2021-02-06, 09:18
Medlem
Gavins-Friends avatar
Jobbade 2mån på skitstället. Var så jävla vidrigt. Var flera år sen, tror 7år och redan då kördes foster. Jag körde HIV-testar blod i tunna förpackningar kanske 3 gånger i veckan. Stressigt utav helvete. Jobbade ALLTID över. Fick åka till ett djursjukhus för deras kyl pajat och åker dit och frågar vad jag ska göra "vänta en stund vi ska avliva sista hunden" 4 hundkadaver i tunna kartonger, en labrador föll ut från bilen. Självklart körde man mat som låg öppet i samma bil. Bilen funkade knappt, hade gått drygt 40k mil. Fick alltid höra att en ny skulle komma och den kom till slut, 45k mil hade den "nya" gått. Pajade efter två dagar så jag inte kunde jobba den dagen.

En kollega körde massa urnor och självklart med mat osv. i bilen samtidigt. Han som jobbade innan mig hade fått köra foster, det var nästan så folk skämtade om det "hoppas du slipper köra foster idag" Jag kom dit där man hämtade foster en dag men hon i receptionen sa ungefär "du har tur, inget foster idag du behöver bara köra medicin"

Fick 6000kr första månaden och sa upp mig, men problemet då var ju att jag inte hade nåt annat jobb så blev "tvungen" att jobba en månad till där jag blev lovad att det skulle gå bättre för jag fått köra massa 99kr leveranser (tror döda hundarna var en sån...) plus att jag hade mindre bil men skulle få en större. Hade riktigt vidriga gamla kläder, var helt svart när jag tvättade och blev aldrig rena. Skulle få nya kläder men var alltid nån ursäkt "nä det har inte beställts några till dig" medan chefen sa att nån annan råkat ta dem. På slutet fick jag den "nya" större bilen och den stannade mitt på vägen, chefen sa att jag skulle betala för bärgning. Lät bilen stå och bad honom dra åt helvete.

Visst chefen var största problemet men hela företaget accepterade ju att man körde lik tillsammans med annat. Så... vidrigt företag. Så har de alltså hållt på i minst 7år.
Citera
2021-02-06, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Om han nu förstår dig och du förstår honom.

Men ja, problemet ligger i slutpriset som beställaren får, som inte ens täcker drivmedel för just den leveransen.

Problemet ligger i att Best, Bring mfl tar 50-70% av priset som kunden betalar. För 20 år sen var det tvärtom och åkerierna fick 70-80% av priset.

Svenska chaufförer har fasats ut sedan början av 2000-talet och det gör att Best/Bring kan utnyttja invandrare som ofta står mellan att bo i tält eller att ta ett skitjobb med slavliknande förhållanden.

Det är av samma anledning som det inte finns några åkeriförbund för invandrare har enorma problem att gå samman och samarbeta. Dom flesta är endast intresserade av sin egen vinning samtidigt som man är livrädd att sticka ut hakan och riskera alla sina jobb etc etc.

Best och Bring beter sig precis som maffian och det är väldigt uppfriskande att det kommer upp till ytan. Att man dessutom har lyckats hitta någon som sitter i TV och vågar berättar hur vidrig branschen blivit är väldigt stort. Förhoppningsvis kan detta vara början på en revolution som kommer städa upp branschen för budbilschaufförer.
Citera
2021-02-06, 10:13
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Problemet ligger i att Best, Bring mfl tar 50-70% av priset som kunden betalar. För 20 år sen var det tvärtom och åkerierna fick 70-80% av priset.

Du har nog ingen insyn i branschen om du påstår att åkeriet får 30% av intäkten.
Citera
2021-02-07, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Du har nog ingen insyn i branschen om du påstår att åkeriet får 30% av intäkten.

Best Transport har en rörlig provision som innebär allt från 10 till 90% beroende på pris och kund.

Det hade du vetat om du haft insyn i branschen.
Citera
2021-02-07, 06:55
Bannlyst
Vi har en leverantör som använder Best, det är riktig jävla bottenskrap till chaufförer man använder , aldrig Svenskar utan endast slödder som prata dålig Svenska.
Citera
2021-02-07, 09:46
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Best Transport har en rörlig provision som innebär allt från 10 till 90% beroende på pris och kund.

Det hade du vetat om du haft insyn i branschen.
10-90 är inte samma som 50-70...

Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vi har en leverantör som använder Best, det är riktig jävla bottenskrap till chaufförer man använder , aldrig Svenskar utan endast slödder som prata dålig Svenska.
Det blir så när man inte vill betala rimliga priser...
Citera
2021-02-07, 11:16
Bannlyst
Citat:

Det blir så när man inte vill betala rimliga priser...

Postnord har samma bottenskrap till medarbetare som Best.
Citera
2021-02-07, 11:19
Avslutad
Citat:

10-90% beroende på jobb och kund.
50-70% när avräkningen kommer.

Du får försöka lista ut resten själv.
Citera
2021-02-10, 19:20
Avslutad
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158052709815868&id=57895586 7

Terminalpersonal kastar ömtåliga paket kors och tvärs. Best har flyt med marknadsföringen 2021!
Citera
2021-02-10, 19:22
Medlem
Citat:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158052709815868&id=57895586 7

Terminalpersonal kastar ömtåliga paket kors och tvärs. Best har flyt med marknadsföringen 2021!

För oss som inte ger ut vårt privatliv till facebook får du gärna länka en bättre källa på vad du vill visa.
Citera
2021-02-10, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
För oss som inte ger ut vårt privatliv till facebook får du gärna länka en bättre källa på vad du vill visa.

Ber om ursäkt!

https://m.youtube.com/watch?v=FCAFlBtXZxQ&feature=youtu.be#menu
Citera
2021-02-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt!

https://m.youtube.com/watch?v=FCAFlBtXZxQ&feature=youtu.be#menu

Tja, de blir ju värre behandlade i de automatiska sorteringsmaskinerna som de större bolagen har. Men ja, det där är inte att vårda godset i enlighet med lagen. Ser ju dock inte ut som några superömtåliga paket då de är så lätta.
Senast redigerad av Methos 2021-02-10 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in