Citat:
Ursprungligen postat av
TylerDurden24
Ni som är HSP, har ni bra intuition? Dvs. är ni duktiga på att "Läsa av" situationer?
Vad menar du med läsa av situationer?
Något jag är bra på(som kanske alla tycker de är bra på) är att jag vet direkt när någon ljuger och jag vet direkt varför människor beter sig på ett speciellt sätt. Jag ser igenom allt och vet oftast hur människor mår utan att de säger något. Jag vet när något inte stämmer.
Sen är det ju tyvärr så att även om jag vet när någon ljuger så berättar jag inte det. Eftersom jag även har äckligt hög empati och sympatiförmåga för idioter så vill jag inte sätta dit och konfrontera folk för jag känner att de kommer kännas jobbigt för dem. Vet ju själv hur det känns när man blir tagen på bar gärning så jag undviker att utsätta andra för det eftersom jag i princip känner det dom känner. Och det kan jag bli jävligt arg över och försökt jobba på det. Men det blir för mycket känslor helt enkelt så jag låter det oftast vara.
Kan ni lita på någon? Vet inte om de har något med hsp att göra men jag litar inte på någon, har aldrig litat på någon och kommer aldrig göra det. Skulle aldrig kunna anförtro mig åt någon vän t.ex. även fast jag är känslig så pratar jag aldrig om mina egna känslor till någon. Skulle aldrig öppna upp mi för någon. Utan jag bär hellre på allt inombords. Däremot tycker jag om att hjälpa när andra har problem.