2021-02-03, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
”Status” kan vara massa saker,
ex utseende status, ha ett intressant jobb, social status etc etc.

Jättekonstigt fenomen det dör hörrudu, att kvinnor hellre vill dejta en snygg, intressant, spännande och rik snubbe än ful, ointressant, tråkig fattiglapp.

Konstiga de där kvinnorna.

Män väljer ju alltid! De mest fula, feta och tråkigaste kvinnorna med absolut lägst status.

Merapi du är så satans korkad att det är synd om dig, det är väl fan inte konstigt att knappt någon tar feminism seriöst längre när personer som du dragit ner ideologin i skiten totalt, normalt folk kollar på er och skrattar.
Citera
2021-02-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och det finns vetenskap som motsäger "kvinnlig hypergami". Och om du är vetenskapligt kunnig så har du säkert hört talas om paradigmskifte. Jag känner som sagt många kvinnor och nästan samtliga har kärat ner sig i jämbördiga män. Som du ser finns det fler som ifrågasätter detta med "kvinnlig hypergami". Kanske dags för ett paradigmskifte rörandes "kvinnlig hypergami" och se till andra variabler/andra alternativa tolkningar? För denna "vetenskapliga sanning" kanske inte håller måttet och handlar kanske om något annat.

Om någon skulle säga till dig att alla paprikor är röda och du förvisso vet att det finns en hel del paprikor som är röda, men att det även finns andra färger på paprikor. Skulle du då inte motsätta dig påståendet att alla paprikor är röda? Det är alltså detta jag gör när folk här skriver om "kvinnlig hypergami" och att alla kvinnor är hypergama. Visst finns det kvinnor (liksom män) som är hypergama. Men långt ifrån alla. Det finns även gott om gula och gröna paprikor. Och tom. en och annan orange.

Påhittade historier? Nej du, det är inga påhittade historier. om jag endast hade sett kvinnlig hypergami/röda paprikor i hela mitt liv och aldrig hört talas om något annat, skulle jag ju hålla med er. Men nu är det så att jag knappt har sett någon "kvinnlig hypergami"/främst sett gröna och gula paprikor (vilket nu då inte stämmer med paprikorna, men för att göra metaforen mer levande) och då känns det närmast som min plikt att beskriva detta. Eftersom dessa icke-"hypergama" damer/dessa gröna och gula paprikor talar om för mig att "kvinnlig hypergami" som allmän regel för alla kvinnor/existens av endast röda paprikor är bullshit. Därav informerar jag om mina observationer/andras upplevelser etc.

Så. Hoppas det klargjorde något.
Återigen, vilka du känner och hur dessa beter sig är har noll vetenskaplig signifikans. Vi skiter i hur du rapar, talar, luktar, vilka trosor du har på dig. Vi skiter ännu mer i dina vänner. Vi pratar om sociologisk forskning, evolutionspsykologi.

Trots den otroliga jämlikheten i Sverige ekonomiskt gifter sig kvinnor uppåt. Så är det.
Citera
2021-02-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
https://www.youtube.com/watch?v=54v1dMZcD8M

Se de sista 3 minuterna på detta klipp. Kanadensiske professorn Gad Saad tar upp en studie som visar att den status en man uppvisar har en minst sagt betydande effekt på kvinnors vilja att dejta honom. Vänligen förklara det samband professorn nämner om hypergami inte existerar. Vänligen förklara hur denna professor har tolkat den studien fel, och varför du, en amatör som hävdar att detta vetenskapligt bevisade fenomen inte existerar har rätt. Och nej, att din 45-åriga väninna har en man som tjänar mindre än vad hon gör är inte ett bevis.

Lyssnade du i början, ungefär 4:30 in i programmet? Mannen med den gröngråa tröjan diskuterade att män känner sig osäkra i kvinnors sällskap, om kvinnorna är mer talangfulla/mer utbildade etc. Exakt detta har kvinnor jag känner råkat ut för. Och detta har jag skrivit om till dig.

Den ena kvinnan var tillsammans med en man som var arbetslös och inte ens hade gått ut gymnasiet. En riktig slacker, helt utan ambitioner. Men hon älskade honom och ville ha ett liv/en framtid med honom. Hon pluggade på universitet. När hon var färdig med sina studier dumpar han henne, pga. just att hennes status blivit högre än hans. SÅ länge hon pluggade gick det bra. Den andra kvinnan var tillsammans med en något yngre man. Hon tjänade mer än honom, jobbade och hade haft fler sexuella erfarenheter än honom. Hon älskade den här killen. Men en bit in i deras förhållande började han behandla henne väldigt illa och sa att "Ingen man vill ha en kvinna som på något vis är bättre än honom själv".

Även den äldre generationens kvinnor har varit med om detta. Att män inte vill kvinnor som tjänar mer än männen/som är mer utbildade än männen.

Och min tanke blir då: kan det vara så att en hel del kvinnor väljer mer välbärgade karlar, eftersom dessa kvinnor vet att män vill ha en kvinna som är lite mer underdånig honom?

Kolla ditt egna länkade klipp igen. 4:30.

