2021-02-05, 06:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Han bor i området! Han rör sig jämt i området.Om hans syns i området är ej anmärkningsvärt. Han är där ofta.
Säg det till polisen som skön förklaring när vittnen ser SD ihop med offret eller under den tidspegel hon mördas.
Citera
2021-02-05, 07:06
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Säg det till polisen som skön förklaring när vittnen ser SD ihop med offret eller under den tidspegel hon mördas.
( Är man slug så drar man inte långt bort med offret Då finns enbart dna från offret o gm just där och då. På hemmaplan kan allt förklaras bort. De rör sig vanligtvis jämt på hemmaplan. )Troligtvis var mordet planerat sen länge, men det skedde i affekt.
Citera
2021-02-05, 07:12
Medlem
Stonics avatar
Vem som helst kan ha överfallit henne där på platsen.
Citera
2021-02-05, 07:15
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Jag ser inte BP som perfekt jämfört med flertal andra möjligheter och tidpunkter att överfalla henne på en barnledig vecka.
Det är bara att ha koll på hennes skogsäventyr, joggingpass, rutiner.
Likt vilken mördare som helst utan mobil såsom han själv lämnade den några dar innan.

Det är en riskabel plats, de kan iakttas på väg dit och mördaren på väg därifrån. L verkar ju vara pratglad.
Sen ev högljutt gräl/diskussion, uttdraget skrik och nån som passerat gör det riskabelt i anslutning till bostadsområde.

Däremot vet givetvis mördaren om platsen, känner offret och det bär av dit under nån förevändning.
Den som går just dit i just det avseendet har således viss planering.

Det är dock utfört med brutalitet, i affekt.
Det förvånar något (relaterat till ljud, stänkbild) och därför tror jag beslut togs snabbt och i sista minuten. Nåt sorts nu eller aldrig med resan som deadline. Han kanske tvekade på hanen helgen innan eller insåg hur dumt det var att ha hallå, hallå i luren.
Dagarna dess innan, när H korspostar medd på LWs wig till honom, är han ju rejält speedad.
Då vill han inte med till USA. Bollen låg hos honom sa exfrun.
Visste gm om att offret hade en barnledig vecka vid mordet? Svaret blir att mordet sannolikt skedde i affekt.
Senast redigerad av Stonic 2021-02-05 kl. 07:19.
Citera
2021-02-05, 07:21
Medlem
Citat:
Jag ser inte BP som perfekt jämfört med flertal andra möjligheter och tidpunkter att överfalla henne på en barnledig vecka.
Det är bara att ha koll på hennes skogsäventyr, joggingpass, rutiner.
Likt vilken mördare som helst utan mobil såsom han själv lämnade den några dar innan.

Det är en riskabel plats, de kan iakttas på väg dit och mördaren på väg därifrån. L verkar ju vara pratglad.
Sen ev högljutt gräl/diskussion, uttdraget skrik och nån som passerat gör det riskabelt i anslutning till bostadsområde.

Däremot vet givetvis mördaren om platsen, känner offret och det bär av dit under nån förevändning.
Den som går just dit i just det avseendet har således viss planering.

Det är dock utfört med brutalitet, i affekt.
Det förvånar något (ljud, stänkbild) och därför tror jag beslut togs snabbt och i sista minuten. Nåt sorts nu eller aldrig med resan som deadline. Han kanske tvekade på hanen helgen innan eller insåg hur dumt det var att ha hallå, hallå i luren.
Dagarna dess innan, när H korspostar medd på LWs wig till honom, är han ju rejält speedad.
Då vill han inte med till USA. Bollen låg hos honom sa exfrun.

