2021-02-02, 18:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och?
Ja, vad tror du?
2021-02-02, 18:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, vad tror du?

Jag tänkte att du kunde förklara dig, så jag slipper tro. Men jag förstår nu att du inte kan förklara dig.
2021-02-02, 18:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Fråga braattha!

En massa braattha grejor

Enligt MZ typ flera containers med bråte.
Med tanke på vad som han har på tomten skulle jag nog säga samma sak.
Eller fråga Esb, om han kommer ihåg
2021-02-02, 18:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
En massa braattha grejor

Enligt MZ typ flera containers med bråte.
Med tanke på vad som han har på tomten skulle jag nog säga samma sak.
Eller fråga Esb, om han kommer ihåg

Ja Mz verkar ju vara en pålitlig kille 😂

Uthuset är ju mindre än en normal container...
2021-02-02, 19:31
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den 2/3-2021 är det ju förberedande muntlig förhandling (muf) så innan dess måste ju E*björn kommit ur sitt gryt och besvarat mer utförligt varför han vill häva sin försäljning, dyker han inte upp till det datumet eller inte inkommer med något vettigt så antar jag att Ebba Buschs ombud kommer att kräva tredskodom, hon borde göra det (kräva tredskodom) i sitt genmäle som ska vara inne senast den 8/2-2021 har jag för mig, det går ju inte att lalla runt som Binninge/E*björn gör, det är ju endast förhalning.

Och den 22/2 är Esb i rättegång för den påkörda cyklisten, alltså 1 vecka före förhandling av Marielund.
Inget ombud här för Esb, som lär erkänna allt och torska på ett skadestånd, när vi ser till alla medicinska turer för kvinnan. Men enligt polisrapporten cyklade kvinnan utan fungerande ljus, en advokat hade kunnat nedförhandla skadeståndet under sådana premisser, så Esb blir förmodligen dubbel torsk inom 1 vecka.

Ska bli intressant och se Binninges faktura när denna teater är över....
2021-02-02, 19:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Och den 22/2 är Esb i rättegång för den påkörda cyklisten, alltså 1 vecka före förhandling av Marielund.
Inget ombud här för Esb, som lär erkänna allt och torska på ett skadestånd, när vi ser till alla medicinska turer för kvinnan. Men enligt polisrapporten cyklade kvinnan utan fungerande ljus, en advokat hade kunnat nedförhandla skadeståndet under sådana premisser, så Esb blir förmodligen dubbel torsk inom 1 vecka.

Men det är ju bra att stackars förvirrade E*björn lär sig att hitta till Uppsala Tingsrätt, han kommer ju att bli stamkund där om han fortsätter på sin anslagna väg, 2/3-2021 är ju bara en förövning där parterna känner lite på varandra.

Vi får hoppas att han åtminstone dyker upp den 22/2-2021 det ger en indikation på vad som kommer att hända veckan efter.
2021-02-02, 19:43
Medlem
trngws avatar
Citat:

Sakta i backarna, enligt polisen fanns ingen frambelysning på cykeln efter olyckan, men, konstaterade de, det kan ha funnits en lampa där innan smällen. En lampa lyser dessutom framåt och hon blev påkörd från sidan. Esbjörn körde 50-70km/h mot rött. Nej, jag tror inte en eventuell avsaknad av lampa påverkar skadeståndet.
Men visst är jag med på att ett ombud skulle kunna tillvarata Esbjörns intressen mycket bättre än han själv.

Han kanske kommer kräva att domen skall ogiltigförklaras då kan är dement och inte visste vad han gjorde när han tackade nej till ett juridiskt ombud. Det hade varit fantastiskt roligt 😆

Undrar varför inte Binninge sålt in sig själv här.
Senast redigerad av trngw 2021-02-02 kl. 19:53.
2021-02-02, 19:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Esbjörn har ett giltigt avtal med Ebba. Ett nytt avtal i den fria avtalsrätten, som parterna ingått, i offentligheten, och enkelt att styrka att det ingåtts. Ebba har gett honom ett anbud om att han inte behöver sälja om han verkligen inte vill.
Du för fram den tesen i dina inlägg, men du förstår väl att det inte håller juridiskt vid en rättslig prövning?
2021-02-02, 20:03
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Sakta i backarna, enligt polisen fanns ingen frambelysning på cykeln efter olyckan, men, konstaterade de, det kan ha funnits en lampa där innan smällen. En lampa lyser dessutom framåt och hon blev påkörd från sidan. Esbjörn körde 50-70km/h mot rött. Nej, jag tror inte en eventuell avsaknad av lampa påverkar skadeståndet.
Men visst är jag med på att ett ombud skulle kunna tillvarata Esbjörns intressen mycket bättre än han själv.