I övrigt var den en amerikansk källa du kom med. Där har de helt andra tankar kring både religion, status osv. än vad vi har här i Sverige. Så kan vara svårt att översätta, när de kulturella skillnaderna är ganska stora.
Citera
2021-02-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Återigen, vilka du känner och hur dessa beter sig är har noll vetenskaplig signifikans. Vi skiter i hur du rapar, talar, luktar, vilka trosor du har på dig. Vi skiter ännu mer i dina vänner. Vi pratar om sociologisk forskning, evolutionspsykologi.

Trots den otroliga jämlikheten i Sverige ekonomiskt gifter sig kvinnor uppåt. Så är det.

Svaret kanske finns i länken herr apa skickade. Kolla 4:30 minuter in i klippet. Om män känner sig osäkra i kvinnors sällskap, om kvinnorna tjänar mer/har högre utbildning än männen osv. En osäker man är inte alltid en så vidare trevlig man. Då är det ganska självklart att kvinnor till slut börjar agera efter detta och börjar träffa män som ligger över kvinnorna i "status".
Citera
2021-02-03, 23:32
Medlem
Citat:
Svaret kanske finns i länken herr apa skickade. Kolla 4:30 minuter in i klippet. Om män känner sig osäkra i kvinnors sällskap, om kvinnorna tjänar mer/har högre utbildning än männen osv. En osäker man är inte alltid en så vidare trevlig man. Då är det ganska självklart att kvinnor till slut börjar agera efter detta och börjar träffa män som ligger över kvinnorna i "status".
Ja det är klart att problemet finns att finna hos männen. Något annat hade överraskat väldigt.
Citera
2021-02-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
TomatKungen nu tar du och håller käften. Det finns en anledning till att en svennebanan som är lastbilschaffis med en lön på 30K kan vara helt osynlig här hemma, men beger han sig till ett fattigare land där han är "rik" så blir han plötsligt en casanova bland kvinnorna.

Status är EXTREMT EXTREMT viktigt för kvinnor, det ÄR vad som gör dom kära, bokstavligt talat. Desto högre status mannen har, desto mer attraktiv är han (som partner), punkt slut.

Håll nu truten, du snackar så mycket goja att man börjar nästan tycka synd om dig, du har verkligen noll kunskap över huvud taget, sådan skam alltså, att det kan vara så jävla illa trodde jag inte.

Hörrdu ägget, varför skickar du inte inlägget direkt till mig?

I övrigt: vad är hönan och vad är ägget? Kanske är många män som vill ha underdåniga fruar? Och kvinnor som anpassar sig efter detta. Har den tanken aldrig slagit dig?

Av de kvinnor jag känner vill de ha fysiskt attraktiva män som de trivs med. Sedan vilka egenskaper de trivs med hos en man är ganska lika. Men ingen av dem har någonsin sagt att de vill ha en man som tjänar bra etc.
Citera
2021-02-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ja det är klart att problemet finns att finna hos männen. Något annat hade överraskat väldigt.

Om du har en flickvän som ständigt gnäller över någonting hos dig. Att du inte ger henne tillräckligt med komplimanger, att du är dålig på ditt och datt. Och du sedan träffar en kvinna som är i liknande livssituation som henne. Kommer du då vilja ingå ett förhållande med någon där du vet att du kommer kunna få gnäll? Eller väljer du en flickvän som har en annan bakgrund?

Jag vet kvinnor som har valt "lågstatusmän" och fått skit från dessa "Lågstatusmän", som inte klarar av att kvinnan är överlägsen mannen. Klart de inte kommer välja en "lågstatusman" igen. Som minst en jämbördig man, men helst en med lite högre status än dem själva, så att det finns "marginal" att ta av om kvinnornas status börjar växa.

Bränt barn skyr elden. Men att sky elden är inte samma sak som att vara hypergam.
Citera
2021-02-03, 23:43
Medlem
Citat:
Om du har en flickvän som ständigt gnäller över någonting hos dig. Att du inte ger henne tillräckligt med komplimanger, att du är dålig på ditt och datt. Och du sedan träffar en kvinna som är i liknande livssituation som henne. Kommer du då vilja ingå ett förhållande med någon där du vet att du kommer kunna få gnäll? Eller väljer du en flickvän som har en annan bakgrund?

Jag vet kvinnor som har valt "lågstatusmän" och fått skit från dessa "Lågstatusmän", som inte klarar av att kvinnan är överlägsen mannen. Klart de inte kommer välja en "lågstatusman" igen. Som minst en jämbördig man, men helst en med lite högre status än dem själva, så att det finns "marginal" att ta av om kvinnornas status börjar växa.

Bränt barn skyr elden. Men att sky elden är inte samma sak som att vara hypergam.
Det lät vetenskapligt. Du är resultatet av det egalitära samhället.
Citera
2021-02-03, 23:43
Bannlyst
Citat:
Hörrdu ägget, varför skickar du inte inlägget direkt till mig?

I övrigt: vad är hönan och vad är ägget? Kanske är många män som vill ha underdåniga fruar? Och kvinnor som anpassar sig efter detta. Har den tanken aldrig slagit dig?

