2021-02-04, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du kollat mina länkar jag har skickat? Som faktiskt handlar om just evolutionsbiologi. Om immunförsvarets betydelse för avkomman, dvs. att mannen och kvinnans immunförsvar skiljer sig från varandra. Och att kvinnor med luktsinnet kan snappa upp om en mans immunförsvar är olikt hennes eget. Har du läst mina andra länkar? Gällande att både män och kvinnor vill ha fysiskt attraktiva partner och att symmetri i ansiktshalvorna gör att vi anser någon vara attraktiv.

Bra inre egenskaper och fysisk attraktionskraft samt rätt lukt går inte att köpa för pengar.

Och av någon konstig anledning flyger dessa små söta teorier om "lukt" ut genom fönstret så fort en (från deras perspektiv) lastbilschaffis från Jokkmokk med 32lax i månaden dyker upp i Filippinerna (eller annat valfritt fattigare land), helt plötsligt kan han bokstavligt talat välja och vraka bland damerna.

Tro mig, jag har rätt många internationella kontakter och vad som står sig tydligt är hur extremt (och jag menar verkligen extremt) attraktiva vita män är i andra (fattigare) länder för att de anses vara rika och ha hög status där. De kan välja och vraka, vissa kvinnor förföljer dom som besatta, vad märkligt hörrödu?

Vad märkligt att valfri random-snubbe som inte får ett skit, över en natt kan gå till en jävla sexgud för att han lyckas sälja en platta för flera miljoner och nu helt plötsligt har hög status.

Vad märkligt att en ung bortkommen snubbe som är totalt ointressant för det motsatta könet helt plötsligt kan knulla valfri brud på nattklubben varenda jävla helg när han blir antagen till ett SHL-lag, vad märkligt. Helt plötsligt står damerna på rad med fittan i vädret, vad konstigt hörrödu!

ELLER NEJ, det ÄR INTE SÅ JÄVLA KONSTIGT, för exakt samma beteende går att ses i djurriket, exakt samma beteende går att ses i samtliga kulturer genom hela vår historia: Män som får hög status (på ett eller annat sätt) blir helt plötsligt extremt intressanta. Vi vet detta, det är som en jävla naturlag, att behöva diskutera om detta är sant eller inte är helt jävla bisarrt.

Citat:
Jag och mitt ex gick helt på utseende när vi träffades. Vi tyckte att den andra var jävligt snygg. Det visade sig sedan att vi var relativt jämbördiga i utbildningsgrad osv. Jag kanske har något längre utbildning (cirka 3 år längre utbildningsnivå) och tjänar något mer pga. att jag jobbar 8 timmar mer/vecka, annars hade vi tjänat exakt lika mycket. Exet har ett ett eget företag, vilket gör att det jämnar ut sig. Båda har akademiska utbildningar. Men annars är vi jämbördiga. Och rent oavsett så hade vi velat ha varandra. Den fysiska dragningen vi kände till varandra direkt när vi såg varandra var så stark att det inte gick att motstå för någon av oss. Och ja: vi stod så pass nära varandra att vi kände lukten av varandra.

Ja, så himla gulligt.
Citera
2021-02-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Och av någon konstig anledning flyger dessa små söta teorier om "lukt" ut genom fönstret så fort en (från deras perspektiv) lastbilschaffis från Jokkmokk med 32lax i månaden dyker upp i Filippinerna (eller annat valfritt fattigare land), helt plötsligt kan han bokstavligt talat välja och vraka bland damerna.

Tro mig, jag har rätt många internationella kontakter och vad som står sig tydligt är hur extremt (och jag menar verkligen extremt) attraktiva vita män är i andra (fattigare) länder för att de anses vara rika och ha hög status där. De kan välja och vraka, vissa kvinnor förföljer dom som besatta, vad märkligt hörrödu?

Vad märkligt att valfri random-snubbe som inte får ett skit, över en natt kan gå till en jävla sexgud för att han lyckas sälja en platta för flera miljoner och nu helt plötsligt har hög status.

Vad märkligt att en ung bortkommen snubbe som är totalt ointressant för det motsatta könet helt plötsligt kan knulla valfri brud på nattklubben varenda jävla helg när han blir antagen till ett SHL-lag, vad märkligt. Helt plötsligt står damerna på rad med fittan i vädret, vad konstigt hörrödu!

