2021-02-05, 13:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fel. Folkhälsan är ännu sämre i Storbritannien än vad den är i Sverige. De är ännu sjukare, ännu fetare, och äter ännu mer socker än vad svenskar gör.

Varför fortsätter folk att fullständigt ignorera denna faktor i sina idiotiska jämförelser mellan länder? Det är DEN avgörande faktorn för helvete.

För övrigt är det sanslöst hur lättlurad man får vara om man går på lögnen om de nya mutationerna och dess högre dödlighet. De är ju bara till för att få oss att acceptera lockdowns även efter att alla har vaccinerats. Det var inte prat om någon ny mutation alls under hela 2020, det fanns bara "covid-19". Men, PRECIS i samband med att vaccineringen tog fart och fick folk att se ett ljus tunneln för en liten stund kom alltså i princip samtidigt rapporter om nya mer smittsamma, mer dödliga mutationer från både England, Sydafrika, Brasilien och Japan. Vad är oddsen?

Alla ni som gått på detta står under en sån intensiv MIND CONTROL så det finns inte. Fascinerande att skåda.

Fast nu har man ju sekvenserat coronavirus, och sett att de faktiskt har förändringar i vissa baspar. Du tror väl inte att de labbrapporterna är förfalskade? Och även om det inte hade gått att bevisa med PCR-teknik, så skulle man kunna dra slutsatsen att det muterat, av att områden som varit hårt drabbade i första vågen (och alltså borde ha flockimmunitet så att det räcker och blir över), har drabbats så hårt igen. Kolla det som händer i Amazonas, Brasilien, t.ex..
Citera
2021-02-05, 13:49
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att vaccinera sig ÄR frivilligt ditt nöt.

Än så länge, vi får se vilka effekter vaccinationspassen får. Blir det för många restriktioner för dom som väljer att inte vaccinera sig, så är det ju snarare "frivilligt".
Citera
2021-02-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Trist bara att detta inte verkar vara fallet i UK och Manaus.

Trist också att 50% högre smittsamhet sannolikt medför 50% fler döda.
Citera
2021-02-05, 13:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Absolut inte rädd.. varför tar du till ordet rädd?
Om du analyserar Coronaläget så som du läser och analyserar mitt inlägg .. ja då är det inte konstigt att dina slutsatser är som dom är.

Om någon propagerar för ett vaccin och dess fantastiska effekter.. varför ska inte dessa personer själv ta vaccinet först?
Är det det som är definitionen av en god "ledare" i svåra tider.. pusha andra framför sig i svåra stunder?

Nä du era kålsupare... alla ni som är för vaccinet.. varsågod.. ta ni vaccinet först.. vi andra majoriteten avvaktar... och vi är fler än vad ni vill ge sken av.. det vet ni om .. därför denna provaxxer kampanj drivs så hårt på FlashBack
Vad är det du tycker är kampanj för att vaccinera sig?

Före jul undersökte NOVUS vaccinationsviljan
71 % var för att vaccinera sig
12 % var emot att vaccinera sig.
17 % var osäkra.
Citera
2021-02-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ett skämt - det trodde jag skulle framgå? JAG skrev "Aftonbladet"-texten!

Än så länge vaccineras de äldsta samt deras vårdpersonal, så vi har inte nått fram till de papperslösa ännu. De är alltså ännu inte ett problem.
Ah, där fick jag till en brainfart, så bara att pudla på det. Trodde du hade skrivit ett eget sammanfattande referat på en verklig text.

Samtidigt har du ju då ungefär 0 faktiska belägg som talar för att någon överhuvudtaget tolkar det likt dig. Du kan vara lugn i att detta inte kommer vara något problem, ens när de andra priogrupperna kommer igång.
Citera
2021-02-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Trist också att 50% högre smittsamhet sannolikt medför 50% fler döda.

Nja.. knappast behöver det betyda de
Citera
2021-02-05, 13:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Mer smittsam brukar betyda mindre farlig. Bra nyheter förmodligen.

Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Trist bara att detta inte verkar vara fallet i UK och Manaus.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte säkert att vanliga "regler" gäller för covid-19. Det här viruset fortsätter att överraska - var så säker!
De mutationer som är bäst anpassade kommer att överleva.
På sikt är det inte positivt för virusets överlevnad om "värden" dör, då dör ju viruset också.

I närtid kan både smittsamhet och dödlighet öka, men när/om för många dör så överlever ju inte viruset.
Citera
2021-02-05, 14:00
Medlem
Otroligs avatar
Nya avlidna: 88
Nya fall: 3 406

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se

Senaste fredagssiffror nya avlidna: 71, 86, 136.
Senaste fredagssiffror nya fall: 2 401, 4 221, 4 716.
Citera
2021-02-05, 14:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Än så länge, vi får se vilka effekter vaccinationspassen får. Blir det för många restriktioner för dom som väljer att inte vaccinera sig, så är det ju snarare "frivilligt".
Om du tycker du ska ha rätt att flyga eller gå på festival tror jag du kommer att bli besviken de närmaste åren, det är arrangören som bestämmer villkoren.

Samma när det gäller att resa in i andra länder. Länderna bestämmer villkoren för vaccinationer precis som det är idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
De mutationer som är bäst anpassade kommer att överleva.
På sikt är det inte positivt för virusets överlevnad om "värden" dör, då dör ju viruset också.

I närtid kan både smittsamhet och dödlighet öka, men när/om för många dör så överlever ju inte viruset.

The virus spreads before the host dies so it could have a 100% kill rate without pressuring infectivity.
Citera
Medlem
Nu måste det vara slut på att papperslösa och flyktingar alltid ska prioriteras före oss svenskar som har bott här i generationer och som alltid har betalat skatt här i landet.

Varför ska papperslösa, illegala och ekonomiska imigranter få förtur till vaccin och gå före oss svenskar som har arbetat och betalat skatt här i Sverige under hela vårt vuxna liv?

Jag kan inte utföra mitt arbete hemifrån och utsätts därför för risken att bli smittad av covid19, varje dag som jag är på mitt arbete.
Varför har inte jag och alla övriga som inte kan arbeta hemifrån rätt att få förtur till vaccin?

Jag har också anhöriga och vänner som lider pga. att de nu har väntat i flera månader på operationer, som har blivit framskjutna pga. att sjukhusen inte har resurser att utföra operationerna, pga. att det är tusentals covidsjuka i Sverige som behöver covidvård.
Varför har inte de som är sjuka och de som väntar på operationer rätt att få förtur till vaccin?

Får hoppas att jag och mina nära och kära aldrig får covid19.
Ser sedan fram emot nästa val. Är övertygad om att det då kommer bli regeringsskifte.
Citera
2021-02-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 88
Nya fall: 3 406

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se

Senaste fredagssiffror nya avlidna: 71, 86, 136.
Senaste fredagssiffror nya fall: 2 401, 4 221, 4 716.

Hopefully this slight uptick is nothing more than a slight uptick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in