Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Ur förhör med HD 2018-05-29. Visst låter det som om HD krävt av sina föräldrar att stödja SD när otroheten uppdagas - att om de inte stöttar honom så kommer deras relation med henne (och barnbarnen?) att försämras? Man vet ju inte riktigt hur orden har fallit, men det låter som om HD även här kräver att andra människor ska göra som hon vill? Kan kanske i så fall förklara en del av SOAs flathet inför svärsonens behandling av HD. Det är faktiskt så hon vill ha det: support, och inte ett fördömande av SD.
V: Eh ja för det.. hmmm .. mina föräldrar står mig nära .. eh å det var faktiskt en av dom sakerna när .. som eh .. ja på nått sätt visst man är vuxen men eh dom står mig jättenära .. eh .. så när det här uppdagades ordentligt då så kände jag att kommer dom ta avstånd från Stefan då kommer aldrig våran relation o funka heller .. eh .. men dom .. var väldigt, dom lyssnade på det jag sa .. eh och sen så sa dom såhär att .. det han har gjort det är fel.. det är så fel det bara kan va .. eh .. vi försvarar inte det å vi tycker det verkligen är helt jättedåligt.. eh men väljer du att eh .. vilja fortsätta leva med Stefan å ni vill satsa å försöka eh så kommer vi o stötta er i det.. eh för det är ditt val å vi respekterar det.. Eh dom tycker jättebra om Stefan. Eh .. dom tycker fortfarande att den delen är jättedålig såklart för så gör man inte .. eh men dom tycker om honom som person ändå.
Intressant, och bra att du tar upp det!
Hur har alla vi ”FUPare” kunnat missa detta? Det har i varje fall varit mest förvåning och med all rätt fördömanden av SOA för hans tal om ”misstag”. Jag har i alla fall totalt missat det.
Det sätter ju saken i annat ljus och HD framstår mer weird för varje dag.
Herregud, vilka störda människor och relationer!