Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
neonet levererar väl bara en exekveringsplattform. Jag måste missa något.
Nja i väldigt strikt mening ingår kontrakt i en affär. Men det är nog inte det du menar. En blankning är inget kontrakt som löper ut. Man kan blanka i år om man vill.
Där kan vi nog vara överens.
Dom har svårt att påverka så mycket.
Om dom väntar tills man är tillbaka på vad företaget är värt så lär det gå bra att så sakterliga täcka blankningarna.
Innan dess lär många ta tillfället i akt och sälja av sina GME. Eventuellt några fonder.
Blankarnas täckning kommer inte att påverkar kursen mer än ytterst marginellt.
Man är inte skurk om man blankar. Det är bara att man säljer en övervärderad aktie.
Folk som är marknadsneutrala har lika mycket blankat som ägt. För att ha nettoexponeringen 0.
Skurkar är sådan som är illvilliga och försöker skada. T ex de som vill skada hedgefonder och deras klienter.
Själv håller jag hårt i mina GME positioner. Diamondhands.
Jag skulle skriva brokers, vette fan varför det blev neonet.
Jag skriver skurkar för det är vad de kallas av många. Att syssla med hedgefonder tycker jag per de inte är något underlag för skurkeri, men jag skriver under på det när de talar ned aktier och sprider desinformation dagen innan de blankar enorma belopp.
Men blankningsprocenten tycks inte ha sjunkit gradvis. Den har åkt lite bergochdalbana. Det är mycket som är osäkert här. Ska bli väldigt intressant. Jag säljer iaf inte.
Diamondhands all the way!!!