Om jag är HSP? Nej jag anser inte det själv, men det betyder inte å andra sidan att jag saknar känslor bara det att jag vill inte låta dem ta för stor plats i mitt liv.
Skulle tro att vissa HSP-människor måste
öva på en del saker, tills det att dem behärskar det någotsånär. Jag säger inte att det är lätt, men vinsterna kan bli många senare i livet.
Förresten, när det kommer till övning så gäller det alla, eftersom alla har nog något som skulle kunna förbättras (och i vissa fall avsevärt).
Citat:
Ursprungligen postat av
VitKalla
Jag firar inte födelsedagar.
Men jag är inte bekväm med att stå i centrum på liknande sätt.
Jag kan stå och tala framför folk, jag kan babbla om det mesta, även intimt och personligt, men hyllningar och fokus på mig är jag inte bekväm med.
Vet inte det beror på hsp eller om det beror på följder av min uppväxt.
Jag kan ta kritik och värderande av det jag gör, men inte den jag är.
Jag känner igen lite det där med att inte vilja stå i centrum. Själv har jag alltid föredragit diskreta färger, till exempel jordfärger, allt för hamna mera perifert i blickfånget.
För mig har det varit frågan om att jag är ganska ointresserad av att prata med vem som helst.
Med tiden kan saker förändras, även människor, så jag bryr mig inte lika mycket om jag hamnar i centrum för uppmärksamhet, ibland, och prata med vem som helst försöker jag tycka är okej.
Man ska inte ta livet och allting så seriöst brukar jag tänka, ibland kan man låta saker bli som det blir.