2021-02-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fanns säkert småsparare i Holland i februari 1637 som tyckte att det var läge att lasta på tulpanlökar, när de "bara" kostade en månadslön från att några veckor tidigare ha kostat en årslön.
1600 talet har inget med 2000 talet att göra jesus fucking christ!! haha har redan gjort 250k på GME samtidigt som jag har mång aktier kvar och tänker fortsätta lasta mer när den dippar
Citera
2021-02-02, 12:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ja marknaden manipuleras som fan sen torsdags, GME öka och öka boom Robinhood med påtryck från citadel inför ett handelsstopp (på en fri marknad!!!!!!!!!!!!) och aktien sjunker till 193 usd.

Äckligt och det sitter jante svennar i tråden och hejar på dessa. Vilka piss liv de måste ha.

Marknaden är inte manipulerad "som fan sedan i torsdags". Marknaden är manipulerad "som fan" sedan den instiftades, antiken? Läs den store Jesse Livermores verk från slutet av 1800 och första decennierna av 1900-talet, så inser du att den manipulering vi ser idag bara är krusningar jämfört med då. Vet man om att den är manipulerad i flera lager, så kan man också göra pengar.

Ett tips till dig: Ta en hink med isvatten och häll över huvdet, så kanske du kan tänka klarare och redigare. Lär kunna spara dig en och annan krona också.

EDIT: Premarket ner med 30% sedan stängning igår! Igår tippade jag att handeln idag skulle öppna på 200 och stänga på 140 men det kanske blir blodigare än så.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2021-02-02 kl. 12:36.
Citera
2021-02-02, 12:39
Medlem
Det är över boys. Jag säljer hellre mina på 150$ än 5.
Citera
2021-02-02, 12:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Det är över boys. Jag säljer hellre mina på 150$ än 5.
Du skrev innan att du inte har råd och därför inte har några GMe.
Citera
2021-02-02, 12:43
Medlem
Wheeler88s avatar
Det är en shortladder attack, de har fått ett kapital på nästan 3miljarder dollar som de tänker använda för att skicka pengar fram och tillbaka och sno åt sig aktier för att dra ned priset snabbt. Förlusten de gör är egentligen courtage. Vilket är en liten del av deras dagamecontrol de initierat. men som jag sagt tidigare, vissa är här för att sno åt sig smulor på en hype. Är du en av dessa så tycker jag du flyr tältet fort för detta kommer gå illa om man inte gör det i rätt tid

Kom ihåg detta meddelandet de sänder er. Det är helt okej om den är volatil sålänge priset sjunker, mend et va rinte okej uppåt? Vad kan det betyda? Ställ er själva frågan.. Varför är det okej åt ett håll? Varför fick man vissa börsmäklare att hindra köpa mer än 15% över värdet i Sverige, medan vissa fick köpa 5 andelar totalt? Finns det möjligtvis krafter bakom?

Jag säger det igen, de har kapitalet och de styr utgången och framtiden. Detta handlar om spelregler, inte om att göra lite pengar.
Senast redigerad av Wheeler88 2021-02-02 kl. 12:47.
Citera
2021-02-02, 12:43
Medlem
Citat:
Du skrev innan att du inte har råd och därför inte har några GMe.

Citera vad jag skrev att jag inte hade råd med gme? Har hållit dem sen i onsdags.
Citera
2021-02-02, 12:44
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Citera vad jag skrev att jag inte hade råd med gme? Har hållit dem sen i onsdags.

ok, hur är resultatet hittills?
Citera
2021-02-02, 12:45
Medlem
Porphyrogenituss avatar
Citat:
Det är en grupp socialbidragstagare som för första gången på länge försöker finna glädje i sin annars gråa vardag genom att njuta när de går dåligt för andra. Patetiskt jag vet men de är svårt för dig och mig att sätta sig in i deras skor för deras vardag kommer aldrig drabba oss. De enda vi kan göra är att ignorera deras bullshit så de till slut ger upp och förhoppningvis hittar andra negativa saker att glädjas åt.

Vad jag gör med mina pengar är min ensak jag behöver inte massa tips och råd från sittkissare.
Ingen vits med att försöka försvara sig här, antalet negativt attackerande f*ttor har bara ökat och är nu för många. Har nästan slutat följa tråden och spenderar hellre tiden att göra mer egen research.

Ge fan i att bry er om vad folk spenderar sina pengar på, sköt erat istället. Vi är helt införstådda i att vi kan förlora ALLT men vi GILLAR aktien PUNKT
Senast redigerad av Porphyrogenitus 2021-02-02 kl. 12:48.
Citera
2021-02-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ok, hur är resultatet hittills?
50k upp men nolll snart om jag inte säljer
Citera
2021-02-02, 12:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
50k upp men nolll snart om jag inte säljer
Nice nu saknas bara bildbevis.
Citera
2021-02-02, 12:49
Medlem
God morgon pojkar! Jakten mot månklockan går vidare!

Premarkets ner 30% och jag förbereder mig för en vansinnig dipp efter någon timme och hoppas på en rebounce och så är min klocka säkrad. Jag rekommenderar er dock inte att göra samma sak, det kan ske en total utblåsning idag.

Och vi hatar inte er retards, apor och okunniga, men om man spelet spelar får man spelet tåla. Trodde ni verkligen att det smarta Wall Street skulle förlora på hemmaplan? Det trodde inte jag.

Låt detta bli en läxa för framtiden och lär er att leva på små medel och glädjas åt de små framgångar ni har.

Fattiga kan faktiskt leva väldigt intressanta liv då de hela tiden måste hitta utvägar och hela tiden härdas och i slutändan så dör ju både fattiga och rika så det spelar ju egentligen ingen roll.
Citera
2021-02-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är så det funkar. Manipulerar man kursen så blir det alltid samma kurvor....

Nä, det är nog grafen som är manipulerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in