Citat:
Ursprungligen postat av
Junior3525
Fick ledning/samband. När jag pratade med inskrivaren så sa han att det var amfibiesoldat (vilket var det jag ville få för att få testa vad ja orkar), och det i princip inte spelade någon roll att det stod ledning samband. Men sen när jag har kollat runt så har det mer verkat vara att koppla sladdar vilket är motsatsen vad jag hade tänkt mig.
Ja, det är amfibesoldat och alla genomgår samma GMU. Alla ska klara av precis samma saker när det kommer till strid & uthållighet. Du kommer med andra ord testas precis som en "vanlig" amfibesoldat. Gruppen är inte starkare än den svagaste länken brukar man ju säga, ingen gräddfil för att det är ledning/samband.
Sen när befattningsutbildningen påbörjas så utbildas du ju inom ledning/samband. Då kommer ju dagarna skilja sig åt kontra en vanlig amfibesoldat. Här får någon med mer kunskap flika in. Utbildningen kanske inte blir jätterolig dessa månader om man inte är intresserad av ledning/samband. Observera dock att under BFU:n och eventuella övningar så görs det tillsammans med övriga amfibiesoldater och samma krav ställs på dig som övriga. Min poäng är alltså att du får göra allt slit som förväntas av en amfibiesoldat och inom gruppen är det du som har kunskaper inom ledning/samband.
Dina faktiska frågor besvaras nog bäst av någon annan dock.