Det kan säkert finnas andra bra val också, kanske t.o.m. något som hade varit ännu bättre, men det gör inte detta till ett dåligt val. Även om alla potentiella mordplatser innebär vissa risker, så ser vi resultatet av det här valet. Han har t.o.m en förklaring till hands varför han har blivit sedd i området (som han först tror) och på en annan plats hade det kanske varit svårare att förklara en närvaro som inte hade med mordet att göra. Nu hade han testat cykelväxlar så det var helt naturligt att han var på gatan vid den här tiden och helt naturligt varför han cyklade som en galning. Han har nog varit på platsen många gånger – enligt fub så har de varit ett flertal gånger på en plats "runt knuten" där de kan bråka utan att störa barn eller grannar. Sen tror jag inte han räknade med att hon skulle skrika så högljutt, men bevisligen så har ju inte ens det stört grannarna nått nämnvärt. Max tre personer hörde skriken (och en till efter att hon blev väckt av sin sambo) och han vet hur ljud kan studsa och vara i princip omöjliga att lokalisera i mörkret om man inte ser något som man kan sätta i samband med ljuden. Jag tror också att valet att slå ihjäl henne eventuellt kan vara just för att inte avsätta dna-spår, dvs han behöver hålla avstånd till henne. Kanske var det han som trashade hennes cash för att slippa överraskas av kvällspigga geocashare? Hon hade fått klartecken för sin nya cash på platsen kvällen innan, den 13 maj och om det är som många tror att han hade koll på hennes mejl så visste han att platsen snart skulle bli mer osäker igen. I och med att det är så nära hemmet så är hans digitala paus relativt kort. Han vet att han avsätter digitala spår och han vill att uppehållet ska vara så kort som möjligt. Andra platser känner han inte lika väl så där har han mindre koll på eventuella slumpmoment.
Senast redigerad av piastrone 2021-02-05 kl. 07:27.
Citera
2021-02-05, 07:28
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det kan säkert finnas andra bra val också, kanske t.o.m. något som hade varit ännu bättre, men det gör inte detta till ett dåligt val. Även om alla potentiella mordplatser innebär vissa risker, så ser vi resultatet av det här valet. Han har t.o.m en förklaring till hands varför han har blivit sedd i området (som han först tror) och på en annan plats hade det kanske varit svårare att förklara en närvaro som inte hade med mordet att göra. Nu hade han testat cykelväxlar så det var helt naturligt att han var på gatan vid den här tiden och helt naturligt varför han cyklade som en galning. Han har nog varit på platsen många gånger – enligt fub så har de varit ett flertal gånger på en plats "runt knuten" där de kan bråka utan att störa barn eller grannar. Sen tror jag inte han räknade med att hon skulle skrika så högljutt, men bevisligen så har ju inte ens det stört grannarna nått nämnvärt. Max tre personer hörde skriken (och en till efter att hon blev väckt av sin sambo) och han vet hur ljud kan studsa och vara i princip omöjliga att lokalisera i mörkret om man inte ser något som man kan sätta i samband med ljuden. Jag tror också att valet att slå ihjäl henne eventuellt kan vara just för att inte avsätta dna-spår, dvs han behöver hålla avstånd till henne. Kanske var det han som trashade hennes cash för att slippa överraskas av kvällspigga geocashare? Hon hade fått klartecken för sin nya cash på platsen kvällen innan, den 13 maj och om det är som många tror att han hade koll på hennes mejl så visste han att platsen snart skulle bli mer osäker igen. I och med att det är så nära hemmet så är hans digitala paus relativt kort. Han vet att han avsätter digitala spår och han vill att uppehållet ska vara så kort som möjligt. Andra platser känner han inte lika väl så där har han mindre koll på eventuella slumpmoment.
Exakt.Naturlig plats röra sig runt närmiljön.
Citera
2021-02-05, 07:32
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ja, på så sätt är platsen väl vald. Han har en förklaring om han blivit sedd.Han var ju nästan hemmavid.
Citera
2021-02-05, 07:45
Medlem
Stonics avatar
[quote=develi|74563817]Jag skrev rent basic som intro och
förlossningsdepression ska inte stå med frågetecken.
Hon har haft PPD (postpartum depression) enligt egen utsago vilket givetvis berör förlossning och barn. .
Oavsett kontroverser med sin mor.

Kan han säkert göra. Här beskriver vittnen att han drog ett tungt lass vilket ingen betvivlar.
Hon har en svår depression med två små barn, en nyfödd och en som är ett par år och kan inte ens ta hand om sig själv.

PPD är en diagnos som inte har med ett dugg annat än förlossning att göra varav det är typiska tecken som beskrivs. Finns i olika grader varav hennes tillstånd uppenbart är allvarligt.
Mor och barnet är i farozon.
H beskrivs vara i ett skick där det är helt obegripligt att hon är hemma, men;
Vid återinsjuknande av depression nåt år senare beskrivs av H att hon vägrar söka vård och ytterligare depression tolkas som komplikationer från föregående PPD. Typ att det inte behandlades korrekt, otillräckligt eller om hon inte beh öht:
"Förlossningsdepression skulle man nog säga i efterhand också som inte riktigt bearbetats"

H är suicidal oavsett om han googlar. Hon ville inte ha barnet vilket är ett tecken på PPD.
Det sammanfaller med vad S säger och gör.
H är i centrum för problematiken och hon förnekar inte dödsönskningar. Skillnaden är att hon var svårt sjuk och troligen inte vid sina sinnens fulla och han är en skev supporter.
En farlig kombination.

Jag antar du har hört om allvarliga förlossningsdepressioner som leder till barnamord, Yates är väl den mest kända som gick in i psykos.

Så den huvudsakliga indikationen i FASS som är depression ska man bortse från menar du?
Trots att hon uppger livslång behandling?
Vilket indikerar att det inte rör sig om vilken depression som helst.

"Men står på behandling för depression och så kommer jag nog och få göra säger dom resten av livet."

För kännedom är ångest vanlig samsjuklighet.

Ja det är mer än underligt. Det är helt rubbat att jämföra mord på familjen med sörjande och förtvivlade anhöriga som uttrycker att den svårt sjuke ska slippa lidande.

Vad som händer vid återinsjuknande av depression är att hon blir inlagd mot sin vilja efter ett år och får behandling.
Det läker givetvis inte ut om hon fortsatt äter
Quetiapin, högst troligt livslång behandling, och i samtalsterapi går hon.

