Citat:
Ursprungligen postat av
omiga
Nja, jag spekulerade i att CA flyttade till en hyresrätt i Umeå 1986 och sedan återvände till Stockholm 1987-02. Där och då försökte han sedan byta Umeå mot en lgh i Stockholm, med sitt telefonnummer 08-31 37 28 kopplat till Hälsingegatan.
Han var inte totalt frånvarande hela 1986. Träffat familjen, enligt vad som uppges, och åtminstone skjutit för guldmärket på klubben. Hade han flyttat till annan landsdel torde det ha framgått på något sätt. