2021-02-03, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Aldrig sett en tråd med så mkt foliehattar o tokstollar. Kan tro ni alla är kusiner till greta o patsy som drömmer om en värld utan kapitalism där alla lallar omkring i blomsterkransar o rider på rosa delfiner.

Utan kapitalismen vore denna världen grå, halvdöd o tom.
Sund kapitalism. Helt ok för mig.
Citera
2021-02-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ni borgare är samtidigt så puckade att ni inte lyckats skaffa er något som helst inflytande över Sverige på över 120 år. Det säger allt som behöver sägas om er.

Jag tycker att du är lite orättvis där. Visst har borgarna haft lite inflytande alltid. Teknokraterna å andra sidan har ju mest suttit vid sidan om och försökt få in en politisk fot med lobbyism och opinionsbildat via film och serier. Men visst, när tillräckligt många har marinerat sina sinnen med detta i tillräckligt lång tid så kommer resultaten. Startade du med Star Trek, månne? Är du faktiskt insatt i dess ideologi från start (man kan tro att det är en ny grej men teknokratin har en sisådär 100 år på nacken) eller är det bara genom nämnda medier? Nytt och sexigt. Framtiden. Så progressivt. Snälla.

Teknokrati och transhumanism. Den lobotomerade versionen av kommunism. Fashinerande att det finns "vanliga" människor som inte bara kan tänka sig men även önska sig detta.
Citera
2021-02-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
https://www.youtube.com/watch?v=uPYx12xJFUQ
Denna video kom ut för en vecka sedan av World Economic Forum

"It’s why the World Economic Forum is calling for a new form of capitalism, one that puts people and planet first, as we come together to rebuild the world after COVID-19."

Dom säger också att "capitalism as we know it is dead"

man vill byta till en ny sorts "kapitalism" och ser pandemin som ett jättebra läge tydligen
En som sätter välmående före tillväxt.

Vad tycks om detta?

Men..men...var inte detta också en konspirationsteori?.../.. vänliga hälsningar../..en kramgo skäggig svensk
Citera
2021-02-03, 08:45
Medlem
Ringhals3s avatar
..
Citera
2021-02-03, 08:45
Medlem
Utan att ha fördjupat mig i ämnet tycker jag att det verkar vettigt med en reset, är oftast skeptisk till ”elitens” idéer, men denna kan faktist vara bra. Behövs en drastisk förändring i denna värld..

kommer ihåg känslan innan pandemin, att allting var på väg åt fel håll, undran över vad för värld mina barn och framtida barnbarn skulle få växa upp i..
utan att vara manipulerad av media så tycker jag också att en ultimat tidpunkt för snabb förändring är tiden efter pandemin.
Är dock inte supersugen på att hyra allt i mitt liv och livnära mig på insekter men läget är som det är, vi är på väg mot vår största kris någonsin, överbefolkning.
Och antar att en atombomb över Afrika och Mellanöstern inte är ett alternativ..
Citera
2021-02-03, 08:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Inget system är perfekt men att angripa det system som trots allt genererar störst välstånd och störst stabilitet för medborgarna nämligen den västerländska demokration och marknadsekonomin är rätt aningslöst.
Citera
2021-02-03, 08:54
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingkong
Utan att ha fördjupat mig i ämnet tycker jag att det verkar vettigt med en reset, är oftast skeptisk till ”elitens” idéer, men denna kan faktist vara bra. Behövs en drastisk förändring i denna värld..

kommer ihåg känslan innan pandemin, att allting var på väg åt fel håll, undran över vad för värld mina barn och framtida barnbarn skulle få växa upp i..
utan att vara manipulerad av media så tycker jag också att en ultimat tidpunkt för snabb förändring är tiden efter pandemin.
Är dock inte supersugen på att hyra allt i mitt liv och livnära mig på insekter men läget är som det är, vi är på väg mot vår största kris någonsin, överbefolkning.
Och antar att en atombomb över Afrika och Mellanöstern inte är ett alternativ..
Så här låter en typisk dum Svensson som intar SVT nyheter och Aftonbladet/Expressen.
Citera
2021-02-03, 09:06
Medlem
Dubbelpost
Senast redigerad av NigNog 2021-02-03 kl. 09:09.
Citera
2021-02-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Vi kommer alla bli slavar helt enkelt. Vi får inte äga någonting, alltså är vi slavar.

Ser redan fram emot detta!
Jodå, de som redan är extremt rika kommer givetvis få äga mängder med tillgångar, mer än någonsin faktiskt!
Bara vi som arbetar som inte kommer ha råd med något eftersom priset på bostäder/aktier/konsumtionsprylar skjuter i höjden med låga räntor och eviga kvantitativa lättnader.

Förresten så ”ser” de inte Corona som en möjlighet, utan de skapade detta helvete med sina lock-downs just för att kunna införa sina planer.
Citera
2021-02-03, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Så här låter en typisk dum Svensson som intar SVT nyheter och Aftonbladet/Expressen.

Läser varken Aftonbladet eller expressen och har inte kollat på nyheterna på kanal 1-4 sen jag var barn
Är oftast extremt kritisk till dessa påhitt, var det även denna gång till en början, men ju mer jag tänker på det, ju vettigare låter det.
Denna sjuka värld behöver en total rehaul.. eller tycker du allt är frid o fröjd som det är?
Man ska vara kritisk, men tycker samtidigt att man ska vara öppen för nya lösningar
Citera
2021-02-03, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Om du väljer att vara en slav så får det stå för dig.

Jag antar att du inte har något arbete?
Citera
2021-02-03, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicosmic2
Jag antar att du inte har något arbete?

Naturligtvis har jag ett arbete. Det kallas att dra sitt strå till stacken.

Jag äger mark och skog som jag kan förvalta och skörda mat på.

Du väljer om du är slav eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in