Hon trivialiserar och förskönar exakt allt. Hon sticker huvudet i sanden, lever i förnekelse och ljuger för sig själv. Flummar runt, vill inte svara på det som blir för påträngande.
Hon lever i en utopi med visioner om kärnfamiljen.

När hon - eller den symbiotiska familjen - konfronteras hugger hon som en reptil.
Vet inte om jag hört nån som ska klassas som offer (enligt dig) reagera så bitchigt som H i rätten.

Ang ditt citat:
"Synen på den våldsutsatta kvinnan som endast svag och nedtryckt stämmer därför inte, det kan även vara starka och välfungerande kvinnor som hamnar i den typen av relation."[

Jag är rätt insatt i tex psykopati så jag är fullt medveten om vilka kvinnor som utvecklar PTSD varav väldigt många har hög utbildning.
Anledningen är att de är starka för länge, att de har en tendens att inte se sig som offer, att de är problemlösningsinriktade. De står ut för länge tills de är en skugga av sitt forna jag och söker inte extern hjälp.
Kvinnotypen lockar psykopaten av given anledning.

Den människotypen ser jag inte hos HD. Jag ser en person som suktar efter SD och är bittert kränkt.[/QUOTEFp
Senast redigerad av Stonic 2021-02-05 kl. 08:38. Anledning: Fp
Citera
2021-02-05, 07:47
Medlem
develis avatar
Citat:
"Max tre hörde" - det är inte retroaktivt facit som avgör riskbedömning för en BP.
En mördare kan ha flyt.

Fundera på det jag skrev om stressad, fyrkantig och frustrerad 8 maj och vill inte till USA i förhållande till eventuellt försök 11 maj och sen mord 14 maj.

Citera
2021-02-05, 08:02
Medlem
Citat:
Ur förhör med HD 2018-05-29. Visst låter det som om HD krävt av sina föräldrar att stödja SD när otroheten uppdagas - att om de inte stöttar honom så kommer deras relation med henne (och barnbarnen?) att försämras? Man vet ju inte riktigt hur orden har fallit, men det låter som om HD även här kräver att andra människor ska göra som hon vill? Kan kanske i så fall förklara en del av SOAs flathet inför svärsonens behandling av HD. Det är faktiskt så hon vill ha det: support, och inte ett fördömande av SD.

V: Eh ja för det.. hmmm .. mina föräldrar står mig nära .. eh å det var faktiskt en av dom sakerna när .. som eh .. ja på nått sätt visst man är vuxen men eh dom står mig jättenära .. eh .. så när det här uppdagades ordentligt då så kände jag att kommer dom ta avstånd från Stefan då kommer aldrig våran relation o funka heller .. eh .. men dom .. var väldigt, dom lyssnade på det jag sa .. eh och sen så sa dom såhär att .. det han har gjort det är fel.. det är så fel det bara kan va .. eh .. vi försvarar inte det å vi tycker det verkligen är helt jättedåligt.. eh men väljer du att eh .. vilja fortsätta leva med Stefan å ni vill satsa å försöka eh så kommer vi o stötta er i det.. eh för det är ditt val å vi respekterar det.. Eh dom tycker jättebra om Stefan. Eh .. dom tycker fortfarande att den delen är jättedålig såklart för så gör man inte .. eh men dom tycker om honom som person ändå.

Intressant, och bra att du tar upp det!
Hur har alla vi ”FUPare” kunnat missa detta? Det har i varje fall varit mest förvåning och med all rätt fördömanden av SOA för hans tal om ”misstag”. Jag har i alla fall totalt missat det.
Det sätter ju saken i annat ljus och HD framstår mer weird för varje dag.
Herregud, vilka störda människor och relationer!
Citera
2021-02-05, 08:06
Medlem
Citat:
"Max tre hörde" - det är inte retroaktivt facit som avgör riskbedömning för en BP.
En mördare kan ha flyt.

Fundera på det jag skrev om stressad, fyrkantig och frustrerad 8 maj och vill inte till USA i förhållande till eventuellt försök 11 maj och sen mord 14 maj.

Eftersom vi inte vet hur mördaren tänkte så finns inget exakt facit - jag anser att det, tyvärr, var ett bra val av plats. Och jag tror att riskbedömningen var att det skulle kunna bli en del ljud, men inte värre än vanligt. För honom var det nog mer oflyt än flyt att hon skrek så högt - det hade han inte räknat med. Utan skriken och polisanmälan så hade vi aldrig fått fram en så exakt tidpunkt för mordet. I övrigt tänker jag att det är ok att tänka olika - det vässar argumenten och lyfter fram nya detaljer.
Citera
2021-02-05, 08:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Eftersom vi inte vet hur mördaren tänkte så finns inget exakt facit - jag anser att det, tyvärr, var ett bra val av plats. Och jag tror att riskbedömningen var att det skulle kunna bli en del ljud, men inte värre än vanligt. För honom var det nog mer oflyt än flyt att hon skrek så högt - det hade han inte räknat med. I övrigt tänker jag att det är ok att tänka olika - det vässar argumenten och lyfter fram nya detaljer.
Jag skrev:

Titta i spoilern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in