2021-01-02, 18:40
Medlem
Craiggs avatar
Vem fan får för sig att begå mord i San Francisco 1969? Trodde alla var hippies där borta vid den tiden.

Oavsett vem Zodiac-mördaren är så är han nog död nu. Om inte så torde han väl vara runt 80 år nu.
Citera
2021-01-02, 19:21
Medlem
Craiggs avatar
Men seriöst... tanken slog mig nu att det kanske kunde ha rört sig om flera mördare som arbetade för en gemensam Zodiac-sekt? Nu gissar jag hejvilt, men är det så omöjligt egentligen? Vi snackar ju om Kalifornien här också, en delstat som är världskänd för att ha haft konstiga och destruktiva sekter på 60-70 talet. Heaven's Gate, Familjen, fucking Manson?

Om detta skulle stämma så är det möjligt att Allen var en av mördarna och att det fanns några fler. Det skulle i så fall förklara varför indicierna är så starka mot Allen men varför alla DNA-bevis inte stämmer in på honom.

I ett av breven skrev mördaren nånting om att han inte var rädd för gaskammaren och att han ändå skulle komma till paradiset. Låter inte det som nånting en person som är hjärntvättad av nån hemsk sekt skulle skriva? Sen hela grejen med Zodiac... varför skulle mördaren använda sig av detta tema om det inte fanns någon mening bakom?

När Allen satt inne började sekten dra sig tillbaka och de övriga medlemmarna kanske flyttade långt från området för de var rädda att Allen skulle sätta dit dem också. Förklarar varför mördaren slutade skicka brev. Mördaren erkände att han hade mördat 37 offer totalt vilket kan tyda på att sekten i någon version har funnits tidigare också, fast kanske under ett helt annat "tema" och på annan plats.

OBS! Detta är bara min spontana teori, jag har inget underlag för något av det jag skrivit.
Men eftersom sjuka sekter inte direkt var ovanliga i Kalifornien runt den tidpunkten, så kanske det är värt att spekulera i det också.
Citera
2021-01-02, 19:55
Medlem
Craiggs avatar
Finns även en teori som pekar på att det aldrig har funnits någon Zodiac-mördare och att morden som begicks ej är utförda av samma gärningsman. Som argument för detta för man bland annat fram att överlevarna ej tyckte fantombilden var lik den som gav sig på dem. Breven ska ha skickats av folk med lite dålig smak som bara ville spela ett spratt med polisen.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Myth_of_the_Zodiac_Killer
Citera
2021-01-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Finns även en teori som pekar på att det aldrig har funnits någon Zodiac-mördare och att morden som begicks ej är utförda av samma gärningsman. Som argument för detta för man bland annat fram att överlevarna ej tyckte fantombilden var lik den som gav sig på dem. Breven ska ha skickats av folk med lite dålig smak som bara ville spela ett spratt med polisen.

Tror själv mycket på denna teori.
Citera
2021-01-02, 23:13
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Tror själv mycket på denna teori.

Intressant. Lust att motivera?
Citera
2021-01-02, 23:29
Medlem
Citat:
Intressant. Lust att motivera?

Bara att läsa det som står i din wiki länk.
Citera
2021-01-03, 09:41
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Men seriöst... tanken slog mig nu att det kanske kunde ha rört sig om flera mördare som arbetade för en gemensam Zodiac-sekt? Nu gissar jag hejvilt, men är det så omöjligt egentligen? Vi snackar ju om Kalifornien här också, en delstat som är världskänd för att ha haft konstiga och destruktiva sekter på 60-70 talet. Heaven's Gate, Familjen, fucking Manson?

Om detta skulle stämma så är det möjligt att Allen var en av mördarna och att det fanns några fler. Det skulle i så fall förklara varför indicierna är så starka mot Allen men varför alla DNA-bevis inte stämmer in på honom.

I ett av breven skrev mördaren nånting om att han inte var rädd för gaskammaren och att han ändå skulle komma till paradiset. Låter inte det som nånting en person som är hjärntvättad av nån hemsk sekt skulle skriva? Sen hela grejen med Zodiac... varför skulle mördaren använda sig av detta tema om det inte fanns någon mening bakom?

När Allen satt inne började sekten dra sig tillbaka och de övriga medlemmarna kanske flyttade långt från området för de var rädda att Allen skulle sätta dit dem också. Förklarar varför mördaren slutade skicka brev. Mördaren erkände att han hade mördat 37 offer totalt vilket kan tyda på att sekten i någon version har funnits tidigare också, fast kanske under ett helt annat "tema" och på annan plats.

OBS! Detta är bara min spontana teori, jag har inget underlag för något av det jag skrivit.
Men eftersom sjuka sekter inte direkt var ovanliga i Kalifornien runt den tidpunkten, så kanske det är värt att spekulera i det också.

Kan klart ha varit flera mördare än en. Fanns ju teorier som du skrev att Mansonfamiljen skulle kunna ligga bakom. Sedan har även andra mördare velat kopiera Zodiac.

Att mördaren inte var rädd för döden och skulle hamna i paradiset skrev han i ett brev också att hans offer skulle bli hans slavar där.
Citera
2021-01-03, 10:18
Medlem
Citat:

Helt klart en läsvärd artikel. Kanske att Zodiac-mördaren aldrig har funnits. Men som sagt det är en teori.
Citera
2021-01-03, 14:31
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Vem fan får för sig att begå mord i San Francisco 1969? Trodde alla var hippies där borta vid den tiden.

Med tanke på att alla bekräftade mord utom ett är attacker mot par som kramades så är det väl där man får gräva.
Var han ofrivilligt ensam och avundsjuk eller hade han en annan läggning och äcklades?

Citat:
Oavsett vem Zodiac-mördaren är så är han nog död nu. Om inte så torde han väl vara runt 80 år nu.

Av fantombilderna och ögonvittnessbeskrivningarna att döma så var han i 40-års åldern 1969.
Om han var på pricken 40 1969 så blir han 92 år i år.
Var han däremot 48 så fyller han 100...

Det enda sättet han skulle kunna leva idag är om han hade en riktigt bra förklädnad med makeup som gjorde att han såg äldre ut än vad han faktiskt var.

Breven återkommer till att han skall vara döende och att han behöver slavar till livet efter detta.

Utgår för egen del iaf att Zodiac är en karaktär som brevskrivaren spelar, det roliga är katt och råtta leken, morden är väldigt få i förhållande till mängden brev iaf.

Motivet torde vara uppmärksamhet, eller snarare bristen på det.
Kan man inte bli älskad så kan man iaf bli hatad...
Citera
2021-01-05, 13:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Hans namn kanske är DIC .....
Radic är ju ett rätt vanligt (slav...) efternamn.

Där löste jag denna gåta.
Citera
2021-01-20, 02:06
Medlem
Citat:

Problemet är att handstilen är densamma och kan inte ha skickats av random folk eftersom mördaren avslöjar detaljer om morden som bara han och polisen visste vid tidpunkten.
Citera
2021-02-06, 17:18
Medlem
Det spekuleras att zodiac bara hade ca 80 IQ, vad tror ni? Han var ju inge vidare på att skriva och stava, framstods väldigt omogen mentalt. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in