2021-02-02, 16:26
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det finns iofs de som tror att SE redan lämnat platsen när de första medierna anlände.Annars har jag själv skrivit just samma sak flera gånger.Det ÄR märkligt att SE som drogs till media som en humla dras till en sockerbit inte ens fastnade på bild Han som bara ville göra sig så märkvärdig.Detta är ytterligare en av en lång rad indicier mot SE.Som jag skrivit förut att allt skulle ha en naturlig förklaring känns osannolikt så mycket slump finns nog inte.

Vet man exakt vilken tid han är inne på jobbet igen, andfådd och chockad?
Citera
2021-02-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas

Enligt väktarna ca 23.40 men det är en grov uppskattning. Enligt Engström själv lämnar han platsen när avspärrningarna dras. Det sker runt 23.30. Om det stämmer har första fotograf på plats bara nån minut på sig att knäppa honom.
Citera
2021-02-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ja det finns ju flera exempel på just det att hans rörelser återspeglar mördarens rörelser.Han kunde inte hålla tyst om sina kunskaper om mordet han ville ju så gärna berätta om mordet och sin roll.Han visste att han inte kunde erkänna utan fick nöja sig med såna här små ledtrådar.Alla såna här uttalanden och formuleringar intervjun i Skydd&Säkerhet ,formuleringen i brevet till SA , snacket om att han var först på plats eller om hur skotten nv mot LP var.Allt sånt är svårt att förklara på annat sätt än att han antingen var GM ELLER önskar att han vore det .Jag tycker att det är rätt uppenbart.Jag har svårt att förstå de som tycker att det är fullt naturligt eller totalt betydelselöst.För mig är såna saker starka indicier mot SE.Det krävs en hel del fantasi och förnekelse för nv att bara bortse från det.

Allt det du nämner är ju bara resultatet av din egen fantasi. Det finns nog räknat ingen fakta i nåt av detta.
Citera
2021-02-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Allt det du nämner är ju bara resultatet av din egen fantasi. Det finns nog räknt ingen fakta i nåt av detta.
Att han flera gånger låter sig själv spegla mördarens rörelser är ju ett faktum det är bara att läsa i förhören.Hur han formulerar sig i brevet till SA och i intervjun i Skydd
Citera
2021-02-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Allt det du nämner är ju bara resultatet av din egen fantasi. Det finns nog räknat ingen fakta i nåt av detta.
I intervjun i Skydd
& Säkerhet är också fakta.Sånt kan inte ens ni förnekare förneka.Det är väl när man ska försöka förklara varför han gör det som det blir viss spekulation.Det är inte min fantasi vad SE faktiskt sade i intervjuer eller skrev i brev det VET vi ju.Man gör det oerhört enkelt för sig om man avfärdar det som spekulation eller slump eller menar att allt beror på att han ville göra sig märkvärdig.Så många saker kan man inte förklara så.SÅ MYCKET slump existerar knappt.Nåt är fel när man behöver så mycket fantasi och slump och nästan hittepå för att förklara allt kring honom.
Citera
2021-02-02, 19:26
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Väktaren HO säger "ungefär 23.40" . Förhörsledaren frågade om han tittat på klockan, ja svarade HO. Om det var en "grov uppskattning" så hade klockan antagligen ingen minutvisare, om man får det till 23.30 alltså. När han säger "ungefär 23.40" så kan den ha varit 23.39 eller 23.41 men knappast 23.30. HO lägger till, "ungefär tjugo minuter efter det att han gått iväg".

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SKANDIA-vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r-Henry-Olofsson.pdf
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-02-02 kl. 19:47.
Citera
2021-02-02, 19:53
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
MEN tror du och ni förnekare att PU bestämmer lite sådär på måfå att nej men den där gubben kan vi ge skulden?
Du tror inte att de utrett saker så gott det gick efter så många år?
Och därigenom dragit samma slutsats som mig att den där Engström faktiskt utifrån materiaet och andra kända fakta tveklöst är den i särklass mest sannolika GM som finns!?
De ansåg nog precis som mig att det knappast finns så mycket slump och tillfälligheter att allt märkligt kring honom kan förklaras på ett naturligt och trovärdigt sätt.
Att om man måste ha väldigt god fantasi och använda sig av mycket hittepå för att få honom till ett vittne och förklara allt kring honom så är nåt fel?

