2021-02-04, 20:53
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Söndag kväll blir trevlig tack vare Superbowl som NHL inte vill krocka med så klockan 21 smäller det
Det trevliga börjar faktiskt redan på lördag 21.00 med toppmötet i Honda NHL West division.
Blues mot Avs, riktigt tungviktsmöte.

På söndag har vi Caps mot Flyers klockan 18, men sedan blir det svårt att välja.
Lutar åt att jag gör som du och väljer Canes-matchen.

Sedan kan man lika gärna stanna kvar i soffan och njuta åt Super Bowl. Börjar 00.30 om jag inte räknat fel.
Citera
2021-02-04, 22:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Det trevliga börjar faktiskt redan på lördag 21.00 med toppmötet i Honda NHL West division.
Blues mot Avs, riktigt tungviktsmöte.

På söndag har vi Caps mot Flyers klockan 18, men sedan blir det svårt att välja.
Lutar åt att jag gör som du och väljer Canes-matchen.

Sedan kan man lika gärna stanna kvar i soffan och njuta åt Super Bowl. Börjar 00.30 om jag inte räknat fel.

Canes, Stars och Pantrarna missar jag inte så får bli trippla skärmar! Och Jo halv ett ska man heja på Brady, både underdog och gammal räv! Underbart
Citera
2021-02-05, 04:46
Medlem
Kedoxs avatar
Sådär, då var Canes lilla segersvit över Nu behöver de inte höjas till skyarna längre.

Pisk av Chicago dessutom av alla lag.
Citera
2021-02-05, 04:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Sådär, då var Canes lilla segersvit över Nu behöver de inte höjas till skyarna längre.

Pisk av Chicago dessutom av alla lag.

Chicago har gått riktigt bra sedan Lankinen blev första målis. You wanna win? Hire a Fin!
Citera
2021-02-05, 05:29
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
https://hockeynews.se/articles/18191/

Henrik Sjöberg gör årets mest väntade och minst underbyggda ställningstagande.

Han har liksom inte ens bemöda sig att kolla upp det faktum att Vancouver sparar pengar denna säsong på att skicka Loui till AHL, kontra att köpa ut honom.

Och; ATT DE FORTFARANDE BETALAR HANS LÖN

Dessa gamla expressen och aftonbladetgökar har sån glorifierad bild av föregående generations svenska stjärnor att de vägrar inse att de till slut bara inte räcker till. Pratar om att Loui Eriksson ska spela PP 2021, där snackar vi skygglappar. Lever de kvar i att Loui petade in några mål mot Danmark i VM 2012 med Sedinarna?

Såg att flera andra, bl.a. Magnus Nyström sjöng med i sången, man undrar ju hur tonerna hade gått om en 36-årig William Nylander hade varit i denna situation, då hade det varit Williams FÖRBANNADE ANSVAR att sluta.

Att gulligull-Detroit gjorde samma sak med Jonathan Ericsson ifjol gnälldes det inte mycket om, där har ju Sjöberg, Nyström o alla fått enorm access och kunnat åka o slicka Kronwall och Z:s arslen i 10 år, en sån relation kan man inte riskera.

Skulle inte förvåna mig en enda sekund om de visste om Detroitspelarnas långa missnöje med Mike Babcock och hans metoder, men inte vågade skriva om det för att det skulle riskera påverka tillgången till deras stora svenska favoriter.

Sanslöst.

Lite sen bump på denna men satt och läste Bjurmans efterblivna blogg precis och råkade se ditt inlägg. Det är väldigt frustrerande hur dålig koll svenska NHL-skribenter har. Bjurman har ju mest suttit och runkat och ätit hämtmat på MSG i 15 år. Det är som att de lever kvar i 2006 hela högen med upplägget och allt runtomkring. Helt jävla sanslöst.

Loui var bra när han spelade i Dallas. Nu för tiden skulle han missa öppet mål 1 meter ifrån och knäcka klubban på samma gång, utan att överdriva det minsta. Han är skitdålig och det är ett under att han äns får vara med i taxi squad. Lagen kan inte belöna spelare för att de inte lever upp till sina kontrakt. Att sedan historian med Louis kontrakt är olycklig är en helt annat sak. Varken han eller laget kan må särskilt bra över situationen men det går samtidigt inte att köpa ut han bara för att vara snäll. Det bästa för alla skulle vara om han åkte på en långtidsskada. Han slipper spela och Vancouver kan använda hans 6m dollar på någon annan.
Citera
2021-02-05, 13:07
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Värt att uppmärksammas: Filip Forsberg 5 p inatt.

De är sällsynta de där fempoängarna...

Edit:
Senast redigerad av 1X2Helgardera 2021-02-05 kl. 13:13.
Citera
2021-02-05, 15:15
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Chicago har gått riktigt bra sedan Lankinen blev första målis. You wanna win? Hire a Fin!

Win a cup you can, just send all Finns to Dallas and hire Hedman <3
Citera
2021-02-05, 17:41
Medlem
Citat:

Jag tycker det är kul med Lankinen. Det får gärna gå bra för Chicago som inte många tror på.

Ditt rim är också roligt, men kanske på fel sätt. De tre senaste säsongerna har ingen finne fått sitt namn ingraverat på Stanleys pokal. Ytterligare tre år tillbaka endast två till - Juloevi och Timmonen. Under samma tid har 13 svenskar, minst en varje år, fått namnet ingraverat.
Citera
2021-02-05, 18:35
Medlem
appendixxivs avatar
Forsberg kommer få ryggskott o hamna på skadelistan av att bära preds på ryggen. Inte bara 5p och OT winner, men jag har aldrig sett honom spela så bra när resten av laget är så dåligt.
Passarna och förarbetet t järnkroks o duchenes mål var riktigt snygga,bara att slå i in i öppen kasse för dom
Citera
2021-02-05, 19:26
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Jag tycker det är kul med Lankinen. Det får gärna gå bra för Chicago som inte många tror på.

Ditt rim är också roligt, men kanske på fel sätt. De tre senaste säsongerna har ingen finne fått sitt namn ingraverat på Stanleys pokal. Ytterligare tre år tillbaka endast två till - Juloevi och Timmonen. Under samma tid har 13 svenskar, minst en varje år, fått namnet ingraverat.

Gammalt hederligt rim som jag tyvärr inte kan ta cred för

https://www.motorsportmagazine.com/articles/rally/if-you-want-win-hire-finn
Citera
2021-02-05, 19:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel

Jag tänkte att det kunde var kul att titta på poängligan för både den här säsongen och den förra för att få lite mer kött på benen. Man kan konstatera att Finland inte närmar sig breddmässigt alls egentligen.

Finland
1 poäng eller mer per match 0 spelare

0,75 poäng 5 spelare. Alla kan räkna ut vilka de är. (den bespottade Patrik Laine snittar hela 0,94 poäng per match)

0,5 poäng 12 spelare

Sverige
1 poäng 1 spelare. Zibanejad

0,75 poäng 10 spelare

0,5 poäng 27 spelare

Tar man med säsongen 18-19 så är siffrorna snarlika. Finland har två spelare över 1 poäng, men samtidigt samma 5 spelare över 0,75 poäng.
Senast redigerad av sebastian_ 2021-02-05 kl. 19:49.
Citera
2021-02-05, 20:35
Medlem
Bartman777s avatar
Nej Snälla gör inte om denna fina tråd till ytterligare en kukmätartråd mellan sverige/finland. Jag orkar verkligen inte

Kan ni med kuk-komplex inte bara starta en separat tråd för det, så slipper vi andra läsa skiten i övriga trådar...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in