2021-02-05, 14:26
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Vaccinationstalen går uppåt. Det enda positiva.
Leveranserna börjar öka så smått nu också. Denna vecka fick vi 110k - nästa vecka 172k och veckan därpå 285k.
Citera
2021-02-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Alla som är nojiga över eventuella mutationer som dyker upp. Tänk på att i Indien har förmodligen 400miljoner smittade nu. Om det finns mutationer nånstans så finns det där det finns rikligt med smittade. Det är bara det att ingen kan upptäcka dessa. Om det finns en mutation i UK så finns det garanterat 50 mutationer i Indien.

Bara i New Delhi räknar man med att hälften av befolkningen är smittad.

Varför hör man inte mycket om Indien på mediala plattformar? Iaf inte svenska
Citera
2021-02-05, 14:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tror inte man ska räkna med nån större effekt av vaccinerna förrän man kommer över 50% av befolkningen. Om man ser på Israel som är nära 60% vaccinerad så går det väldigt långsamt nedåt nu.

Fast israelerna rapporterar att av dom som fått 2:a sprutan har bara 0,06% blivit sjuka och då i en mild form. Men det är i klart att i resten av befolkningen så sprider det sig. Det är väl där effekten är som viktigast, att undvika sjukhusinläggningar.

https://www.jpost.com/health-science/covid-just-006-percent-israelis-sick-after-two-shots-no-one-serious-study-657871
Citera
2021-02-05, 14:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tror inte man ska räkna med nån större effekt av vaccinerna förrän man kommer över 50% av befolkningen. Om man ser på Israel som är nära 60% vaccinerad så går det väldigt långsamt nedåt nu.

Jag vet, men befolkningen smittas ju hela tiden igenom mer och mer med naturliga infektioner också. Inte en metod som jag personligen skulle ha valt, men nu är det i alla fall så. Och så betalar vi priset med de många döda och svårt sjuka, behovet av lång sjukskrivning och rehabilitering o.s.v..

Det allra värsta är, att om viruset nu har muterat sig runt de "gamla" antikropparna, så har vi fått noll och intet i ersättning för de många sjuka, döda, rehabiliterade, etc..
Citera
2021-02-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Men du måste hålla med om att siffrorna som jämförs med ser konstiga ut. 4600-4200-2400-3600
Det naturliga om det sjunker är ju 4600-4200-3600-2400.
Smittan halveras ju inte på en vecka mitt i vintern..

Jag tror något konstigt hände förra veckan. Kanske dessa prover som skickades för att leta mutationer. Det var ju 2400 tester från onsdag-fredag. Dessa kanske hamnade på fel vecka, vad vet jag.

Eller så brakar det åt Helvetet. Det är ju också en förklaring

Februari är ju den månad då luftvägsvirus/infektioner brukar trivas som bäst.
Vore ju konstigt om inte siffrorna ökar, förhoppningsvis inte speciellt mkt dock.
Vi håller i och håller ut!
Citera
2021-02-05, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Vaccinationstalen går uppåt. Det enda positiva.

Om det ska vara positivt förutsätter det att vaccinet fungerar även på mutationerna.
Citera
2021-02-05, 14:36
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nu var det ju inte det alltsammans handlade om. Fårskalle.

Vad det handlande om var pro prio: Om det var frivilligt att vaccinera sig. ELLER pro secundo: Om det var obligatoriskt att vaccinera sig.

Har du någon reflektion över dessa bägge alternativ?

Känner du dig viktig nu när du svänger dig med facktermer din pappskalle?

Det gäller hålla huvudet kallt och summera

1. Ca 0.1% av befolkningen har dött med Covid... motsvarar ca 10% av alla dödsfall där cancer och hjärtmoch kärlsjukdommar är övertepresenterade.

2. 75% av de döda var 80+. .... 90% var 70+ ... endast ca 1000 personer var <70år

3. Vaccinationspass, vaccinationstvåg, globalt team som kommer sättas in vid utbrott, global databas by Mr Kill Gates osv

Nej tack... jobba du gärna emot ditt eget folk... jag står upp för demokratin och friheten som är under attack

Förbannade faktaförnekare
Citera
2021-02-05, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om det ska vara positivt förutsätter det att vaccinet fungerar även på mutationerna.
studierna tyder på det
Citera
2021-02-05, 14:37
Medlem
Citat:
Varför sprids det så pass effektivt?

From what I understand, a combination of being rather temperature-resistent, aerosol spread, and a unique spike protein.
Citera
2021-02-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Finns det indikationer på att vaccinerna inte fungerar på mutationerna?
Citera
2021-02-05, 14:38
Avstängd
Citat:
Finns det indikationer på att vaccinerna inte fungerar på mutationerna?

Det lär inte fungera alls på den brasilianska och bara dåligt på den Sydafrikanska.
Citera
2021-02-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Känner du dig viktig nu när du svänger dig med facktermer din pappskalle?

Det gäller hålla huvudet kallt och summera

1. Ca 0.1% av befolkningen har dött med Covid... motsvarar ca 10% av alla dödsfall där cancer och hjärtmoch kärlsjukdommar är övertepresenterade.

2. 75% av de döda var 80+. .... 90% var 70+ ... endast ca 1000 personer var <70år

3. Vaccinationspass, vaccinationstvåg, globalt team som kommer sättas in vid utbrott, global databas by Mr Kill Gates osv

Nej tack... jobba du gärna emot ditt eget folk... jag står upp för demokratin och friheten som är under attack

Förbannade faktaförnekare
Ja jag känner mig viktig. Jag känner mig till och med märkvärdig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in