Citat:
Ursprungligen postat av
Soltorkadetomater
Snälla Flashback vad händer?!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eK5bgQ/ulf-kristerssons-vaccinationskritik-orimligt-och-farligt
Läste nu att invandrare skall få vaccinet före just pga att de är just invandrare.
Detta föder ju hat, just exakt sådant här att säga invandrarna är viktigare att de överlever än Bengt-Göran som betalat skatt i 35 år.
Snacka om att regeringen önskar och vill föda hat och skapa splittring mellan folkgrupper! Detta är ju uppenbart att de vill rikta blickarna bort från sig själva och försöker få människor att gå mot varandra.
Varför gör dom så? Har dom ingen sans alls innanför skallbenet?
Ja, jag tänker det också. Internet kokar - många är arga, och vissa skriver sådana saker som att "varför ska jag lyda restriktionerna, när det där packet ändå är viktigare än jag? Nu tänker jag skita i allting". Ännu en gång har FHM och Regeringen bevisat att de är stolpskott. De kan ju inte alls ha funderat över, hur det där skulle landa i befolkningen.
EDIT: och en annan sak: hur ska de HITTA de illegala invandrarna? Ska vaccinationsprogrammet pausas, medan alla regioner kartlägger alla (först måste det kanske utredas, hur man ska gå tillväga för att kartlägga och sedan administrera doserna?), och sedan leta rätt på alla och ge dem deras doser, för att säkerställa att ingen svensk under 65 år (som inte är vårdpersonal eller riskgrupp) skulle råka få sin spruta före en illegal invandrare? För det vore ju hemskt.
Nä, det här var det dummaste! Man får väl vara glad att de allra äldsta och sköraste hann få sina sprutor först, i alla fall...