2021-02-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
👍

Jag klistrar in det som användaren Goal24 skrev om det tidigare i tråden bara för at förtydliga det inte är jag själv som hört detta "på stan" utan att källan är en användare här inne. Jag tycker att det känns som en väldigt rimlig förklaring till varför M-bröderna är "all over the place" och det är också väldigt logiskt för mig att Dani flippade mot Bilal.

"AM gör en order på krypterad telefon till flera> Musti tar sig an uppdraget > säljer uppdraget till Bilal> Bilal misslyckas då oskyldig person dör. D jude får reda på att Bilal ligger bakom, lägger ut en order på Bilal och hans bröder> (flera miljoner kr) >Bilal och hans bröder kontaktar juden ber om att bli skonade golar att musti sålde uppdraget erbjuder att klippa Musti som kompensation> D jude accepterar erbjudandet"

Tror man hade tackat för ett sådant erbjudande med ett skott i pannan. Men om erbjudandet var toppat med något sjusiffrigt kunde det kanske ha tagits emot med öppnare armar. Möjligen kan det ha gått till så. I de här kretsarna är hedern nämligen alltid till salu.
Citera
2021-02-01, 13:22
Medlem
Citat:
👍

Jag klistrar in det som användaren Goal24 skrev om det tidigare i tråden bara för at förtydliga det inte är jag själv som hört detta "på stan" utan att källan är en användare här inne. Jag tycker att det känns som en väldigt rimlig förklaring till varför M-bröderna är "all over the place" och det är också väldigt logiskt för mig att Dani flippade mot Bilal.

"AM gör en order på krypterad telefon till flera> Musti tar sig an uppdraget > säljer uppdraget till Bilal> Bilal misslyckas då oskyldig person dör. D jude får reda på att Bilal ligger bakom, lägger ut en order på Bilal och hans bröder> (flera miljoner kr) >Bilal och hans bröder kontaktar juden ber om att bli skonade golar att musti sålde uppdraget erbjuder att klippa Musti som kompensation> D jude accepterar erbjudandet"

För flera år sen hade man sagt ”nämen det där låter orimligt”.

I dagsläget när vi vet från flera utredningar att det go-ats och sålts kompisar hit och dit och att det gjorts lättvindigt, så framstår det du säger som fullt rimligt. Så skulle det kunna vara.
Citera
2021-02-01, 15:06
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
För flera år sen hade man sagt ”nämen det där låter orimligt”.

I dagsläget när vi vet från flera utredningar att det go-ats och sålts kompisar hit och dit och att det gjorts lättvindigt, så framstår det du säger som fullt rimligt. Så skulle det kunna vara.

Haha, håller med dig!
Citera
2021-02-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ryktet säger att de fått ett pris på sitt huvud av Dani efter att Bilal (troligtvis) sköt Karolin när han var ute efter Naief, och att enda sättet för dem att överleva är att gå över till Danis sida. Att det är därför att de utfört uppdrag åt både Mekky och Dani.
Dani eller någon annan. Dem har medverkat i flera mordutredningar men alltid kommit loss. Antingen åker dem på saftig fängelsestraff elr kommer dem försvinna från gatan. Mordet på ahmed abdulaziz, mordet på zakariya khayyati, förbredelse för mord i Lund, ängelholm, limhamn. Ja... det är fult spel dem kör.
Citera
2021-02-01, 15:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror man hade tackat för ett sådant erbjudande med ett skott i pannan. Men om erbjudandet var toppat med något sjusiffrigt kunde det kanske ha tagits emot med öppnare armar. Möjligen kan det ha gått till så. I de här kretsarna är hedern nämligen alltid till salu.

Mycket snack om att allt vara bättre på Nermins tid, det kanske det var, jag vet inte...men rörigt är det i alla fall just nu med pris på en massa huvuden hit och dit. Med tanke på Danis uppenbara våldskapital kan jag ju förstå att M-bröderna kanske inte varit så svårflörtade när det gäller att ta på sig att klippa Musti istället för att alla (eller någon) av de själva ska då. Begreppet "heder" blir väldigt relativt, känns det som.
Citera
2021-02-01, 15:11
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Dani eller någon annan. Dem har medverkat i flera mordutredningar men alltid kommit loss. Antingen åker dem på saftig fängelsestraff elr kommer dem försvinna från gatan. Mordet på ahmed abdulaziz, mordet på zakariya khayyati, förbredelse för mord i Lund, ängelholm, limhamn. Ja... det är fult spel dem kör.

Det som känns mest logiskt med att det skulle vara Dani, tycker jag, är hans bevisade våldskapital. Jag menar, vem skulle hämnas Jazz eller Zaki? Knappast nån som skulle göra det av heder, och ingen som skulle vilja betala någon heller tror jag.
Citera
2021-02-01, 22:15
Medlem
Citat:
Det som känns mest logiskt med att det skulle vara Dani, tycker jag, är hans bevisade våldskapital. Jag menar, vem skulle hämnas Jazz eller Zaki? Knappast nån som skulle göra det av heder, och ingen som skulle vilja betala någon heller tror jag.

Håller med dig. Den enda rimliga anledningen är att hävda sig, visa makt och storhet. Ett grymt våldskapital och inget annat.

Hade inte mekky försökt ta över som han gjorde. Hade nog dani kunnat bli ännu större. Känns som mekky med sitt våldsamma ”förflutna” satte de bägge i skiten.
Citera
2021-02-03, 00:30
Medlem
Nordiiics avatar
När väcks åtal nån uppdatering?
Citera
2021-02-03, 00:41
Medlem
Finns det ingen bild på denna Dani Jude ?
Citera
2021-02-03, 08:21
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaxtiorten
Finns det ingen bild på denna Dani Jude ?

Nope.
Citera
2021-02-03, 08:47
Medlem
Citat:
Nope.

Bara det är otroligt i sig.
Citera
2021-02-03, 09:01
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Bara det är otroligt i sig.

Håller med dig, jag har länge försökt få fram ett foto på honom men utan framgång, det är ganska unikt för i princip alla andra gängkriminella i Malmö har en sketen Facebooksida, Insta eller nåt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in