ELLER NEJ, det ÄR INTE SÅ JÄVLA KONSTIGT, för exakt samma beteende går att ses i djurriket, exakt samma beteende går att ses i samtliga kulturer genom hela vår historia: Män som får hög status (på ett eller annat sätt) blir helt plötsligt extremt intressanta. Vi vet detta, det är som en jävla naturlag, att behöva diskutera om detta är sant eller inte är helt jävla bisarrt.

Ja, så himla gulligt.

Klart fattiga människor vill ta sig framåt i livet. Det har ingenting med fysisk attraktion att göra.

Fortsatt spelar mannens utseende och inre egenskaper stor roll. Eller tänker du att en ful och otrevlig, illaluktande man, får massor med brudar bara för att han är känd?
Citera
2021-02-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
”Status” kan vara massa saker,
ex utseende status, ha ett intressant jobb, social status etc etc.

Jättekonstigt fenomen det dör hörrudu, att kvinnor hellre vill dejta en snygg, intressant, spännande och rik snubbe än ful, ointressant, tråkig fattiglapp.

Konstiga de där kvinnorna.

Män väljer ju alltid! De mest fula, feta och tråkigaste kvinnorna med absolut lägst status.

När man debatterar detta får jag jämt dessa två låtar på hjärnan:

https://www.youtube.com/watch?v=yuTMWgOduFM
Om en kvinna som vill ha en "vanlig" man.

https://www.youtube.com/watch?v=K5ZuFGdYF6s
Om en kvinna som vill köpa en man hon har kärat ner sig i.
Citera
2021-02-04, 01:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Jättekonstigt fenomen det dör hörrudu, att kvinnor hellre vill dejta en snygg, intressant, spännande och rik snubbe än ful, ointressant, tråkig fattiglapp.

Män väljer ju alltid! De mest fula, feta och tråkigaste kvinnorna med absolut lägst status.

Den manipulerade variabeln i det här sammanhanget, dvs status, bestod av kläder, klockor, accessoarer och liknande yttre statusfaktorer som delades in i tre kategorier: Hög status, medel, låg status.

Man frågade kvinnor om de fann männen intressanta för någon typ av relation. Inte bara giftemål, utan även casual sex, dejt osv. Sex olika kategorier. Inom SAMTLIGA dessa kategorier var sannolikheten att kvinnorna valde männen med yttre statusfaktorer i form av kläder och accessorarer som förknippas med hög status betydligt högre än männen utan högstatusfaktorerna.

Samma studie gjordes sedan med omvända kön. Resultat:

Statusfaktorerna hade ingen påverkan alls.

Citat:

Japp, men inte i denna studie som sagt. Här var det endast ovan nämnda yttre statusfaktorer.

Citat:

Nej, det är inte konstigt. Jag är ju den som argumenterar FÖR hypergamins existens. Stop preaching to the choir. Säg detta till tomatkungen istället.

Vad studien dock visar är att man med hjälp av yttre faktorer kan manipulera kvinnors attraktion gentemot män - med andra ord kan man socialt konstruera samhället på ett sätt som gör fler män attraktiva i kvinnors ögon, än vad som är fallet i t ex nuvarande samhällssystem. Detta borde vara bra både för kvinnor och män.

Citat:

Status har ingen betydelse för män, och viktigare ändå: mäns attraktion gentemot kvinnor kan inte manipuleras av icke-utseende relaterade faktorer.
Citera
2021-02-04, 01:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Hörrdu ägget, varför skickar du inte inlägget direkt till mig?

I övrigt: vad är hönan och vad är ägget? Kanske är många män som vill ha underdåniga fruar? Och kvinnor som anpassar sig efter detta. Har den tanken aldrig slagit dig?

Av de kvinnor jag känner vill de ha fysiskt attraktiva män som de trivs med. Sedan vilka egenskaper de trivs med hos en man är ganska lika. Men ingen av dem har någonsin sagt att de vill ha en man som tjänar bra etc.

Sluta lyssna på vad kvinnor säger. Inte konstigt att du är så förvirrad som du är om du har tagit kvinnors ord på allvar hela ditt liv

För övrigt skulle män inte ha problem med att vara under sina fruar i status om de inte visste att det innebär stor risk att bli lämmade så fort en man med högre status dyker upp. Utan kvinnans hypergami, ingen manlig osäkerhet.
Citera
2021-02-04, 01:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Klart fattiga människor vill ta sig framåt i livet. Det har ingenting med fysisk attraktion att göra.

