2021-02-05, 19:01
Medlem
MrRainess avatar
9 § Upplösning av föreningen

För upplösning av föreningen krävs beslut på två på varandra följande möten, med minst en månads mellanrum, varav ett ska vara årsmöte, med minst 2/3 av antalet avgivna röster. I beslut om upplösning av föreningen skall föreningens tillgångar skänkas till förening, parti, organisation eller annan juridisk person med liknande mål och värderingar som föreningen.

Skulle detta kunna tolkas som att huset skulle kunna säljas och tillgångarna gå till t.ex Dan med vänner i Europa terra nostra, när de cashar ut?
Citera
2021-02-05, 19:04
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines

För upplösning av föreningen krävs beslut på två på varandra följande möten, med minst en månads mellanrum, varav ett ska vara årsmöte, med minst 2/3 av antalet avgivna röster. I beslut om upplösning av föreningen skall föreningens tillgångar skänkas till förening, parti, organisation eller annan juridisk person med liknande mål och värderingar som föreningen.

Skulle detta kunna tolkas som att huset skulle kunna säljas och tillgångarna gå till t.ex Dan med vänner i Europa terra nostra, när de cashar ut?
Troligtvis skapar Dan och Magnus ett nytt projekt och ger alla pengarna dit.
Citera
2021-02-05, 19:12
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines

Mycket möjligt. Dan & Magnus har ju egen majoritet i styrelsen vid en eventuell sådan omröstning då Daniel Frändelöv faktiskt inte sitter i styrelsen på riktigt.

https://www.allabolag.se/8025112213/svegot-dfs-ideell-forening-med-firma-svegot

Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Det Fria Tyskland?
Senast redigerad av -Hengpung- 2021-02-05 kl. 19:37.
Citera
2021-02-05, 21:30
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Man har mot alla belackares kraxande skapat ett svenskarnas hus och producerar kontinuerligt stora mängder nationalistiskt material. Genom olika initiativ utövar ett konkret inflytande i närområdet.

Hmm. Det "material" som produceras i form av poddar är samma gamla tjat som de kört med sedan Motgiftdagarna, kanske även tidigare, jag vet inte. Det som skrivs och trycks kostar förstås mer pengar, men jag misstänkter starkt att det också är samma gamla skåpmat.

Konkret inflytande? De hade väl byggt ett utegym, tror jag. Eller var det bara en dröm? De ville ta över biblioteket och närbutiken, men det blev inget av. Vad mer har de åstadkommit? Ja just det, Frändelöv gick ut och snäste av några babbar som ofredade det lokala kvinnfolket.

Det enda jag kan tänka mig att DFS åstadkommit för Sverige och svenska folket är att det skapats lokala nätverk runtom i landet. Men det är ingen anledning att skänka enorma summor till deras privata lekstuga mitt i ingenstans.
Citera
2021-02-05, 21:45
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Hmm. Det "material" som produceras i form av poddar är samma gamla tjat som de kört med sedan Motgiftdagarna, kanske även tidigare, jag vet inte. Det som skrivs och trycks kostar förstås mer pengar, men jag misstänkter starkt att det också är samma gamla skåpmat.

Konkret inflytande? De hade väl byggt ett utegym, tror jag. Eller var det bara en dröm? De ville ta över biblioteket och närbutiken, men det blev inget av. Vad mer har de åstadkommit? Ja just det, Frändelöv gick ut och snäste av några babbar som ofredade det lokala kvinnfolket.

Det enda jag kan tänka mig att DFS åstadkommit för Sverige och svenska folket är att det skapats lokala nätverk runtom i landet. Men det är ingen anledning att skänka enorma summor till deras privata lekstuga mitt i ingenstans.
De blandar och ger som alla andra nationella poddar. Inget konstigt med det. Vissa avsnitt är såklart mer intressanta än andra. Senaste avsnittet tycker jag hade en hel del intressanta nya vinklar. Med det är såklart inget vi skall diskutera här i denna tråd om podden Svegot

Att ämnen ibland upprepas är väl inte så konstigt egentligen eftersom man också får in ny publik som aldrig hört "gammal skåpmat" förut.

Vad vill du själv har diskuteras istället? Vilket tjat är det du syftar på?

