2021-01-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det är lugnt 😊 Ursprungliga postaren skrev i andra tråden att han ska ladda upp allt igen ikväll, för övrigt.

grymt! om jag förstår rätt bara, det som den postaren eventuellt kommer ladda upp, är FUP som gäller A.G och växlingskontoret och inte den med goldfinger och encrochat osv?

vill verkligen läsa igenom goldfinger FUPen i alla fall men absolut också den med A.G !

om jag läste rätt i trådarna så har du ej kvar goldfinger FUPen men förhoppningsvis kommer du få den igen av TR? har för mig att du skrev det i alla fall
Citera
2021-01-29, 14:05
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ermac86
grymt! om jag förstår rätt bara, det som den postaren eventuellt kommer ladda upp, är FUP som gäller A.G och växlingskontoret och inte den med goldfinger och encrochat osv?

vill verkligen läsa igenom goldfinger FUPen i alla fall men absolut också den med A.G !

om jag läste rätt i trådarna så har du ej kvar goldfinger FUPen men förhoppningsvis kommer du få den igen av TR? har för mig att du skrev det i alla fall

Jo, chatten mellan Goldfinger och Uzi ska finnas i en av aktbilagorna till det målet, kolla i tråden där en person nämner det även jag är med och kort diskuterar det.
Citera
2021-01-29, 14:12
Medlem
Citat:
Jo, chatten mellan Goldfinger och Uzi ska finnas i en av aktbilagorna till det målet, kolla i tråden där en person nämner det även jag är med och kort diskuterar det.

ah okej jag förstår, trodde det var 2 olika FUP så att säga!

en sista sista fråga då, lite offtopic men ändå inte eftersom det handlar om MGM i detta fall, vet du vad som hände till slut alltså vad det blev för dom, i fallet med Bilals vapenbrott i Limhamn där hans vän ångrade sig och tipsade polisen?

dvs Mue*en och Fl*nd, vad hände med dom? har läst FUPen och försökt hitta dom/inlägg/artikel om vad som hände i rätten men ej lyckats, tack ännu en gång !

edit: vad jag förstår blev Bilal först frikänd från vapenbrottet men senare dömd för det trots allt pga teknisk bevisning som kunde knyta honom till vapnen på nåt sätt?

det är allt jag kan få fram från en artikel på svt.se, men undrar om domen finns länkad nånstans eller åtminstone en artikel, eller inlägg här på forumet som förklarar vad som hände i rätten?

först där Bilal blir frikänd (vad hände med Fl*nd och Mou*men där?) och senare där Bilal blir fälld pga teknisk bevisning?

sorry för huvudvärken förresten, det är det sista frågetecknet jag har tror jag !
Senast redigerad av ermac86 2021-01-29 kl. 14:20.
Citera
2021-01-29, 14:39
Moderator
Mappings avatar
Citat:
ah okej jag förstår, trodde det var 2 olika FUP så att säga!

en sista sista fråga då, lite offtopic men ändå inte eftersom det handlar om MGM i detta fall, vet du vad som hände till slut alltså vad det blev för dom, i fallet med Bilals vapenbrott i Limhamn där hans vän ångrade sig och tipsade polisen?

dvs Mue*en och Fl*nd, vad hände med dom? har läst FUPen och försökt hitta dom/inlägg/artikel om vad som hände i rätten men ej lyckats, tack ännu en gång !

edit: vad jag förstår blev Bilal först frikänd från vapenbrottet men senare dömd för det trots allt pga teknisk bevisning som kunde knyta honom till vapnen på nåt sätt?

det är allt jag kan få fram från en artikel på svt.se, men undrar om domen finns länkad nånstans eller åtminstone en artikel, eller inlägg här på forumet som förklarar vad som hände i rätten?

först där Bilal blir frikänd (vad hände med Fl*nd och Mou*men där?) och senare där Bilal blir fälld pga teknisk bevisning?

sorry för huvudvärken förresten, det är det sista frågetecknet jag har tror jag !