Fel. Den kemiska reaktionen "attraktion" uppstår i kvinnors hjärnor när de får syn på en man som i deras relevanta kontext har hög status.

Citat:
Fortsatt spelar mannens utseende och inre egenskaper stor roll.

När ska du förstå att vissa andra faktorers existens inte på något sätt motbevisar hypergamins existens och stora betydelse?

Citat:
Eller tänker du att en ful och otrevlig, illaluktande man, får massor med brudar bara för att han är känd?

Utan tvekan.
Citera
2021-02-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Sluta lyssna på vad kvinnor säger. Inte konstigt att du är så förvirrad som du är om du har tagit kvinnors ord på allvar hela ditt liv

För övrigt skulle män inte ha problem med att vara under sina fruar i status om de inte visste att det innebär stor risk att bli lämmade så fort en man med högre status dyker upp. Utan kvinnans hypergami, ingen manlig osäkerhet.

Man får ju lita på varandra. Att man är ett "vi". Jobba på förhållandet. Ligga mycket med varandra. Ge komplimanger till varandra. Hålla spänningen vid liv, även om det känns som ett tryggt förhållande, så att inte tryggheten förstör passionen. Hålla sig i form för varandra. Ha sina egna intressen och låta partnern ha sina. Göra saker ihop/prata med varandra. Röra vid varandra. Göra allt sådant som gör att förhållandet och kärleken förblir levande. Vara lyhörda för varandra och hitta lösningar om det börjar bli någon fnurra på tråden.

Sköter man sina kort rätt i relationen och den andra också gör detta och man är två mogna människor i relationen, så brukar man kunna hålla kärleken vid liv. Det är om kärleken börjar dö ut, som det finns risk att ens partner lämnar en för singelskap eller för någon annan.
Citera
2021-02-04, 01:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg

Det måste vara så att alla män som går från okända till kända och låg status till hög status av en total slump precis i samband med detta också får en annan lukt, ett annat immunförsvar samt andra inre egenskaper som råkar tilltala kvinnor. För det kan ju absolut inte vara så att kvinnorna blir mer intresserade av dem bara för att de nu fått hög status. Förklaringen måste givetvis finnas inom de feministiska och politiskt korrekta ramarna, hur långsökt den än må vara.

Citera
2021-02-04, 01:35
Medlem
Citat:
Fel. Den kemiska reaktionen "attraktion" uppstår i kvinnors hjärnor när de får syn på en man som i deras relevanta kontext har hög status.

När ska du förstå att vissa andra faktorers existens inte på något sätt motbevisar hypergamins existens och stora betydelse?

Utan tvekan.

Det handlar nödvändigtvis inte om attraktion när en kvinna väljer en man för hans plånbok, utan om andra saker.

Jag känner som sagt en hel del kvinnor. Och har alltid tyckt det är intressant att se vad som händer i det sociala samspelet människor emellan. De snygga männen som dessutom besitter en hel del charm, är roliga och självsäkra utan att vara stöddiga. De män som vet hur de ska ragga. Dessa har aldrig några problem at få damer. De kan ligga långt ner på statusstegen (vara arbetslösa slackers) eller högt upp. Spelar ingen roll. De lyckas ändå alltid.

De män med alldagligt utseende eller som inte ser så bra ut alls, inte har den där charmen och självsäkerheten. De får inte damer så lätt. Spelar ingen roll hur mycket pengar de har. Hur kända de råkar vara osv.

Detta är vad jag ser hos mina kvinnliga polare/bekanta.

Hur förklarar du detta med "kvinnlig hypergami"? Det jag ser och alltid har sett är att ett snyggt utseende och inre egenskaper, charm osv. får damer på fall.

Och detta med längd: två av de män jag känner (ganska bra ska väl också tilläggas, de är nära polare till mig) är inte alls så långa. Mellan 174-178. Men de får damer i längden från 156-175. Och nej, mina polare är inte vältränade, utan har normala kroppsbyggnader. Men ser alltså jävligt bra ut i sina ansikten/stilen. Lite halvlånga tjocka mörka hår och fina feminina drag i ansiktena. Alltid är det flera damer som spanar in dessa två gentlemän. Och de är inte kända. får ut cirka 18 000-20 000 efter skatt. Har varsin KY-utbildning. Damer som tjänar mer än dem och som har gått på universitet i flera år kärar fullständigt ner sig i dessa två herrar. Vart är den "kvinnliga hypergamin" i detta?
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-04 kl. 01:40.
Citera
2021-02-04, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Nej absolut inte svenska kvinnor !
De är alltför osäkra och samtidigt manhaftiga!
Oerhört avtändande !