De försöker och har viss framgång lokalt. Är det fel väg att gå menar du?

Du som de flesta andra i denna söndertrollade tråd har en mycket märklig aversion mot att folk frivilligt donerar eller engagerar sig i ett nationellt projekt. Varför sitta dagarna i ända och bry sig om var andra väljer att lägga sina pengar?
Senast redigerad av skillnad 2021-02-05 kl. 21:48.
Citera
2021-02-05, 23:28
Medlem
Run3s avatar
Citat:
De blandar och ger som alla andra nationella poddar. Inget konstigt med det. Vissa avsnitt är såklart mer intressanta än andra. Senaste avsnittet tycker jag hade en hel del intressanta nya vinklar. Med det är såklart inget vi skall diskutera här i denna tråd om podden Svegot

Att ämnen ibland upprepas är väl inte så konstigt egentligen eftersom man också får in ny publik som aldrig hört "gammal skåpmat" förut.

Vad vill du själv har diskuteras istället? Vilket tjat är det du syftar på?

De försöker och har viss framgång lokalt. Är det fel väg att gå menar du?

Du som de flesta andra i denna söndertrollade tråd har en mycket märklig aversion mot att folk frivilligt donerar eller engagerar sig i ett nationellt projekt. Varför sitta dagarna i ända och bry sig om var andra väljer att lägga sina pengar?
Motgift och Svegot gick ned sig i kvalité när de valde att satsa på kvantitet istället. Konceptet håller inte för att sända flera gånger i veckan med totalt flera timmar podd på en vecka. Jag blev i alla fall less på att höra dem tjata om samma saker hela tiden. Alltid någon ny babbe som gjort något hyss, Dan och Magnus som gör samma analys om allt, Dan som allvarligt berättar vad "folk måste förstå", Magnus som ska verka intellektuell med svåra ord och långa utläggningar om självklarheter, Dan som berättar om nyheter i Tyskland som ingen bryr sig om, osv.
Citera
2021-02-06, 08:34
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Ja vad tycker du själv att dessa arbetsskygga föredettingar gjort för Sverige och det svenska folket för alla miljoner de dragit in? De avskärmar sig från andra organisationer och varumärken under det nationella paraplyet (med få undantag) för att slippa konkurrens om pengarna. De ältar samma ämnen år ut och år in i tal och skrift. De ljuger om styrelsens sammansättning och sparkar likt gökungar ut sina egna medarbetare (Conrad, Eva-Marie, några som satt i styrelsen från början som jag inte minns namnet på), medan Dan och Magnus sett till att de och endast de kan styra föreningen och vad som ska hända med huset som andra finansierat, när de beslutar att lägga ner DFS som kassako och tjäna pengar på något annat sätt. Det är en obehaglig sekt som säljer hopium till naiva boomers, med enda mål att försörja Dan och Magnus samt ge Europa Terra Nostra en postadress.

Om du tycker att tråden är söndertrollad för att man påpekar att kejsaren är naken är det ju bara bevis på att det verkligen är en sekt, och att sektmedlemmar inte tolererar någon kritik mot Den Store Ledaren. Men i en diskussionstråd på Flashback råder fortfarande relativ yttrandefrihet. Alla får lov att ha en åsikt om DFS, inte bara medlemmar. Jag ser inga generella anklagelser, utan all kritik är underbyggd och motiverad.
Senast redigerad av Suecote 2021-02-06 kl. 08:54.
Citera
2021-02-06, 09:31
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Det är väl redan på gång med nåt som heter Europa Terra Nostra?

Dan la ut ett foto på twitter i höstas med två (tyska?) tjocka gubbar som höll upp medlemskort för ETN och som var så glada över att ha betalt medlemsavgiften.
Citera
2021-02-06, 09:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det är väl redan på gång med nåt som heter Europa Terra Nostra?

