2021-02-02, 07:01
Medlem
landbandys avatar
Det enda som är lite weird är väl att som exempel :
Om jag lagt ut en gömma så har det aldrig hänt att jag tagit med någon annans fru dit för att denne skall få logga FTF ( first to find) ihop med mig som skapat gömman !

Vad är det för visst med det ?

Den som skapar gömman har ju ingen anledning att vara med då vid ett FTF-tillfälle , såvida jag inte är ute efter något slags Direkt Beröm utav den som FTF:ar ?????

Jag hade ju låtit den frun och hennes man ha glädjen att logga FTF:en ihop istället !

Det kan ju vara det som HD menar ; att LW faktiskt satte käppar i hjulet för både äktenskapet och loggningsmöjligheterna som HD och SD förut haft !??

På ett mer normalt sätt ....

Tror att LW skulle ha varit lite mer ödmjuk och inte gått fram som en bulldozer , åtminstone inte beträffande äktenskapet , kan jag tycka ....
Senast redigerad av landbandy 2021-02-02 kl. 07:03.
Citera
2021-02-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vuxna människor får ta konsekvenserna av sina val. Det är ju självklart att HD inte ville ha något med LW att göra.

Att fuska i Geocaching är inte vuxet. LW följde reglerna på sina cacher. Alla bör följa reglerna annars fuskar man. Orent spel.
Citera
2021-02-02, 07:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag är inte säker på att jag förstår vad du skriver? Invänder du mot något jag skrev eller? Du får gärna tydliggöra.
Jag menade att bekräfta det du skrev, dvs att det inte var LW som väntade med att ta bort HD:s loggar utan HD som var sen att logga.
Detta var menat som en korrigering av vad Rosamund skrev när hen påstod att LW väntade med att radera tills SD ville lämna henne.
Senast redigerad av hoppsann 2021-02-02 kl. 07:36.
Citera
2021-02-02, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fetat:

JG till HD 28 april:
"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

Funderar på om hans märkliga beteende efteråt kan bero på skuldkänslor: han har ju eldat på de negativa känslorna. Och med efteråt menar jag både i de samtal och meddelanden vi kan läsa i fup och hans stressade och märkliga beteende i TR. Jag har inte lyssnat på förhören med JG (förutom sista minuten som jag letade efter) men borde kanske göra det nu. Jag blir inte klok på hur han fungerar. Å ena sidan lojal mot HD och SD och vänder ryggen mot LW, sen i TR så stöder väl hans vittnesmål SD, men han avrundar ändå förhöret före paus med att säga följande (min transkribering):

Åklagaren: Är han din vän?

JG: Eh… eh.. St*fan.. Det har visat sig St*fan har varit så pass manipulativ, Jag har tagit del av chatten och sånt med L*na. Det spelar ingen roll med vem det e här, så ska man inte behandla andra människor. Det kan jag inte stå för. Och eh, den är tungt. Att erkänna det. Ja men… uhm.

Åklagaren uppfattar det som att han är klar och begär paus.

JG bryter in: Jag vill tillägga det.., alltså det det finns i era papper där.. att St*fan och jag har pratat om det fler än en gång, att eh..jag borde inte vara vän längre med honom. Han… han skulle… han tyckte själv att, alltså att eh så han har inte agerat som Hanne, han har inte förlåtat och så där. Och eh,, då eh, att vara vän med någon som, som eh… beter sig så. Jag tror att han eh, förstår mycket väl vad jag tänker och hur jag tänker om vänskap. Jag har varit vän, men en vän gör inte så mot en vän som han har gjort mot mig och L*na.

Det har tidigare diskuterats om det handlade om hans sambo, men han pratar ju om LW så jag tycker det är klart att han syftar på henne.

Och sen går han ut och cashar med SD igen?
Senast redigerad av piastrone 2021-02-02 kl. 07:15.
Citera
2021-02-02, 07:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det enda som är lite weird är väl att som exempel :
Om jag lagt ut en gömma så har det aldrig hänt att jag tagit med någon annans fru dit för att denne skall få logga FTF ( first to find) ihop med mig som skapat gömman !

Vad är det för visst med det ?

Den som skapar gömman har ju ingen anledning att vara med då vid ett FTF-tillfälle , såvida jag inte är ute efter något slags Direkt Beröm utav den som FTF:ar ?????

Jag hade ju låtit den frun och hennes man ha glädjen att logga FTF:en ihop istället !

Det kan ju vara det som HD menar ; att LW faktiskt satte käppar i hjulet för både äktenskapet och loggningsmöjligheterna som HD och SD förut haft !??

På ett mer normalt sätt ....

Tror att LW skulle ha varit lite mer ödmjuk och inte gått fram som en bulldozer , åtminstone inte beträffande äktenskapet , kan jag tycka ....
Den besatta HD loggar fortfarande LWs skapelser ända in i 2020.
Du tror inte de finns några andra hon kan ge sig på om det nu är så svårmodigt att JG säger att han vill ha koordinater för att också slippa ha med LW och hennes cacher att göra.
Den som är "också" är H

Det förefaller inte friskt.
Citera
2021-02-02, 07:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kommer nog tyvärr bli friande dom i HR igen.
Läs TR:s dom där alla indicier utom två har rimligt tvivel vilket gör den sammantagna bilden alldeles för osäker för fällande dom.

Att mordvapen och BO:s mobiltelefon inte hittats skapar YTTERLIGARE osäkerhet vilket gör det ännu svårt att uppnå "ställt bakom rimligt tvivel.

Nedan ser du åklagarnas överklagan. Deras nya material täcker inte tillräckligt många tvivel som TR gett uttryck för finns i alla indicier utom i två. (Tror det var totalt sex eller sju indicier).