Han kanske kommer kräva att domen skall ogiltigförklaras då kan är dement och inte visste vad han gjorde när han tackade nej till ett juridiskt ombud. Det hade varit fantastiskt roligt 😆

Undrar varför inte Binninge sålt in sig själv här.

Utan att säga för mycket och gå i OT så är polisens bild på cykeln besvärande för kvinnan utsaga samt att baklyset var avslaget enl polisrapporten, detaljerna på fotot avslöjar så mycket mer och det ser en duglig advokat, vilket tyvärr inte Esbjörn har, såvida han inte ändrar sig i sista minuten. https://ibb.co/KXLgTZ7

Esb skulle tjäna stort på att sparka Binninge, han kan ju göra som Assange, byta ut "juristen" och få en riktig advokat istället.
2021-02-02, 20:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Senaste dagboksbladet berättar att inget nytt har inkommit till Uppsala Tingsrätt, det enda som skett är att den 2/2-2021 skickades en ny påminnelse till E*björn.

Jag antar att i den stod de att det är dags för lite mer aktivitet från hans sida nu.
Tusan då, vilken besvikelse

Jag hade hoppats att Binninge och Esbjörn skulle komma in med den där värderingen av fastigheten som visar att den i själva verket är värd sex miljoner. Undrar vad som hände den där måndagen (25 jan tror jag) när Binninges värderingsman skulle värdera fastigheten? Det vore ju tråkigt om den värderingsmannen också kom fram till att fastigheten bara är värd runt fyra mille, samma som Ebba fått huset värderat till

Jag har i övrigt tipsat en skribent här i tråden som känner en pensionerad mäklare som värderat fastigheten till 5,5 - 6 miljoner utan att ens varit på plats eller haft tillgång till Anticimex besiktningsprotokoll. En fantastiskt rutinerad kille på min ära. Mitt tips var att denne skulle förmedla en kontakt mellan sin pensionerade stjärnmäklare och Binninge. Hoppas att så har skett
2021-02-02, 20:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tusan då, vilken besvikelse

Jag hade hoppats att Binninge och Esbjörn skulle komma in med den där värderingen av fastigheten som visar att den i själva verket är värd sex miljoner. Undrar vad som hände den där måndagen (25 jan tror jag) när Binninges värderingsman skulle värdera fastigheten? Det vore ju tråkigt om den värderingsmannen också kom fram till att fastigheten bara är värd runt fyra mille, samma som Ebba fått huset värderat till

Jag har i övrigt tipsat en skribent här i tråden som känner en pensionerad mäklare som värderat fastigheten till 5,5 - 6 miljoner utan att ens varit på plats eller haft tillgång till Anticimex besiktningsprotokoll. En fantastiskt rutinerad kille på min ära. Mitt tips var att denne skulle förmedla en kontakt mellan sin pensionerade stjärnmäklare och Binninge. Hoppas att så har skett

Ge inte upp, plötsligt kanske det händer

Ditt eminenta tips når Binninges ögon och öron och då kan han ju på ett enkelt sätt få en värdering som mer ligger i hans linje, det gäller bara att inte tappa hoppet.

Och handen på hjärtat säger Anticimex protokoll så värst mycket om den fashionabla patriciervillan nere vid sjön egentligen?

Om det protokollet berättar om svartmögel, röta och förfall, är inte det bara överdrifter från en ondsint inhyrd part?
2021-02-02, 20:16
Medlem
Citat:
Utan att säga för mycket och gå i OT så är polisens bild på cykeln besvärande för kvinnan utsaga samt att baklyset var avslaget enl polisrapporten, detaljerna på fotot avslöjar så mycket mer och det ser en duglig advokat, vilket tyvärr inte Esbjörn har, såvida han inte ändrar sig i sista minuten. https://ibb.co/KXLgTZ7

Esb skulle tjäna stort på att sparka Binninge, han kan ju göra som Assange, byta ut "juristen" och få en riktig advokat istället.
Jag tror inte att det var någon brist på cykeln som gjorde att bilen körde mot rött ljus. Om det hade varit en cykelöverfart utan trafikljus så hade man kunnat väga in andra orsaker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in