2021-02-01, 22:13
Medlem
perry2s avatar
6 mycket bra matcher i natt
Bara intressanta lag...ja kanske inte SJ men där följer man EK65....

https://www.tsn.ca/nhl/schedule
Citera
2021-02-02, 06:46
Medlem
En svensk som inte motsvarat förväntningarna så här långt är Mika Zibanejad i Rangers. Visserligen en seger inatt men Mika var poänglös, vilket han varit sju av nio matcher. Har endast 2 p så här långt, men snittar 20 min istid. Knappast godkänt.
Citera
2021-02-02, 14:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Flames mot Jets var en riktig nagelbitare alltså! Flames är riktigt svåra att göra mål på, jag tror att dom kan bli farliga i ett slutspel.
Citera
2021-02-02, 19:27
Medlem
Kedoxs avatar
Ugh.. Finns inga viktigare grundseriematcher än när Ducks skall spöa Kings. Men 4 på morgonen, fy fan.

Blir väl att värma upp med Nucks-Habs eller Wild-Avs och se om jag orkar.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
En svensk som inte motsvarat förväntningarna så här långt är Mika Zibanejad i Rangers. Visserligen en seger inatt men Mika var poänglös, vilket han varit sju av nio matcher. Har endast 2 p så här långt, men snittar 20 min istid. Knappast godkänt.

Ja, Rangers underpresterar. Satt även långt inne för Laf innan första poängen satt.
Att Ottawa skulle suga var liksom väntat.
Av bottenlagen tycker jag ändå Buffalo gör det bra under förutsättningarna, bra lyft från förra säsongen.
Senast redigerad av Kedox 2021-02-02 kl. 19:31.
Citera
2021-02-02, 21:06
Avslutad
Laine debuterar inatt mot Stars.

Laine press pregame
Var mest intresserad av vad han hade att säga om Jets och Wheeler. Han lyckades fint avvärja frågan utan att avslöja mycket. Professionellt skött.

Torts är för skön, den jveln vill inte avslöja vem Laine kommer spela med.

Annars Sens mot Oilers igen: Ingen Chabot. Högberg startar, vilket inte bör förvåna någon med tanke på Murray släppt in typ 3 mål på 8 skott senast. McJesus+Drai kommer ha ännu en trevlig kväll.

Kaliyev gör sin NHL-debut ikväll. Väntar bara på Brink nu.
Senast redigerad av J-dilla 2021-02-02 kl. 22:00.
Citera
2021-02-03, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Porrkungen Koivu
Haha! Det där har jag också missat helt, följer dock inte NHL lika slaviskt som förr.
Citera
2021-02-03, 18:51
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Milstolpe som jag hade missat: Klingbergs 300e poäng i natt!
Därmed är han på fjärdeplatsen i alla tiders poängliga för backar hos Dallas Stars/Minnesota North Stars.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/869yQd/assistsucce-for-klingberg--nadde-300-karriarpoang
Citera
2021-02-03, 19:08
Avslutad
Coburn Waivers. Aspirot från Taxi till AHl.....OCH BRÄNNSTRÖM TILL TAXI. Lär vi se Brännström-Zub nästa match?

Puljujärvi med 2 mål mot Sens. Kolla in Paquettes(#23) patetiska insats: https://streamable.com/5nlfo9.

Tolvanen gör mål i första matchen för säsongen för Preds efter fin assist av Haula. Håller ett öga på honom.

Är mycket besviken på Högberg. Usel positionering, släpper mycket enkla returer. Det ser inte bra ut.
Citera
2021-02-03, 19:39
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Svenska Spels odds för att Ottawa tar sig till slutspel: 12 ggr pengarna.

Skojar dom eller ? Finns väl ingen mer än J-dilla som kommer att satsa där?
Citera
2021-02-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera

De kommer högst sannolikt att bli toksist i norra och jag ser inget som helst spelvärde i att spela på det till endast 12 ggr pengarna, men det räcker ju med att de blir fyra av sju lag. Vinner de sina två hängmatcher är det bara fem poäng till Oilers som är på fjärde plats just nu och de har bara spelat ungefär 1/5 av säsongen. Oddset lär väl öka och öka allt eftersom säsongen fortskrider och de tappar än mer till laget på fjärde plats.

För att generalisera en aning i norra är det två lag som utmärkt sig och i övrigt är det vissa spelare som är högpresterande. Uppstår det skador eller sjukdomar på vissa av de här spelarna har trots allt Sens en viss chans, om än en väldigt liten sådan.
Citera
2021-02-03, 23:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Ugh.. Finns inga viktigare grundseriematcher än när Ducks skall spöa Kings. Men 4 på morgonen, fy fan.

Blir väl att värma upp med Nucks-Habs eller Wild-Avs och se om jag orkar.

Ja, Rangers underpresterar. Satt även långt inne för Laf innan första poängen satt.
Att Ottawa skulle suga var liksom väntat.
Av bottenlagen tycker jag ändå Buffalo gör det bra under förutsättningarna, bra lyft från förra säsongen.

Är det verkligen värt det? Bara se matchen i efterhand istället.

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Coburn Waivers. Aspirot från Taxi till AHl.....OCH BRÄNNSTRÖM TILL TAXI. Lär vi se Brännström-Zub nästa match?

Puljujärvi med 2 mål mot Sens. Kolla in Paquettes(#23) patetiska insats: https://streamable.com/5nlfo9.

Tolvanen gör mål i första matchen för säsongen för Preds efter fin assist av Haula. Håller ett öga på honom.

Är mycket besviken på Högberg. Usel positionering, släpper mycket enkla returer. Det ser inte bra ut.

Högberg gjorde bort sig ordentligt på ett av målen där han hamnade helt fel i målet, ja. Så fel som han stod ser man inte ens en målis hamna i JVM.

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera

Hade inte spelat den till 100.
Citera
2021-02-04, 15:54
Medlem
Swan65s avatar
Söndag kväll blir trevlig tack vare Superbowl som NHL inte vill krocka med så klockan 21 smäller det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in