2021-02-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var ett trevligt svar från dig. Jag tror inte vi kommer få hela sanningen. Det är som att vilja ha sanningen om vad som förekommer bakom lykta dörrar i Knutby och liknande platser där pastorer fyllt folks skallar med sitt rabblande.

Marielund verkar vara ett speciellt ställe där tiden står stilla med folk som har synpunkter på allt vad folk i grannskapet gör. De vill bevara Marielund, och inte integreras med köpare på den öppna bostadsmarknaden.

Det är trots allt intressant med en partiledare för KD, som inte har några som helst varningsklockor. Det handlar om en person utan självbevarelsedrift. Det oroar mig i den tid vi medborgare har att se fram emot i ett nytt Sverige. Ebba Busch framtidstro, om hur enkelt det är att skaffa det just hon vill ha, är inte i linje vad övriga medborgare har att se framemot.

Visst kan Ebba Busch köpa hus, eller inleda en kontakt med förfrågan om att köpa ett hus som ger signaler om att det eventuellt är till salu. Men när det sker så borde hon med använda sin övertalningsförmåga till att övertyga Esbjörn att det måste ske korrekt och transparent. Därför att hon är politiker, partiledare för KD, och måste uppföra sig därefter. Jag skulle råda Ebba Bush att ha skriftlig korrespondens för att dokumentera möten, syftet med dessa, och det man kommer överens om.

Mäklararvoden är förhandlingsbara, det finns inget som hindrar Theo på Sjönära Mäklarbyrå att ge ett vänskapspris till Esbjörn, särskilt när Theo redan är insatt i detta fastighetsköp, och diskuterat Esbjörns fastighet ingående med Ebba.

Med rätt information om att mäklararvodet dras av när försäljningen deklareras, rör det sig inte om många kronor. Det viktigare argumentet för att ha mäklare är att de har ansvarsförsäkring, och måste beakta god mäklarsed. När man redan ser en massa fel, och nu hittar ännu mera fel, är det klokt att låta mäklaren och hans ansvarsförsäkring ta smällen. Det är något i Ebbas agerande, som gör det märkligt att hon inte insisterade på att få ett giltigt köp som går smidigt till.

Om man inte har mäklare, när man som Ebba Busch umgås privat med mäklare, och tar mot deras avtal, så tror jag att det beror på att man inte vill ha det! Och nu skyller hon på Esbjörns snålhet. Det är hybris att tro att man kan allt själv och att alla situationer kan man snacka sig ur.

Det handlar inte bara om att Ebba Busch fått ett avtal. Det är mer intressant hur hon fick till att det blev påskrivet, och om Esbjörn förstod vad han skrev på i det fall han skulle komma ihåg att han skrev på.

Ebba Busch hade redan bestämt sig för att köpa Esbjörns fastighet och hade rådgivning och hjälp som Esbjörn saknade. Det är inte så här det ska gå till, och jag skulle vilja fråga Theo på Sjönära Mäklarbyrå varför han inte viile ha med saken att göra, och friskrev sig från inblandning.

Varför ordnade inte Margareta Perdahl/Lülmaa ett kompispris till Esbjörn hos Riksmäklarna där hela hennes familj jobbar? Det hade väl varit bättre än att rekommendera clownen Binninge?

Ebba Busch ska väl inte välja vilken mäklare Esbjörn borde ha?
2021-02-07, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Mycket lite tjat om Ebba är det!

Men mycket tjat om den onde Esbjörn om hur han lurar en stackars frånskild ung vacker kvinna med två baarn o nu är de dessutom hemlösa o som vill bo nära sin exman fast han inte bor där.

Ja, det är synd om Ebba som får se sin "drömaffär" bli så diskuterad. Fast det "diskuteras" mest en slug äldre man, 80+ som är lite egen och fintar den sköna.

Av någon outgrundlig anledning är det glömt är Hur denna affär startade o gick till.

Kompisbrormäklare som inte vill kännas vid affären o försvinner som ett jehu.
Ej bevittnade underskrifter.
Tre mäklare inblandade:
- en som försvann (Dietz, Sjönära)
- en som värderar o "bakdaterar" dokument (Notar)
-en mäklare X som är osynlig.

Ja och det ska väl avgöras i rätten.
Fanns det nån chans att Ebba skulle framstå som en skojare som försökt att lura gubben så skulle hon dragit sig ur för länge sen.
För hon fattar att hon skulle få sparken som partiledare om hon varit indragen i skumraskaffärer.
Släpp detta nu.
2021-02-07, 15:40
Medlem
Citat:

Men mycket tjat om den onde Esbjörn om hur han lurar en stackars frånskild ung vacker kvinna med två baarn o nu är de dessutom hemlösa o som vill bo nära sin exman fast han inte bor där.

Ja, det är synd om Ebba som får se sin "drömaffär" bli så diskuterad. Fast det "diskuteras" mest en slug äldre man, 80+ som är lite egen och fintar den sköna.

Av någon outgrundlig anledning är det glömt är Hur denna affär startade o gick till.

Tre mäklare inblandade:

Du är väldigt fixerad vid Ebba Busch utseende och kön...

Du glömde att mäklarfamiljen Lülmaa också finns med i kulisserna, många mäklare blir det......
2021-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Ja och det ska väl avgöras i rätten.
Fanns det nån chans att Ebba skulle framstå som en skojare som försökt att lura gubben så skulle hon dragit sig ur för länge sen.
För hon fattar att hon skulle få sparken som partiledare om hon varit indragen i skumraskaffärer.
Släpp detta nu.

Du sätter fingret på rätt ställe!

Jag tror inte att Ebba fattar att som partiledare för Kd, som säger sig värna de äldre o svaga, att hon har ett långt gående ansvar att sköta sig privat.

