2021-02-03, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
L I-S:
"Hon beskrev det som att de två cacherna hon arbetade på var de två mest avancerade som hon hittills skapat. Hon beskrev det som att cacherna skickats till gruppen.

inom geocaching som kontroller cacher ( där HÅ är med) och att hon fått tillbaka feedback.
De skulle bli "något extra".

Ja, vad fan tänkte hon ha som tema?
Home Soft Home.
.
Foto på en remsa från annan cache som H sen demonstrativt. loggar om efter hennes död.

H vill att L ska försvinna. Flytta?
Fast hon flyttat dig själv i mars..
H nojig om SD kan ha gått dit 14 dar innan mord.
Madre Mia vad det är skevt, var man än läser om triangeldramat.

JS:
"I april skriver Hanna till J, "kommer att prata om L, hon är sjuk, bmtom all räddning".

"Den 8:e april skriver Hanna till J, "kan hon bara försvinna från alla jag har kontakt med vilket framgår är kopplat till Lena.

Hanna har uttryck att hon ville att Lena skulle flytta. Det var så hon också förmedlade till J under våren att hon kände inför Lena."

Den 30:e april skriver Hanna till J, "tankar som kom ikväll om S trots allt gått till L".

Ja du, HD/SD är skilda och HD har en älskare. HD har flyttat granne med LW. Ändå ödar hon älskarens tid med prat om fd maken och dennes älskarinna. Hur kul kan det va?
Citera
2021-02-03, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Nu har jag inte tittat på USA resan, men jag antar att de tänkte åka till GC5AX15 GeoWoodstock 2018 Giga-Event i Ohio den 26 maj 2018. Det finns inga krav för att delta på ett event och det vore nog ganska orimligt att tänka sig olika "startgrupper" i ett gemensamt släpp med 10.000 deltagare. Snarare att det ägt rum ett antal mindre event i området de kringliggande dagarna (för de som vill ha några FTF).

Vad gäller krav för att logga en viss cache så kan det finns kvalificeringskrav för Challenge cacher, men uppfyller man inte ett sådant krav så loggar man en find i samband med signeringen och en riktig logg i efterhand när man uppfyller kraven. Det är sällsynt att kraven avser en specifik tidsrymd, man brukar alltid kunna uppfylla kraven i efterhand.

De raderade loggarna gällde nog snarare enbart prestigen och statistiken lokalt i Örebro. Det finns heller ingen som tycker om att ha en ologgad cache i närheten av sin egen bostad (det ser inte snyggt ut på den egna kartan).

Tack för svar och lite lärdom!

Jag tänkte att det blir lite körigt att släppa iväg typ 10000 pers samtidigt så det blir mer "följa John".
Om de släpper iväg de som är "duktigast" först så är de borta när resterande blåbären kommer (och duktigaste ville SD/HD vara... viktigt att komma iväg i rätt grupp). Men, här handlar det ju om att lösa problem också, så jag tänker nog fel i min okunskap.
Citera
2021-02-03, 07:15
Medlem
Funderat lite på det här med hur/när HD blev varse att LW var försvunnen.

N ringer till W på morgonen, W bor hemma hos HD den natten. Kanske är det så att HD fick meddelande/samtal från W tidig morgon och då får vetskap att de sökt SD för att LW inte är hemma. Detta kan inte W hålla för sig själv, såklart tycker hon det är märkligt att SD söks så tidigt på morgonen och varför de söker hennes pappa överhuvudtaget.

SD skickar några timmar senare till HD att UW sökt honom och då går det upp för HD att LW verkligen är borta. Därav hennes svar "oj".

Kanske har HD nämnt detta för sin chef två ggr under dagen, första gången på morgonen och uppdaterat henne senare att SD blivit kontaktad av UW.

HD verkade väldigt snurrig när hon pratar om hur hon får reda på detta, speciellt när W kommer på tal.

W kanske ringde till avdelningen eftersom hon vet att HD inte får ha mobilen på arbetstid (inget finns att hitta i HDs telefon).

Som sagt... fundering/spekulation.
Citera
2021-02-03, 08:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

N ringer till W på morgonen, W bor hemma hos HD den natten. Kanske är det så att HD fick meddelande/samtal från W tidig morgon och då får vetskap att de sökt SD för att LW inte är hemma. Detta kan inte W hålla för sig själv, såklart tycker hon det är märkligt att SD söks så tidigt på morgonen och varför de söker hennes pappa överhuvudtaget.

SD skickar några timmar senare till HD att UW sökt honom och då går det upp för HD att LW verkligen är borta. Därav hennes svar "oj".

Kanske har HD nämnt detta för sin chef två ggr under dagen, första gången på morgonen och uppdaterat henne senare att SD blivit kontaktad av UW.

HD verkade väldigt snurrig när hon pratar om hur hon får reda på detta, speciellt när W kommer på tal.

W kanske ringde till avdelningen eftersom hon vet att HD inte får ha mobilen på arbetstid (inget finns att hitta i HDs telefon).

Men enligt NW sa han inte till Wilma varför han sökte SD. Han bad bara om hans nummer.

Han kan så klart komma ihåg fel.
Citera
2021-02-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men enligt NW sa han inte till Wilma varför han sökte SD. Han bad bara om hans nummer.

