2021-02-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Lite spännande ändå det här med biografen Grand, även om det nu inte verkar gå att belägga att SE var där. Thomas Pettersson berör tydligen just den här möjligheten i sin bok, medan KP (som av naturliga skäl måste vara mer försiktig) varken säger bu eller bä här. Nu var det ett tag sedan jag lånade Lars Larssons bok på bibblan, och just då tänkte jag inte så mycket på det här med Grand, och jag minns nu inte heller om/vad Larsson eventuellt skrev om det här. Är det någon som minns hur Larsson såg på de här sk. Grandvittnesmålen? Tog han alls upp det här i sin bok, och tänkte han i så fall att det kunde ligga något i det, dvs. att det skulle kunna ha något med mordet att göra?
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig på den punkten då jag inte löst LLs bok.
Vittnesmålen från Grand är intressanta även om det gör SEs utstämplingstid svår att förstå om han var vid Grand och även var GM.
Han bör ha gått före makarna Palme för att hinna tillbaka in på Skandia och ut i tid för att skjuta OP.
Citera
2021-02-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Välplanert:
1. Efter att SE sprungit runt kvarteret fick han information av sin kompanjon Anders Björkman när han kom tillbaks.
2. Anders Björkman försökte listigt smyga därifrån, men en kvinnlig polis greppa tag i Anders.
3. Anders Björkman vet exakt hur det gick till, han va inte full, spelade.

Både SE och AB spelade vittnen, så iskallt, och det funkar.
Det är som någon skrev: "Det vore som att Kameruns ishockylag skulle vinna Canada Cup".
Eftersom Kamerun så vitt jag vet inte har något ishockeylandslag så är den chanden lika med 0.
Canada Cup finns heller inte.De senaste gångerna turneringen spelats har den för övrigt heter World Cup.
HUR i all sin dar fick du in AB i detta?
Det finns väl ingen som på minsta sätt tror att han skulle kunna vara inblandad??
Han är för övrigt ett etablerat vittne som vi VET var ett vittne,
Det kan men verkligen inte säga om SE.
Tramsigt och oseriöst inlägg.
Vad var syftet med det??
Jag är lite oroad för et som raljerar och trollar och gör er lustiga på andra bekostnad trots att ni (de flesta av er iaf) helt saknar argument som underbygger era påståenden,
Citera
2021-02-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Han var på brottsplatsen, ev 2ggr. Men hur vet du att han inte lyssnade på vittnen samt snappat upp det som skivs i media. Har du koll på när SE säger saker och när media skriver om det?

Jeppssons position vet ju mördaren när han glor tillbaka ner för trappan.
Har du själv varit vid trappen och tittat ner till den platsen så förstår du det osannolika i den panikförklaringen
Titta på vad han säger den 1/3 och försök stämma av det med vad han kan ha läst sig till.
Läs även väktarförhören om vad han sagt 20 min efter mordet och dagen efter till Roland Bergström: att Lisbeth var ute och viftade efter bilar.
Tur för SE att Lisbeth inte satt apatisk då.
Samma skandiapersonal som i alla andra fall är så vederhäftiga.
De ”går inte att runda”.

Du menar att mördaren kom tillbaka till brottsplatsen och gick omkring och lyssnade på vad andra berättade?
I det läget hade han nog dragit på sig ganska mycket uppmärksamhet tror jag.
En sådan bluff som Engströmlösningen kan nog inte lanseras någon annanstans än i Sverige.
Äter vi för lite fisk kanske?
Citera
2021-02-06, 23:51
Medlem
Vittnesmål Mårten Palme

https://drive.google.com/file/d/1HWpV9eScak_Q2OhJP2vW7zt_W9u2Nk54/view
860301

860302

860302 Keps av ovanlig modell , eventuellt stickad med slät yta ,mörk.
Jacka mörkblå av vildmarkstyp med både raka och snedställda fickor
Materialet verkade vara bävernylon.
Jackan nådde åtminstone ner till halva låret.
Eventuellt bar mannen en mörk halsduk, han förefall ha mycket kort hals.
Byxorna var mörka eventuellt kan han haft axelremsväska då troligen över den vänstra axeln.
Citera
2021-02-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Har du själv varit vid trappen och tittat ner till den platsen så förstår du det osannolika i den panikförklaringen
Titta på vad han säger den 1/3 och försök stämma av det med vad han kan ha läst sig till.
Läs även väktarförhören om vad han sagt 20 min efter mordet och dagen efter till Roland Bergström: att Lisbeth var ute och viftade efter bilar.
Tur för SE att Lisbeth inte satt apatisk då.
Samma skandiapersonal som i alla andra fall är så vederhäftiga.
De ”går inte att runda”.