Av de kvinnor jag känner vill de ha fysiskt attraktiva män som de trivs med. Sedan vilka egenskaper de trivs med hos en man är ganska lika. Men ingen av dem har någonsin sagt att de vill ha en man som tjänar bra etc.

En stor del av vad vi attraheras av är helt omedvetet, våra gener bryr sig inte om att vi är medvetna om det, de bara agerar (eller styr oss, rättare sagt), våran hjärna kan komma på alla möjliga olika förklaringar och rationaliseringar till beteendet, det betyder nödvändigtvis inte att de är korrekta, det är irrelevant, bara generna sprids vidare.

Man vet inom detta område att kvinnor attraheras av hög status, det är ingen frågan om saken, det är i princip en "naturlag" hos evolutionsbiologier och teoretiker, det är så självklart som att gräset är grönt på sommaren.

Män vill i regel ha undernådiga fruar, ja. Men det är kvinnan som är den mer selektiva när det kommer till parbildning och reproduktion (få ägg VS många spermier etc), således är det i slutändan hon som väljer, medan mannen försöker imponera, så som hos många andra djurarter. Således är det kvinnan som bestämmer vad som gäller: Skulle kvinnor föredra män som kladdade sitt ansikte med bajs, då skulle män börja konkurrera om bajskladdning - Men kvinnor föredrar män av hög status, således försöker män (återigen, ofta omedvetet) hävda sin status (för att det är just det som är effektivt).

Det här är så otroligt grundläggande att jag knappt kan förstå jag behöver redogöra detta för dig, om man inte förstår sig på det här så kan man inte förstå ett dugg av mänskliga beteenden, man kan inte förutspå ett jota etc.
Citera
2021-02-03, 23:45
Medlem
Citat:
Det lät vetenskapligt. Du är resultatet av det egalitära samhället.

Psykologi. Sådant som du är förtjust i. Eller iaf. om man sätter ordet "evolutions" före.
Citera
2021-02-03, 23:51
Medlem
Nej absolut inte svenska kvinnor !
De är alltför osäkra och samtidigt manhaftiga!
Oerhört avtändande !

Som tur är bor jag nära Danmark !

Tack gode gud för det
Citera
2021-02-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
En stor del av vad vi attraheras av är helt omedvetet, våra gener bryr sig inte om att vi är medvetna om det, de bara agerar (eller styr oss, rättare sagt), våran hjärna kan komma på alla möjliga olika förklaringar och rationaliseringar till beteendet, det betyder nödvändigtvis inte att de är korrekta, det är irrelevant, bara generna sprids vidare.

Man vet inom detta område att kvinnor attraheras av hög status, det är ingen frågan om saken, det är i princip en "naturlag" hos evolutionsbiologier och teoretiker, det är så självklart som att gräset är grönt på sommaren.

Män vill i regel ha undernådiga fruar, ja. Men det är kvinnan som är den mer selektiva när det kommer till parbildning och reproduktion (få ägg VS många spermier etc), således är det i slutändan hon som väljer, medan mannen försöker imponera, så som hos många andra djurarter. Således är det kvinnan som bestämmer vad som gäller: Skulle kvinnor föredra män som kladdade sitt ansikte med bajs, då skulle män börja konkurrera om bajskladdning - Men kvinnor föredrar män av hög status, således försöker män (återigen, ofta omedvetet) hävda sin status (för att det är just det som är effektivt).

Det här är så otroligt grundläggande att jag knappt kan förstå jag behöver redogöra detta för dig, om man inte förstår sig på det här så kan man inte förstå ett dugg av mänskliga beteenden, man kan inte förutspå ett jota etc.

Har du kollat mina länkar jag har skickat? Som faktiskt handlar om just evolutionsbiologi. Om immunförsvarets betydelse för avkomman, dvs. att mannen och kvinnans immunförsvar skiljer sig från varandra. Och att kvinnor med luktsinnet kan snappa upp om en mans immunförsvar är olikt hennes eget. Har du läst mina andra länkar? Gällande att både män och kvinnor vill ha fysiskt attraktiva partner och att symmetri i ansiktshalvorna gör att vi anser någon vara attraktiv.

Bra inre egenskaper och fysisk attraktionskraft samt rätt lukt går inte att köpa för pengar.

Jag och mitt ex gick helt på utseende när vi träffades. Vi tyckte att den andra var jävligt snygg. Det visade sig sedan att vi var relativt jämbördiga i utbildningsgrad osv. Jag kanske har något längre utbildning (cirka 3 år längre utbildningsnivå) och tjänar något mer pga. att jag jobbar 8 timmar mer/vecka, annars hade vi tjänat exakt lika mycket. Exet har ett ett eget företag, vilket gör att det jämnar ut sig. Båda har akademiska utbildningar. Men annars är vi jämbördiga. Och rent oavsett så hade vi velat ha varandra. Den fysiska dragningen vi kände till varandra direkt när vi såg varandra var så stark att det inte gick att motstå för någon av oss. Och ja: vi stod så pass nära varandra att vi kände lukten av varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in