Dan la ut ett foto på twitter i höstas med två (tyska?) tjocka gubbar som höll upp medlemskort för ETN och som var så glada över att ha betalt medlemsavgiften.
Vet inte Europa Terra Nostras historia. Men Dan är i alla fall ordförande https://www.etnostra.com/about och deras HQ är Svenskarnas hus https://www.etnostra.com/our_headquarters. Så han har väl tagit över den organisationen. Känns rimligt att pengarna kan gå dit när Dan kontrollerar den. Sen måste väl varje filial betala in en avgift till Dan & Co.
Citera
2021-02-06, 14:51
Medlem
Offerviljas avatar
Kväll med Svegot är ett helt fantastiskt bra program, men frågan är om inte Fredagstinget är ännu bättre. Jag är helt enig med Dan Eriksson om att vi måste ställa extremt höga krav på våra nationalistiska företrädare. Sexualliberala judinnor, fula finska relationscoacher, sionistiska tanter med potatisnäsor och kvinnomisshandlande psykopatäckelgubbar får aldrig någonsin tillåtas att bli våra ledare.

https://www.spreaker.com/user/svegot/fredagstinget21

Den stora gyllene upplänningen Marcus "The Golden One" Follin, som var en av deltagarna i gårdagens ting, ska nu börja sälja kaffe. I England har nationalisten Laura Towler sedan en tid tillbaka sålt te. Jag tycker att det är trevligt när folk som man gillar och beundrar säljer olika sorters drycker. Nu kopplar vi bort pappas mycket obehagliga och oförskämda lebbanklagelser och bara njuter av att Radio Svegot och Det fria Sverige är bäst i hela jävla världen!

They said: There's too much caffeine in your bloodstream, and a lack of real spice in your life...

Besvikelsen över att den fina skribenten Guillounism sitter här på Flashback tillsammans med ett gäng antivita svin och hetsar mot DFS/Svegot är enorm, men vi måste försöka att koppla bort det. Mina gudar och ledare heter Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist!

Jag älskar Radio Svegot så himla mycket! ❤️
Citera
2021-02-06, 19:57
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Ja vad tycker du själv att dessa arbetsskygga föredettingar gjort för Sverige och det svenska folket för alla miljoner de dragit in? De avskärmar sig från andra organisationer och varumärken under det nationella paraplyet (med få undantag) för att slippa konkurrens om pengarna. De ältar samma ämnen år ut och år in i tal och skrift. De ljuger om styrelsens sammansättning och sparkar likt gökungar ut sina egna medarbetare (Conrad, Eva-Marie, några som satt i styrelsen från början som jag inte minns namnet på), medan Dan och Magnus sett till att de och endast de kan styra föreningen och vad som ska hända med huset som andra finansierat, när de beslutar att lägga ner DFS som kassako och tjäna pengar på något annat sätt. Det är en obehaglig sekt som säljer hopium till naiva boomers, med enda mål att försörja Dan och Magnus samt ge Europa Terra Nostra en postadress.

Om du tycker att tråden är söndertrollad för att man påpekar att kejsaren är naken är det ju bara bevis på att det verkligen är en sekt, och att sektmedlemmar inte tolererar någon kritik mot Den Store Ledaren. Men i en diskussionstråd på Flashback råder fortfarande relativ yttrandefrihet. Alla får lov att ha en åsikt om DFS, inte bara medlemmar. Jag ser inga generella anklagelser, utan all kritik är underbyggd och motiverad.
Vilket jävla snömos!

Svegot gör nog mer på en vecka än vad du och dina trollpolare i tråden någonsin kommer göra.

Svara nu på mina frågor istället för att svamla massa patetiska floskler.
Citera
2021-02-06, 20:01
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Motgift och Svegot gick ned sig i kvalité när de valde att satsa på kvantitet istället. Konceptet håller inte för att sända flera gånger i veckan med totalt flera timmar podd på en vecka. Jag blev i alla fall less på att höra dem tjata om samma saker hela tiden. Alltid någon ny babbe som gjort något hyss, Dan och Magnus som gör samma analys om allt, Dan som allvarligt berättar vad "folk måste förstå", Magnus som ska verka intellektuell med svåra ord och långa utläggningar om självklarheter, Dan som berättar om nyheter i Tyskland som ingen bryr sig om, osv.
Jo, varför startar inte en intellektuell gigant som du själv en podd och ger oss den riktiga informationen. Förslagsvis med ämnet, hur viktig sionismen är för svensk nationalism. Jag lovar att donera en slant
Senast redigerad av skillnad 2021-02-06 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in