2021-02-05, 15:10
Medlem
Jag har inte haft tid att närmare studera dagens siffror. Det är lite motsägelsefullt men kurvan fortsätter långsamt nedåt, den slutsatsen kan man dra.

Om vi ser på dödssiffror ligger vi snart på under 400 per vecka och det kommer innebära att officiella siffror för avlidna inte når upp till 13000 redan fredagen den 19 februari, ja det ser ni själva. Markören pekar på måndagen den 22 februari. Det är ingen rapporteringsdag.

Sålunda rapporteras siffran över 13000 avlidna först den 23 februari.
Citera
2021-02-05, 15:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Än så länge, vi får se vilka effekter vaccinationspassen får. Blir det för många restriktioner för dom som väljer att inte vaccinera sig, så är det ju snarare "frivilligt".

Det får vi se ja. Men än så länge är det rent trams att påstå att man MÅSTE vaccinera sig. Ingen kommer tvinga dig.
Citera
2021-02-05, 15:16
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Skulle du kunna länka till dessa siffror som säger att 55 dött av vaccineringen?
Det är väldigt allvarliga påståenden du kommer med..
Sitter du på någon inside info som vi andra och media inte känner till?
Det allvarliga är att du mycket väl såg att jag replikerade till Cuckslayers inlägg, då det var hen som angav de siffrorna för vaccinationer, där jag vände vaccin-siffrorna mot ivermectin som ett exempel. Sen väntar du några timmar på att vräka ur dig detta, du kommer alltså medvetet med anklagelser mot fel person, trots att quote fanns klart synligt att det var "cuckslayer" som angav siffrorna, detta typ av anklagelser sysslar bara psykfall med !

Här är inlägget-ta ditt skit med hen istället!
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Och här är källan, vilket är läkemedelsverket, som du kan bråka med då:
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody2
Vilket Fria Tider har snappat upp:
https://www.friatider.se/nu-55-doda-efter-svensk-vaccinering
Senast redigerad av vinland 2021-02-05 kl. 15:29.
Citera
2021-02-05, 15:21
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Virusets dödlighet i världen ligger på runt 3% fortfarande legat så i ca. 3 månaders tid.

Du får dock tänka på att det är ingen som vet hur många det är som faktiskt har blivit exponerade för viruset.

De går bara efter bekräftade fall.
Citera
2021-02-05, 15:28
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag känner mig viktig. Jag känner mig till och med märkvärdig..

Och som vanligt från dig så är der knäpptyst gällande den hårda fakta som presenteras....

... även om du känner dig viktigt och märkvärdig. Det är väl nu du får möjligheten att blomma som bäst.
Citera
2021-02-05, 15:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Folkhälsomyndigheten bekräftar alltså att utlänningar som befinner sig i Sverige illegalt, får högre prioritet än ursprungsbefolkningen.

Folkhälsomyndigheten beskriver dom illegala utlänningarna med den löljiga skönskrivningen "papperslösa".
Det tar inte ens en dag att vaccinera de papperslösa.
Släpp det även om du inte gillar det.
Citera
2021-02-05, 15:32
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det lär inte fungera alls på den brasilianska och bara dåligt på den Sydafrikanska.
Du glömde att länka till något som styrker ditt viktiga påstående.
Citera
2021-02-05, 15:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Snart har Covidvaccinet lika många inrapporterade fall av allvarliga biverkningar som Svininfluensavaccinet och det är bara 3% av befolkningen som har fått Covidvaccinet.

En tankeställare bara.
Detta skulle vara intressant om det inte bara var ett lösryckt uttalande utan källa.
Lägg med en källa är du snäll.
Citera
2021-02-05, 15:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Alla som är nojiga över eventuella mutationer som dyker upp. Tänk på att i Indien har förmodligen 400miljoner smittade nu. Om det finns mutationer nånstans så finns det där det finns rikligt med smittade. Det är bara det att ingen kan upptäcka dessa. Om det finns en mutation i UK så finns det garanterat 50 mutationer i Indien.

Bara i New Delhi räknar man med att hälften av befolkningen är smittad.
Det är därför det är viktigt att hela världen blir smittfri så snart som möjligt.
Så länge smitan finns så finns risk för mutationer som vi inte vill ha.
Citera
2021-02-05, 15:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Virusets dödlighet i världen ligger på runt 3% fortfarande legat så i ca. 3 månaders tid.

Jag antar att du baserar din värdelösa slutsats på Worldometers ruta över "closed cases".

CFR i världen är 2,2 %
IFR uppskattas till 0,3-0,6 %
Citera
2021-02-05, 15:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
For COVID-19? Yes. It spreads effectively at the first sign of symptoms or even before the first sign of symptoms. Whatever happens to the host afterwards is irrelevant to the continued survival of the virus.
Jag tänkte mera på det du skrev i ditt inlägg.

"The virus spreads before the host dies so it could have a 100% kill rate without pressuring infectivity."
Citera
2021-02-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Du får dock tänka på att det är ingen som vet hur många det är som faktiskt har blivit exponerade för viruset.

De går bara efter bekräftade fall.

Det man kan göra är att jämföra fall per miljon innevånare och jämföra med döda per miljon innevånare.

Dålig testning gör så att det ser ut att det är en hög IFR/CFR.

T ex

Mexico - 14600 fall och 1256 döda = 8,6% dödlighet (37037 test per miljon innevånare).

Island - 17576 fall och 85 döda = 0,5% dödlighet. (1408649 test per miljon innevånare).

Sen kan det ju givetvis skilja sig åt mellan länder. Ett land med 1 sjuk (pigg och frisk 20-åring) får ju 0% dödlighet men det är inte realistiskt.

Det "riktiga" IFR bör ligga UNDER den lägsta siffran man kan hitta baserat på konstaterade fall och döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in