Han kan så klart komma ihåg fel.

Nu kommer jag inte ihåg exakt vad han sa till W (i förhöret).

Oavsett så vid tillfället blev nog W väldigt nyfiken och förvånad över varför N ringde så tidigt på morgonen och kanske ville delge det till HD. Även om W inte visste om otroheten (vilket jag tror att hon inte gjorde) så visste hon nog om osämjan mellan alla parter.
Citera
2021-02-03, 08:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nu kommer jag inte ihåg exakt vad han sa till W (i förhöret).

Oavsett så vid tillfället blev nog W väldigt nyfiken och förvånad över varför N ringde så tidigt på morgonen och kanske ville delge det till HD. Även om W inte visste om otroheten (vilket jag tror att hon inte gjorde) så visste hon nog om osämjan mellan alla parter.

I rättegången säger NW att han säger typ:
-”Hej W” (lite förvånat för han trodde att han ringde till SD) ”Kan jag få numret till din pappa?”
Och W säger ”javisst” och ger honom det.

Fritt ur minnet.

NW svarar på direkt fråga att nej, han sa inte till W att LW var borta, och W frågade inte heller om varför NW ville ha numret till SD.
NW säger även att W nämner något om ”skolan”.
Citera
2021-02-03, 08:41
Medlem
Citat:
I rättegången säger NW att han säger typ:
-”Hej W” (lite förvånat för han trodde att han ringde till SD) ”Kan jag få numret till din pappa?”
Och W säger ”javisst” och ger honom det.

Fritt ur minnet.

NW svarar på direkt fråga att nej, han sa inte till W att LW var borta, och W frågade inte heller om varför NW ville ha numret till SD.
NW säger även att W nämner något om ”skolan”.

Oavsett så måste W blivit ordentligt förvånad över att N ringde så tidigt på morgonen och ville ha telefonnummer till SD.

Inte helt osökt att tänka att hon ville dela det med sin mamma (som hon nog hellre pratade av sig med än SD). Det är inte helt förvånande om hon hört skitsnack hemma vad gäller LW och därför väldigt nyfiken på varför LWs son ringer den tiden på dygnet och frågar efter SD (eller ringer överhuvudtaget).
Citera
2021-02-03, 08:45
Medlem
Citat:

Borde inte Ws telefon ha kontrollerats av polisen så att man vet om hon ringde avdelningen eller inte? Eftersom inga sådana uppgifter kommit fram antar jag att hon inte gjorde det.
Citera
2021-02-03, 08:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Oavsett så måste W blivit ordentligt förvånad över att N ringde så tidigt på morgonen och ville ha telefonnummer till SD.

Inte helt osökt att tänka att hon ville dela det med sin mamma (som hon nog hellre pratade av sig med än SD). Det är inte helt förvånande om hon hört skitsnack hemma vad gäller LW och därför väldigt nyfiken på varför LWs son ringer den tiden på dygnet och frågar efter SD (eller ringer överhuvudtaget).

Ja, allt är så klart möjligt.
Kanske ville NW låna cykelpump? Ficklampa? Whatever?
Det sista både W och HD skulle tänka var väl ändå att LW är borta - borta. Om nu NWs minnesbild stämmer och att han inte sa nåt om sitt ärende.
Citera
2021-02-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ja, allt är så klart möjligt.
Kanske ville NW låna cykelpump? Ficklampa? Whatever?
Det sista både W och HD skulle tänka var väl ändå att LW är borta - borta. Om nu NWs minnesbild stämmer och att han inte sa nåt om sitt ärende.

Ja, det är ingen som vet...

Jag tänker mest på att HD chef säger att HD sagt att "pappan" har hört av sig.

Det enda vi vet tänker jag är att UW "pappan" inte kontaktade SD förrän vid 11-tiden. Och det var något som HD skulle ha berättat för chefen på morgonen, det stämmer inte riktigt.
Citera
2021-02-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Borde inte Ws telefon ha kontrollerats av polisen så att man vet om hon ringde avdelningen eller inte? Eftersom inga sådana uppgifter kommit fram antar jag att hon inte gjorde det.

Vet inte hur det fungerar om det rings från "vanlig" telefon från hemmet till avdelningen.
HD är väldigt ambivalent i förhören vad gäller kontakt från/med W den morgonen.
Citera
2021-02-03, 09:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja du, HD/SD är skilda och HD har en älskare. HD har flyttat granne med LW. Ändå ödar hon älskarens tid med prat om fd maken och dennes älskarinna. Hur kul kan det va?
Nej precis och den bild som H vill ge sken av stämmer inte och jag finner det intressant att hon snabbt köps upp som offer. Vart är hennes ansvar?
Hon lullas in i en överseende kofta av JS också.
Hon är snarare likt SD, kör dubbelt och ljuger.
Hon är trots skilsmässa fixerad vid SDs förehavanden.
Hon ljuger att hon ligger med JS inför SD.
Hon är passivt aggressiv och spelar rollspel även i den här frågan med L.
Hon är. I högsta grad fokuserad på L som hon kallar störd, sjuk och stalker men flyttar i direkt närhet. Sen tycker hon L ska försvinna, hon ska flytta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in