Oavsett coronatider, fastighetsköp, Säpotaxi så förväntas hon göra rätt.
Helt enkelt att ha bra folk runt sig som kan komma med bra råd innan "det skiter sig i det blå skåpet".

Nu har det blivit ett "Ebba-gate" av hennes struliga affär med Esbjörn o jag förstår att man vill lasta honom för allt som hänt men vad har Ebba gjort för att det skulle gå rätt till?
2021-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Intressant! Ja, Esbjörn och co har ju synnerligen starka incitament att dra ut på detta. Motparten har mycket att förlora på ett långt förlopp. Att gubben dör behöver inte vara något negativt för Team Esbjörn heller, då kan man fortsätta hävda sinnesförvirring, tala om hur EB pissar på graven och att de aaaaaaaldrig skulle sålt själva. Målsättningen torde vara att tvinga EB betala ett högt politiskt pris så till den gräns att hon avstår, rätt eller ej.
Skulle säga att det är närmare planen än något
Hörde det viskas att det planerats andra inkomstbringande byggnationer på tomten som Lüllmaa haft i planen under lång tid.
Johann Binninge har tom erbjudit sig ”fixa”
en liten brasa för att bli av med själva rucklet och på samma gång misstänkliggöra Ebba som ju brukar smyga runt på tomten.En mordbrandsmisstänkt partiledare skulle va mumma för Binninge
2021-02-07, 16:10
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
1 Vem är Esbjörns advokat?
-Binninge är varken advokat eller jurist
utan en frifräsande rättshaverist.
2 Du tycks va insatt i Binninges timlön,så
vad ligger den på?
Hur mycket har Binninge hittills pumpat Esbjörn på?

Med Binninges meriter och rykte är det en gåta hur han kan få klienter.

Esbjörn är ju ekonomisk (snål) och ville ju inte betala för en mäklare,så han trodde kanske att ett juridiskt ombud utan större kunskap inom juridik skulle bli billigare än en advokat.
2021-02-07, 16:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha, så Ebba vill ha antingen nyckeln eller handpengen tillbaka. Hon är alltså öppen för antingen eller så bollen är helt hos gubben? Verkar ju helt absurt om det är där ärendet står fastkilat. Herregud vad hon måste ångra att hon en gång började sukta efter stället och gav sig in i det hela.

Nja det är ca 3 månader sdn det blev tinget då det var omöjligt att få till ett möte med honom
Ca 5 veckor efter tillträdet stämde hon honom
Han vill inte backa i affären han vill häva köpet. Och slippa alla kostnader iom det.
2021-02-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja i stora drag har gubben försvunnit m handpengen och nyckel

Ebba Busch är en politisk kameleont, som nu lyckas framstå som ett offer, som inte ser sin egen roll i det som händer. Det lustigt att se.

Om du kommer till den slutsatsen, att Ebba är ett offer för en bedragare, är mitt tidigare inlägg om att "Ebba kan själv", en ledtråd till hur jag och andra människor ser på saken

Ebba Busch, partiledaren för KD, borde ha självbevarelsedrift och inte låta sig blir lurad på konfekten och handpenningen av en virrig äldre herre.

Om det är så som du skriver, är hon för korkad för att vara partiledare för KD, med ännu högre ambitioner i en borgerlig regering. Jag anser att det finns ytterligare risk för att statskassan hamnar i fel händer när vi har så "naiva" och dumma politiker som kan blir lurade på en handpenning.
2021-02-07, 16:39
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ebba Busch är en politisk kameleont, som nu lyckas framstå som ett offer, som inte ser sin egen roll i det som händer. Det lustigt att se.

Om du kommer till den slutsatsen, att Ebba är ett offer för en bedragare, är mitt tidigare inlägg om att "Ebba kan själv", en ledtråd till hur jag och andra människor ser på saken

Ebba Busch, partiledaren för KD, borde ha självbevarelsedrift och inte låta sig blir lurad på konfekten och handpenningen av en virrig äldre herre.

Om det är så som du skriver, är hon för korkad för att vara partiledare för KD, med ännu högre ambitioner i en borgerlig regering. Jag anser att det finns ytterligare risk för att statskassan hamnar i fel händer när vi har så "naiva" och dumma politiker som kan blir lurade på en handpenning.
Du verkar ju uppriktigt sagt vara helt dum i huvudet.

Låter sig bli lurad på handpenningen”.

Vad ska hon göra vid sidan av att låta det avgöras i domstol? Göra inbrott hos gubbens bank för att försöka stjäla tillbaka pengarna?

Hon har moral och lag på sin sida. Att hon inte viker ned sig trots journalistdrev hedrar henne.
2021-02-07, 16:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det är vad du tycker.men du talar inte för hela folket.
2021-02-07, 16:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nja det är ca 3 månader sdn det blev tinget då det var omöjligt att få till ett möte med honom
Ca 5 veckor efter tillträdet stämde hon honom
Han vill inte backa i affären han vill häva köpet. Och slippa alla kostnader iom det.
Tack för att du är så villig å uppdatera mig i det här. Jag har valt att stå utanför men nu när jag sett att tråden legat kvar så länge och åker jojo här på "aktuellt" så föll jag till slut till föga. Så det finns ett domstolsbeslut...eller? Vad säger isf domen och är den överklagad av vem?

Vore ju fint med en resumé i trådstarten....åtminstone om detta fortsätter än längre och det verkar ju så
2021-02-07, 16:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Tre mäklare inblandade:

Nja riktigt så var det ju inte o det vet du ju med .
Hur du nu vänder o vrider dig så har du röven bak.
Den första gången dom träffades var ju när Esb gick till EB för att diskutera en affär då han hade blivit informerad av att hon ville köpa hans hus.
Det var så det började.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in