2021-02-11, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Tja, de blir ju värre behandlade i de automatiska sorteringsmaskinerna som de större bolagen har. Men ja, det där är inte att vårda godset i enlighet med lagen. Ser ju dock inte ut som några superömtåliga paket då de är så lätta.

Lyssna vid 44 sekunder det låter inte som någon skönsång direkt. Oavsett så är det helt sjukt att allt som kommer fram med Best Transport är åt helvete.
Citera
2021-02-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Lyssna vid 44 sekunder det låter inte som någon skönsång direkt. Oavsett så är det helt sjukt att allt som kommer fram med Best Transport är åt helvete.

Men så här ser det ju ut i alla bolag i samma styckegodsbransch. Du ska bara veta hur många smashade paket och totalförstörda vitvaror etc. som regleras inom Schenker, DHL, UPS, Bring osv. Hur många tryckskador som regleras där truckföraren har satt gafflarna rakt igenom ett stor paket på en pall.

Det tapas paket från flera meters höjd i de automatiska parcelsorterarna på de stora bolagen. Parcelpaket får en tuff hantering helt enkelt. Best är inte undantaget.

Best Transport är bara en spegel av hur hela branschen fungerar, så är det. Kan man inte hantera det får man köra schaktbil eller taxi (om man inte har ett C/CE).
Citera
2021-02-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Jag fattar inte, varför går inte media på underleverantörerna?
Det är väl de som anställt & betalar chaufförernas löner?

Jag är själv åkare till Best Transport, mig får dom gärna granska. Betalar ut höga löner. Men jag vet att många åkare inte gör det....tragiskt
Citera
2021-02-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mathias701
Jag är själv åkare till Best Transport, mig får dom gärna granska. Betalar ut höga löner. Men jag vet att många åkare inte gör det....tragiskt
så du kör in 100000 per bil minus typ 30% som best tar kör o efter fasta o rörliga kostnader så kan du betala chauffören kollektivavtalsenlig lön inklusive pension etc till fora?
Tjena
Citera
2021-02-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lassestureby
så du kör in 100000 per bil minus typ 30% som best tar kör o efter fasta o rörliga kostnader så kan du betala chauffören kollektivavtalsenlig lön inklusive pension etc till fora?
Tjena

Givetvis inte. Räkna på varje bud som körs ut så ser du att åkeriet inte ens går ihop. Du får 99kronor per bud...

Kan säga så här: inte ens stora lastbilsåkerier med större speditioner kör in 100 000 per bil. En dagsinkomst per bil kan ligga på 3000-5000 kronor om man har långkörningar och mycket tonage och pallplatser.
Citera
2021-02-27, 18:19
Medlem
Citat:
Givetvis inte. Räkna på varje bud som körs ut så ser du att åkeriet inte ens går ihop. Du får 99kronor per bud...

Kan säga så här: inte ens stora lastbilsåkerier med större speditioner kör in 100 000 per bil. En dagsinkomst per bil kan ligga på 3000-5000 kronor om man har långkörningar och mycket tonage och pallplatser.
precis. så många som kommenterar här som inte har en aning om denna ruffelbransch.
Citera
2021-02-28, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lassestureby
Tjena

För att köra in 100.000 på Best krävs det att du jobbar 10-12 timmar måndag till söndag.

Så du kan glömma dina teorier om kollektivavtal.
Citera
2021-03-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
För att köra in 100.000 på Best krävs det att du jobbar 10-12 timmar måndag till söndag.

Så du kan glömma dina teorier om kollektivavtal.
du verkar inte förstå mitt tjena som ironiskt svar till han som sa att han betalade höga löner.
läs ordentligt. har inga teorier om kollektivavtal.
finns ingen i budbranschenbsom kan betala det.
Citera
2021-05-30, 02:29
Avslutad
Citat:

Du verkar inte ha så bra koll på branschen…
Är åkare på Best, och vissa körningar kan ge allt mellan 99:- till 1300 per körning inom Stockholms län. Mina totalt 3 bilar kör in som minst 6000:- per bil per dag och då jobbar vi enbart måndag till fredag.
Så vet inte riktigt vart du får din information ifrån.
Citera
2021-05-30, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorge124
Du verkar inte ha så bra koll på branschen…
Är åkare på Best, och vissa körningar kan ge allt mellan 99:- till 1300 per körning inom Stockholms län. Mina totalt 3 bilar kör in som minst 6000:- per bil per dag och då jobbar vi enbart måndag till fredag.
Så vet inte riktigt vart du får din information ifrån.

Så bra för dig. Dra då bort omkring 2000 kronor i soppa, arbetsgivaravgifter, lön och bilreparationer. Du får inget kvar.
Vem fan betalar 1300 kronor i frakt hos Best?
Citera
2021-05-30, 05:26
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Så bra för dig. Dra då bort omkring 2000 kronor i soppa, arbetsgivaravgifter, lön och bilreparationer. Du får inget kvar.
Vem fan betalar 1300 kronor i frakt hos Best?

Förmodligen direkt bud, längre sträcka.
Citera
2021-05-30, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Förmodligen direkt bud, längre sträcka.

Jo, jo. Men inte ens om Best skulle kunna köra fullastade bilar med pall i långkörningar skulle de få en frakt på 1300kr fast pris. Best är lågbudget och det är bara bottenskrapet som kör via dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in