Kan tyvärr inte hitta domen men bara maila arkivtma@dom.se och be dem maila dig domen i mål TR B 7636-19 så får du den. De är snabba som sjutton så mailar du nu lär du har den innan dagen är slut.
Citera
2021-01-29, 14:50
Medlem
Citat:
Kan tyvärr inte hitta domen men bara maila arkivtma@dom.se och be dem maila dig domen i mål TR B 7636-19 så får du den. De är snabba som sjutton så mailar du nu lär du har den innan dagen är slut.

Alright, tusen tack !
Citera
2021-01-29, 18:07
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Kolla andra tråden nu, där är allt uppladdat igen. Aktbilaga 92.
Citera
2021-01-30, 03:55
Medlem
Citat:
Kolla andra tråden nu, där är allt uppladdat igen. Aktbilaga 92.

grymt!

märkte nu att jag blandade ihop denna tråden med skjutningen av K.H i mitt förra inlägg så det var lite offtopic med Bilals vapenbrott osv i förra inlägget, kan inte redigera det i efterhand verkar det som men aja.

hur som helst, stort tack till dig och postaren som ladda upp goldfinger FUP igen
Citera
2021-01-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Intressant mål, men känner igen NY? TABARAK Hassan Alwan Jasem, 930401-2538
Offentlig försvarare: Advokat Sara Möller

Har inte den personen varit misstänkt i mordet på ramelsvägg? På den här Ahm*d abdulazz*z?
Nja. Inget jag har minnet av 🙄 läst både den gamla fuppen där jawad dömdes samt den nya fuppen mot salams inböandning där återigen moghrabi bröderna är åtalade
Citera
2021-02-01, 07:39
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nja. Inget jag har minnet av 🙄 läst både den gamla fuppen där jawad dömdes samt den nya fuppen mot salams inböandning där återigen moghrabi bröderna är åtalade

Stämmer, men moghrabi bröderna finns ju med över allt, det är uppenbart att dem jobbar för allt och alla till vilka pengar som helst, märkligt nog så har dem agerat mot samma grupperingar som anlitar dem från flera håll med tystnadsplikt 🤣🤣🤣 riktiga avskum!!! Dem är ett prakt exemplar på typiska rosengårds folk (SKRÄP)
Citera
2021-02-01, 10:12
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Stämmer, men moghrabi bröderna finns ju med över allt, det är uppenbart att dem jobbar för allt och alla till vilka pengar som helst, märkligt nog så har dem agerat mot samma grupperingar som anlitar dem från flera håll med tystnadsplikt 🤣🤣🤣 riktiga avskum!!! Dem är ett prakt exemplar på typiska rosengårds folk (SKRÄP)

Ryktet säger att de fått ett pris på sitt huvud av Dani efter att Bilal (troligtvis) sköt Karolin när han var ute efter Naief, och att enda sättet för dem att överleva är att gå över till Danis sida. Att det är därför att de utfört uppdrag åt både Mekky och Dani.
Citera
2021-02-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ryktet säger att de fått ett pris på sitt huvud av Dani efter att Bilal (troligtvis) sköt Karolin när han var ute efter Naief, och att enda sättet för dem att överleva är att gå över till Danis sida. Att det är därför att de utfört uppdrag åt både Mekky och Dani.

Tack. Du brukar vara rätt på det i scenariona.
Citera
2021-02-01, 12:39
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Tack. Du brukar vara rätt på det i scenariona.
👍

Jag klistrar in det som användaren Goal24 skrev om det tidigare i tråden bara för at förtydliga det inte är jag själv som hört detta "på stan" utan att källan är en användare här inne. Jag tycker att det känns som en väldigt rimlig förklaring till varför M-bröderna är "all over the place" och det är också väldigt logiskt för mig att Dani flippade mot Bilal.

"AM gör en order på krypterad telefon till flera> Musti tar sig an uppdraget > säljer uppdraget till Bilal> Bilal misslyckas då oskyldig person dör. D jude får reda på att Bilal ligger bakom, lägger ut en order på Bilal och hans bröder> (flera miljoner kr) >Bilal och hans bröder kontaktar juden ber om att bli skonade golar att musti sålde uppdraget erbjuder att klippa Musti som kompensation> D jude accepterar erbjudandet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in