Du menar att mördaren kom tillbaka till brottsplatsen och gick omkring och lyssnade på vad andra berättade?
I det läget hade han nog dragit på sig ganska mycket uppmärksamhet tror jag.
En sådan bluff som Engströmlösningen kan nog inte lanseras någon annanstans än i Sverige.
Äter vi för lite fisk kanske?

Citat:
Hur gör jag det utan att veta vad som skrivs och rapporteras i alla medier 1/3?

Engströmlösningen är det enda vi har tyvärr. Men det lilla vi har pekar mot honom. Eller du har bättre förslag?

Du menar han var på plats när statsministern blir mördad, gör allt eller mycket av det han säger och ingen minns honom? Han befann sig i blinda fläcken på alla vittnen? Hur mycket fisk äter du?
Senast redigerad av leera 2021-02-07 kl. 00:04.
Citera
2021-02-07, 00:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
Hur gör jag det utan att veta vad som skrivs och rapporteras i alla medier 1/3?

Engströmlösningen är det enda vi har tyvärr. Men det lilla vi har pekar mot honom. Eller du har bättre förslag?

Du menar han var på plats när statsministern blir mördad, gör allt eller mycket av det han säger och ingen minns honom? Han befann sig i blinda fläcken på alla vittnen? Hur mycket fisk äter du?

Man kan ta reda på det. Ett säkert tips ska du få, LJ visades inte i media första tiden.

Engströmlösningen är ju ingen lösning. Det finns en tidslucka att SE är GM men INGENTING som pekar på att han faktiskt är GM. Man kan inte fastna på SE bara för att han finns där nere på sveavägen. Mördaren kan lika gärna vara någon annan som inte alls knutits till området. Det är för många som tror att man känner till alla som rörde sig på Sveavägen. Det är inkorrekt.

Om SE kommer ut så han är lagom till att anlända på mordplatsen och se LJ i gränden så kom han ut efter skotten. Han blir en person i periferin. Det är de första vittnena som märks i förhörsprotokollet. De senare är desto svårare att hitta. Tex greken. Varför beskriver inte vittnena greken? Jo för han kom sent.
Citera
2021-02-07, 00:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vittnesmål Mårten Palme

860301

860302

860302 Keps av ovanlig modell , eventuellt stickad med slät yta ,mörk.
Jacka mörkblå av vildmarkstyp med både raka och snedställda fickor
Materialet verkade vara bävernylon.
Jackan nådde åtminstone ner till halva låret.
Eventuellt bar mannen en mörk halsduk, han förefall ha mycket kort hals.
Byxorna var mörka eventuellt kan han haft axelremsväska då troligen över den vänstra axeln.
Intressant förhör där 860301, kl. 05:20. Låter ju som att mannen som Mårten P ser mycket väl skulle kunna vara just SE. Kepsen och de stålbågade glasögonen i alla fall. Blå täckjacka stämmer väl sämre, hade Mårten P sagt lång mörk rock i stället så hade det ju varit mitt i prick. Möjligen skulle väl Mårten P under natten ha kunnat få sin minnesbild färgad av sin mor Lisbeths vittnesmål om blå täckjacka.

Om man tänker sig rent tidsmässigt, skulle det kunna gå ihop? Om SE kommer ut på gatan nära 23:19 och börjar gå norrut. Skulle han då ha kunnat passera där och se de fyra stå och titta i skyltfönstret, parkera sig vid skyltfönstret omedelbart norr om bokhandeln och vänta tills paret Palme börjar gå söderut, och vara den man som Mårten alltså säger sig vara helt säker på då började följa efter Olof och Lisbeth? Någon som vet avståndet mellan Skandiaentrén och den där bokhandeln?
Senast redigerad av Draifos 2021-02-07 kl. 00:27.
Citera
2021-02-07, 00:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Intressant förhör där 860301, kl. 05:20. Låter ju som att mannen som Mårten P ser mycket väl skulle kunna vara just SE. Kepsen och de stålbågade glasögonen i alla fall. Blå täckjacka stämmer väl sämre, hade Mårten P sagt lång mörk rock i stället så hade det ju varit mitt i prick. Möjligen skulle väl Mårten P under natten ha kunnat få sin minnesbild färgad av sin mor Lisbeths vittnesmål om blå täckjacka.