Om nio saker av tio pekar mot motsatsen varför då inte fundera kring de där nio sakern(alltså 90% inte exakt just nio saker).
OM just SE s pussel saknar 2-3 bitar medan andra pussel (CA.VG Sydafrika etc, CP tänker jag inte ge ett pussel så vansinnigt är det att han skulle vara GM)har 2-3 bitar på plats medan resten saknas varför då välja att titta bort och ignorera hur pusslet ser ut??
Man kan undra vem av oss som är förledd faktiskt.

Var du inte en sån som trodde på CP när det begavs sig?

Tycker du att PU gjorde ett bra jobb som drog fram CP som GM?

Varför tror du att de har mer rätt nu? Efter 34 år.
Citera
2021-02-02, 20:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabatmater
Han har omfattande skyttevana och rör sig i kretsar där det cirkulerar vapen. Det är inte vad som gör honom misstänkt för mordet men gör det mycket mer begripligt. Det är således inte helt obegripligt att han hade vapen den här kvällen sett till hans bakgrund. Det gör det även enklare att förstå motivet att det inte var en planerad gärning.
En del menar att GM måste ha varit ett proffs, andra menar att det var han inte alls, snarare en klåpare, han bommade ju LP. Kanske var GM ungefär som SE, viss skyttevana men lite ringrostig, och inte helt nykter heller.
Citera
2021-02-02, 21:03
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
En del menar att GM måste ha varit ett proffs, andra menar att det var han inte alls, snarare en klåpare, han bommade ju LP. Kanske var GM ungefär som SE, viss skyttevana men lite ringrostig, och inte helt nykter heller.
Jag har svårt att se hur man behöver någon skyttevana över huvud taget för att träffa när avståndet är några decimeter.
Citera
2021-02-02, 23:04
Medlem
Jag håller med om att det är helt osannolikt att SE, om han var vittne, skulle lämna mordplatsen redan efter 10-15 minuter, innan pressen dykt upp.

Vet vi om några av de övriga vittnena fanns kvar på plats och blev intervjuade 2340 och därefter?
Citera
2021-02-02, 23:20
Medlem
Citat:
Att han flera gånger låter sig själv spegla mördarens rörelser är ju ett faktum det är bara att läsa i förhören.Hur han formulerar sig i brevet till SA och i intervjun i Skydd

På vilket jäkla sätt speglar han mördarens rörelser? Var han fram och sköt Palme han med?

Varför fortsätter du tjata om Skydd & Säkerhet? Jag har ju sagt att han i artikeln sätter sig in i hur han tänker sig att Christer Pettersson agerade. Det är uppenbart om du läser den. Menar du att det inte stämmer? Måste jag högläsa den för dig? Den finns en sökning bort.
Citera
2021-02-02, 23:23
Medlem
Citat:
I intervjun i Skydd
& Säkerhet är också fakta.Sånt kan inte ens ni förnekare förneka.Det är väl när man ska försöka förklara varför han gör det som det blir viss spekulation.Det är inte min fantasi vad SE faktiskt sade i intervjuer eller skrev i brev det VET vi ju.Man gör det oerhört enkelt för sig om man avfärdar det som spekulation eller slump eller menar att allt beror på att han ville göra sig märkvärdig.Så många saker kan man inte förklara så.SÅ MYCKET slump existerar knappt.Nåt är fel när man behöver så mycket fantasi och slump och nästan hittepå för att förklara allt kring honom.

Du bygger en indiciekedja på dina egna fantasier. Eller om vi ska vara ärliga, andras fantasier. Det här är ju inget du har klurat ut själv. Det är nonsens som satts samman för att lura på svaga sinnen som tycker det låter bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in