2021-02-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Jobbigt med ännu en dag på rött, närmare bestämt -27% i skrivande stund. 67$ och lägre ska vi
Jajjamän, får erkänna ser ut som jag hade fel. Cashade ut idag var för girig hade hela tiden tänkt casha ut på fredagen då hypen skulle bli mindre denna vecka visste jag men aja sånt händer. Gick iaf inte back
Citera
2021-02-04, 20:31
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noshoerning
Såå en nyemission innebär också att Gamestop får mindre "kontroll" över sitt företag, eftersom dom lämnar bort delar av sitt ägande till andra? Jag antar att gränsen går vid 51%, för att de fortfarande ska kunna vara självstyrande?
Nej. Gamestop är företaget. Det är kontrollerat/styrt av ägarna. Det är ägarna som "kontrollerar företaget. En nyemission leder till fler aktier. Och är det nya ägare som köper aktierna så blir det fler ägare. Köper inte de gamla ägarna i nyemissionen så minskar de gamla ägarnas inflytande. Vilket är helt riktigt. De äger ju en mindre del av företaget.
Citera
2021-02-04, 20:40
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Somliga verkar ha lyssnat på SSU:s investeringsråd och köpt betydligt mer.
https://twitter.com/fstjernstrom/sta...95308725026817
Dom är skickliga inom (S).
Stefan Löfven kände att det luktade pengar när han besökte Northland. Därefter Sveriges största konkurs någonsin.
Och Göran Persson prickade in toppen på börsen år 2000, med köprekommendation.

Nåja. Men får kanske ge Persson lite credit för att han rekommenderade köp av aktier. Tidigare ville dom närmast låsa in aktieägare i fängelse.
Citera
2021-02-04, 20:41
Medlem
texashatts avatar
Hoppas att det är folks semesterpengar och liknande som bränts, och inte sparkonton som tömts eller lånade pengar.

Var själv på väg att köpa i början på veckan men ordern stoppades för att man bara fick köpa en aktie åt gången.
Då var jag arg, nu är jag glad över det.
Citera
2021-02-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Det gjorde jag också men efter att jag försökte spela allan ballan genom att plocka in den på nedvägen så blev min hand svagare och jag behövde göra en riskjustering.

Jag kommer ta in GME igen någon gång i framtiden för jag tror verkligen på bolagets nya styre. De kommer förmodligen ändra affärsmodellen för Gamestop och jag tror det kommer bli bra.

Och den kommer nog gå upp nu eftersom jag klev av, det är så det brukar fungera.

Gamestop är död, både aktien och bolaget. Lägg det i BlockBuster lådan och gå vidare.
Citera
2021-02-04, 20:55
Medlem
korrekturlacks avatar
To the moon! 🚀
Citera
2021-02-04, 20:56
Medlem
Neroxxs avatar
Har gamestop någon plan på att bli en digital butik med? Måste ju vara svårt för en butik att lyckas idag med endast fysisk försäljning, speciellt när steam och liknande tagit såna stora delar.
Citera
2021-02-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Har gamestop någon plan på att bli en digital butik med? Måste ju vara svårt för en butik att lyckas idag med endast fysisk försäljning, speciellt när steam och liknande tagit såna stora delar.
Dom har stora planer. Kompetenta människor i ledningen nu, bla från Google och Amazon. Blir nog bra till slut.
Citera
2021-02-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Aktien ska fortfarande rasa 90 % från dagens kurs. Ligger på 60 USD och en värdering på runt 5 USD är dit aktien är på väg. I somras låg kursen på 4,5 USD.

Misstänker dock att det kommer att ta rätt många veckor. Inte speciellt många som kommer att sälja av sina aktier som de betalat 3000 kr när de kostar hundra kronor även om det är bättre att få en hundring än noll kronor som de får vid en konkurs.

Tycker verkligen synd om alla de 56 000 svenskar som har spelat i detta bolag. Det är inte hedgefonder som ni ska vara sura på utan de som skrivit på Reddit och fullständig lurat er...
De som startade diskussionen har tjänat hundratals miljoner kronor och det är ni som förlorat.
Tror att du missuppfattat detta. Aktiekursen må ha pyst ihop men företagets verksamhet är inte orsaken till det, företaget är inte närmare en konkurs idag än vad det var för en vecka sedan.
Citera
2021-02-04, 21:16
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Hoppas att det är folks semesterpengar och liknande som bränts, och inte sparkonton som tömts eller lånade pengar.

Var själv på väg att köpa i början på veckan men ordern stoppades för att man bara fick köpa en aktie åt gången.
Då var jag arg, nu är jag glad över det.

Dra en lärdom av detta kring kritiskt tänkande och gruppdynamik.
Hela fenomenet fullständigt stank av pump&dump och det hade varit otroligt intressant att se hur det hela spred sig över de sociala medierna.
Citera
2021-02-04, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
neonet levererar väl bara en exekveringsplattform. Jag måste missa något.

Nja i väldigt strikt mening ingår kontrakt i en affär. Men det är nog inte det du menar. En blankning är inget kontrakt som löper ut. Man kan blanka i år om man vill.

Där kan vi nog vara överens.
Dom har svårt att påverka så mycket.

Om dom väntar tills man är tillbaka på vad företaget är värt så lär det gå bra att så sakterliga täcka blankningarna.

Innan dess lär många ta tillfället i akt och sälja av sina GME. Eventuellt några fonder.
Blankarnas täckning kommer inte att påverkar kursen mer än ytterst marginellt.

Man är inte skurk om man blankar. Det är bara att man säljer en övervärderad aktie.
Folk som är marknadsneutrala har lika mycket blankat som ägt. För att ha nettoexponeringen 0.

Skurkar är sådan som är illvilliga och försöker skada. T ex de som vill skada hedgefonder och deras klienter.

Själv håller jag hårt i mina GME positioner. Diamondhands.

Jag skulle skriva brokers, vette fan varför det blev neonet.

Jag skriver skurkar för det är vad de kallas av många. Att syssla med hedgefonder tycker jag per de inte är något underlag för skurkeri, men jag skriver under på det när de talar ned aktier och sprider desinformation dagen innan de blankar enorma belopp.

Men blankningsprocenten tycks inte ha sjunkit gradvis. Den har åkt lite bergochdalbana. Det är mycket som är osäkert här. Ska bli väldigt intressant. Jag säljer iaf inte.

Diamondhands all the way!!!
Citera
2021-02-04, 21:27
Medlem
Va fan, hoppas verkligen inte att det sant att någon köpt för barnens pengar på SSUs trollande. Även sossar har väl sett aktiehandel på tv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in