Citat:
Har du kollat mina länkar jag har skickat? Som faktiskt handlar om just evolutionsbiologi. Om immunförsvarets betydelse för avkomman, dvs. att mannen och kvinnans immunförsvar skiljer sig från varandra. Och att kvinnor med luktsinnet kan snappa upp om en mans immunförsvar är olikt hennes eget. Har du läst mina andra länkar? Gällande att både män och kvinnor vill ha fysiskt attraktiva partner och att symmetri i ansiktshalvorna gör att vi anser någon vara attraktiv.
Bra inre egenskaper och fysisk attraktionskraft samt rätt lukt går inte att köpa för pengar.
Bra inre egenskaper och fysisk attraktionskraft samt rätt lukt går inte att köpa för pengar.
Och av någon konstig anledning flyger dessa små söta teorier om "lukt" ut genom fönstret så fort en (från deras perspektiv) lastbilschaffis från Jokkmokk med 32lax i månaden dyker upp i Filippinerna (eller annat valfritt fattigare land), helt plötsligt kan han bokstavligt talat välja och vraka bland damerna.
Tro mig, jag har rätt många internationella kontakter och vad som står sig tydligt är hur extremt (och jag menar verkligen extremt) attraktiva vita män är i andra (fattigare) länder för att de anses vara rika och ha hög status där. De kan välja och vraka, vissa kvinnor förföljer dom som besatta, vad märkligt hörrödu?
Vad märkligt att valfri random-snubbe som inte får ett skit, över en natt kan gå till en jävla sexgud för att han lyckas sälja en platta för flera miljoner och nu helt plötsligt har hög status.
Vad märkligt att en ung bortkommen snubbe som är totalt ointressant för det motsatta könet helt plötsligt kan knulla valfri brud på nattklubben varenda jävla helg när han blir antagen till ett SHL-lag, vad märkligt. Helt plötsligt står damerna på rad med fittan i vädret, vad konstigt hörrödu!
ELLER NEJ, det ÄR INTE SÅ JÄVLA KONSTIGT, för exakt samma beteende går att ses i djurriket, exakt samma beteende går att ses i samtliga kulturer genom hela vår historia: Män som får hög status (på ett eller annat sätt) blir helt plötsligt extremt intressanta. Vi vet detta, det är som en jävla naturlag, att behöva diskutera om detta är sant eller inte är helt jävla bisarrt.
Citat:
Jag och mitt ex gick helt på utseende när vi träffades. Vi tyckte att den andra var jävligt snygg. Det visade sig sedan att vi var relativt jämbördiga i utbildningsgrad osv. Jag kanske har något längre utbildning (cirka 3 år längre utbildningsnivå) och tjänar något mer pga. att jag jobbar 8 timmar mer/vecka, annars hade vi tjänat exakt lika mycket. Exet har ett ett eget företag, vilket gör att det jämnar ut sig. Båda har akademiska utbildningar. Men annars är vi jämbördiga. Och rent oavsett så hade vi velat ha varandra. Den fysiska dragningen vi kände till varandra direkt när vi såg varandra var så stark att det inte gick att motstå för någon av oss. Och ja: vi stod så pass nära varandra att vi kände lukten av varandra.
Ja, så himla gulligt.