemsituation enligt kollega, ledsen för döttrarna skull enligt chefen.
Sen kommer Moas diagnos, hon är också dålig, efter en flera månaders utredning av överläkare på barn.
Om H finns det mindre beskrivet.
Om det var några tecken och varningssignaler ville chefen inte tala om i media av respekt för anhöriga.
Hade de inte sett nåt hade det väl skett en klar dementi antar jag.
Jag är dock övertygad att hon var lika orolig för sina barn eftersom hon nämns inledningsvis då de sökte hjälp för Agnes. Även vid möten angående Moa.
Men man förstod väl inte vidden och kan inte anklagas.
Däremot är utvecklingen av Lynns depression intressant.