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Jag spekulerar gärna och skulle då tro att åklagaren har fortsatt utredningen av fallet och kommer att presentera nya fakta någon/några veckor innan rättegången startar.

Jag hoppas att utredarna läst alla detaljerade analyser som Avel har gjort och grävt mer i den digitala biten.

Jag hoppas också att oberoende experter som varken känner SD eller hans närmaste både har fått leda polisutredningen och göra analyserna. Om poliskompisarna fortsätter att vara inblandade så kommer troligen fler misstag att göras. Det räcker med de misstag som redan har gjorts.

Om detta görs så kan vi nog räkna med att SD kommer att sitta ordentligt inlåst om några månader.
Citera
2021-02-02, 07:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Funderar på om hans märkliga beteende efteråt kan bero på skuldkänslor: han har ju eldat på de negativa känslorna. Och med efteråt menar jag både i de samtal och meddelanden vi kan läsa i fup och hans stressade och märkliga beteende i TR. Jag har inte lyssnat på förhören med JG (förutom sista minuten som jag letade efter) men borde kanske göra det nu. Jag blir inte klok på hur han fungerar. Å ena sidan lojal mot HD och SD och vänder ryggen mot LW, sen i TR så stöder väl hans vittnesmål SD, men han avslutar ändå med att säga följande (min transkribering):

Åklagaren: Är han din vän?

JG: Eh… eh.. St*fan.. Det har visat sig St*fan har varit så pass manipulativ, Jag har tagit del av chatten och sånt med L*na. Det spelar ingen roll med vem det e här, så ska man inte behandla andra människor. Det kan jag inte stå för. Och eh, den är tungt. Att erkänna det. Ja men… uhm.

Åklagaren uppfattar det som att han är klar och begär paus.

JG bryter in: Jag vill tillägga det.., alltså det det finns i era papper där.. att St*fan och jag har pratat om det fler än en gång, att eh..jag borde inte vara vän längre med honom. Han… han skulle… han tyckte själv att, alltså att eh så han har inte agerat som Hanne, han har inte förlåtat och så där. Och eh,, då eh, att vara vän med någon som, som eh… beter sig så. Jag tror att han eh, förstår mycket väl vad jag tänker och hur jag tänker om vänskap. Jag har varit vän, men en vän gör inte så mot en vän som han har gjort mot mig och L*na.

Det har tidigare diskuterats om det handlade om hans sambo, men han pratar ju om LW så jag tycker det är klart att han syftar på henne.

Och sen går han ut och cashar med SD igen?
Stabilt som gungfly.
Förhoppningsvis handlar det irrationella beteendet om dåligt samvete.

Enda bot är att tala sanning, då slipper han ridas av maran år ut och åt in.
Att fortsätta med de där iom allt som kommit fram är ju höjden av skenhelighet.
Citera
2021-02-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag menade att bekräfta det du skrev, dvs att det inte var LW som väntade med att ta bort HD:s loggar utan HD som var sen att logga.
Detta var menat som en korrigering av vad Rosamund skrev när hen påstod att LW väntade med att radera tills SD lämnade henne.

Tack för förtydligandet. Rosamund var lite klarare i huvudet än jag och hade förstått vad du menade.
Citera
2021-02-02, 07:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om de slår sina påsar ihop igen - ska hon sitta och logga om hela skiten dä?
Det är ju helt maniskt antal på kort tid.
Såg hon var uppe i nån tall.
"Softis första T5:a"

Systerhax
8/21/2020
Så var det äntligen dags att ta sig an denna T5a. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat på T5orna som finns vid Kilsbergen utan att komma till skott men nu var det så dags. Snart var repet på plats och jag kunde smidigt ta mig upp och så var denna loggad. TFTC
Nu kanske HD och SD tänker att de har kommit på det ultimata sättet att logga flest cacher?
Först har de delat konto och istället för att dela upp det så lägger HD till alla loggar som bara SD har gjort.

Sedan loggar hon ensam massor med cacher.

Slutligen slår de ihop kontona igen och SD loggar alla cacher som HD men inte han har tagit.

Det finns ju reviewers.
Tycker de ingenting när det tydligt framkommer att deltagare fuskar?
Har det någonsin hänt att någon reviewer har reagerat?
Citera
2021-02-02, 07:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu kanske HD och SD tänker att de har kommit på det ultimata sättet att logga flest cacher?
Först har de delat konto och istället för att dela upp det så lägger HD till alla loggar som bara SD har gjort.

Sedan loggar hon ensam massor med cacher.

Slutligen slår de ihop kontona igen och SD loggar alla cacher som HD men inte han har tagit.

Det finns ju reviewers.
Tycker de ingenting när det tydligt framkommer att deltagare fuskar?
Har det någonsin hänt att någon reviewer har reagerat?
Nope. Inga skrupler.

Började skratta när jag läste dialogen mellan Sillen och HD.
Rena porrmanus. Kan inte ens citeras.

Schhhh, säg inget till SD.

Sen skickar hon hjärtan, ååh jag saknar dig, jag älskar dig.
Till SD.

Fuskloggare och Fuskliggare.
Senast redigerad av develi 2021-02-02 kl. 07:38.
Citera
2021-02-02, 07:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Fetat:

JG till HD 28 april:
"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Superfuskarna bildade en Pakt. Mot LW. Ren mobbing av det mest oädlaste motiv ever att fuska vidare i Geo-caching!!! Vuxna människor
JG verkar vara en mycket svag och lättmanipulerad man.
Citera
2021-02-02, 07:51
Medlem
Citat:
JG verkar vara en mycket svag och lättmanipulerad man.

Det är väl det minsta man kan säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in