Om man tänker sig rent tidsmässigt, skulle det kunna gå ihop? Om SE kommer ut på gatan nära 23:19 och börjar gå norrut. Skulle han då ha kunnat passera där och se de fyra stå och titta i skyltfönstret, parkera sig vid skyltfönstret omedelbart norr om bokhandeln och vänta tills paret Palme börjar gå söderut, och vara den man som Mårten alltså säger sig vara helt säker på då började följa efter Olof och Lisbeth? Någon som vet avståndet mellan Skandiaentrén och den där bokhandeln?

LOP lämnar grandområdert innan SE lämnat Skandia. Så om det är SE vid Grand så måste det vara innan utstämpling och han måste i stort sett springa tillbaka till Skandia och stämpla ut. Så nej, mannen Mårten ser kan inte vara SE.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-07 kl. 00:38.
Citera
2021-02-07, 00:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
LOP lämnar skyltfönstret innan SE lämnat Skandia. Så om det är SE vid Grand så måste det vara innan utstämpling och han måste i stort sett springa tillbaka till Skandia och stämpla ut. Så nej, mannen Mårten ser kan inte vara SE.
När lämnar paret Palme skyltfönstret? Det borde ju gå att räkna ut om man vet avståndet till mordplatsen.
Citera
2021-02-07, 00:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
När lämnar paret Palme skyltfönstret? Det borde ju gå att räkna ut om man vet avståndet till mordplatsen.
Innan 23:19 hur som helst
Citera
2021-02-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Eftersom Kamerun så vitt jag vet inte har något ishockeylandslag så är den chanden lika med 0.
Canada Cup finns heller inte.De senaste gångerna turneringen spelats har den för övrigt heter World Cup.
HUR i all sin dar fick du in AB i detta?
Det finns väl ingen som på minsta sätt tror att han skulle kunna vara inblandad??
Han är för övrigt ett etablerat vittne som vi VET var ett vittne,
Det kan men verkligen inte säga om SE.
Tramsigt och oseriöst inlägg.
Vad var syftet med det??
Jag är lite oroad för et som raljerar och trollar och gör er lustiga på andra bekostnad trots att ni (de flesta av er iaf) helt saknar argument som underbygger era påståenden,
Om inte regimtrogna SE-anklagare(du är en av dom) fattar vad lätt det är att låsa in folk på hörsägen, utan tekniska bevis, så fortsätter jag.
Vi tar det en gång till:
SE = GM
AB = Medhjälpare, går bakom SE, försöker lämna platsen utan att kontakta polisen på plats.
LJ = Medhjälpare, haft koll utanför Bio Grand efter LOP, följer sedan parallellt med LOP på Luntmakargatan.
IM = Medhjälpare, sitter på andra sidan i en bil för att dokumenterar och frikänna SE.
NF = Medhjälpare, tar bort SE från mordplatsen och pratar bara om en man i täckjacka, lägger även till
45 sekunder för mötesscenariot.
Om vi hoppar över tekniska bevis är det hur lätt som helst att få dom här inlåsta på hörsägen, speciellt i en regimtrogen Polisstat.
Senast redigerad av sovvandring 2021-02-07 kl. 01:13.
Citera
2021-02-07, 01:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Om inte regimtrogna SE-anklagare fattar vad lätt det är att låsa in folk på hörsägen, utan tekniska bevis, så fortsätter jag.
Vi tar det en gång till:
SE = GM
AB = Medhjälpare, går bakom SE, försöker lämna platsen utan att kontakta polisen på plats.
LJ = Medhjälpare, haft koll utanför Bio Grand efter LOP, följer sedan parallellt med LOP på Luntmakargatan.
IM = Medhjälpare, sitter på andra sidan i en bil för att dokumenterar och frikänna SE.
NF = Medhjälpare, tar bort SE från mordplatsen och pratar bara om en man i täckjacka, lägger även till
45 sekunder för mötesscenariot.
Om vi hoppar över tekniska bevis är det hur lätt som helst att få dom här inlåsta på hörsägen, speciellt i en regimtrogen Polisstat.

Haha vad dum i huvudet du är. "låsa in folk på hörsägen". Haha.

Gå och lägg dig nu, trollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in