Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Ja det är faktiskt indirekt kontrakt. Jag pratar om de som lånar ut till neonets. Men du får kalla det vad du vill. Spelar ingen roll.
neonet levererar väl bara en exekveringsplattform. Jag måste missa något.
Nja i väldigt strikt mening ingår kontrakt i en affär. Men det är nog inte det du menar. En blankning är inget kontrakt som löper ut. Man kan blanka i år om man vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Det är inte redditkrigarna som primärt kommer få aktien att skjuta igen. Alla krigare som trodde de skulle tjäna en hacka har redan droppat av. De förstår inte vad det handlar om. Precis som på Flashback.
Där kan vi nog vara överens.
Dom har svårt att påverka så mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Det är när de stora blankarna köper (inte säljer) som det kommer explodera.
Det är då de massiva köpen kommer. De kommer aldrig när aktien ligger på 500$.
Om dom väntar tills man är tillbaka på vad företaget är värt så lär det gå bra att så sakterliga täcka blankningarna.
Innan dess lär många ta tillfället i akt och sälja av sina GME. Eventuellt några fonder.
Blankarnas täckning kommer inte att påverkar kursen mer än ytterst marginellt.
Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
De redditkrigare som är kvar, vilket iof troligtvis är hyfsat många (och fler blir det när de öppnat nya tradingkonton) är kvar för att hålla aktien över värdet är skurkarna började blanka.
Man är inte skurk om man blankar. Det är bara att man säljer en övervärderad aktie.
Folk som är marknadsneutrala har lika mycket blankat som ägt. För att ha nettoexponeringen 0.
Skurkar är sådan som är illvilliga och försöker skada. T ex de som vill skada hedgefonder och deras klienter.
Själv håller jag hårt i mina GME positioner. Diamondhands.