Som tur är bor jag nära Danmark !

Tack gode gud för det
Jag håller med dig om Danmark, danskorna har ett helt annat sätt som gör att man blir glad som man.

Kan ta ett exempel på väg till Nørrebro hamnade vi bakom en danska som hade en väldigt sensuell gångstil, hon märkte nog att vi tittade så hon vände sig om vi log och gjorde tumme upp varvid hon skrattade till och gav oss en uppskattande blick.

Hade det varit här hemma hade man gått en sur blick och "vafan glor du på" kommentar.
Citera
2021-02-04, 02:52
Medlem
Citat:
Den manipulerade variabeln i det här sammanhanget, dvs status, bestod av kläder, klockor, accessoarer och liknande yttre statusfaktorer som delades in i tre kategorier: Hög status, medel, låg status.

Man frågade kvinnor om de fann männen intressanta för någon typ av relation. Inte bara giftemål, utan även casual sex, dejt osv. Sex olika kategorier. Inom SAMTLIGA dessa kategorier var sannolikheten att kvinnorna valde männen med yttre statusfaktorer i form av kläder och accessorarer som förknippas med hög status betydligt högre än männen utan högstatusfaktorerna.

Samma studie gjordes sedan med omvända kön. Resultat:

Statusfaktorerna hade ingen påverkan alls.

Japp, men inte i denna studie som sagt. Här var det endast ovan nämnda yttre statusfaktorer.

Nej, det är inte konstigt. Jag är ju den som argumenterar FÖR hypergamins existens. Stop preaching to the choir. Säg detta till tomatkungen istället.

Vad studien dock visar är att man med hjälp av yttre faktorer kan manipulera kvinnors attraktion gentemot män - med andra ord kan man socialt konstruera samhället på ett sätt som gör fler män attraktiva i kvinnors ögon, än vad som är fallet i t ex nuvarande samhällssystem. Detta borde vara bra både för kvinnor och män.

Status har ingen betydelse för män, och viktigare ändå: mäns attraktion gentemot kvinnor kan inte manipuleras av icke-utseende relaterade faktorer.
Status har alltid betydelse särskilt ju längre ner människor befinner sig på skalan. Men om människor måste välja mellan ensamhet, väljer de bort status till förmån för en relation.

Varför skulle man inte välja män med högre status? Jag har ofta gjort det teoretiskt men hamnat med mannen utan någon status alls. Vill inte påstå att det är tipp topp det heller eftersom männen saknar sådant som är eftertraktat personlighetsmässigt också väldigt ofta då med.

Du glömmer att kvinnor alltid måste värdera en man utifrån om hon vill ha barn och måste stryka män som kan belasta ett föräldraskap fram tills tiden börjar rinna iväg
Citera
2021-02-04, 03:03
Medlem
Citat:

De män med alldagligt utseende eller som inte ser så bra ut alls, inte har den där charmen och självsäkerheten. De får inte damer så lätt. Spelar ingen roll hur mycket pengar de har. Hur kända de råkar vara osv.

Detta är vad jag ser hos mina kvinnliga polare/bekanta.

Hur förklarar du detta med "kvinnlig hypergami"? Det jag ser och alltid har sett är att ett snyggt utseende och inre egenskaper, charm osv. får damer på fall.

Vilka fördomar du har men du bekräftar egentligen det alla skriver här även om du själv inte inser det.

Jag har vänner och bekanta som är så fula och eländiga som du skriver men det ändrar ju inte på verkligheten de har samtliga familj. Dessa kvinnor ser bättre ut än genomsnittet och har väldigt bra utbildningar, vissa av gubbarna är rätt buffliga av sig och har ibland rätt konstiga saker för sig.

Nyfiken som jag är har jag frågat vad som gör att de fastnade för sina män, de svar jag får är att de känner sig trygga, sedda och de är snälla enligt dessa kvinnor är utseendet inte det viktigaste. Oftast verkar det som att kvinnorna här har fått ragga annars hade det inte blivit nått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in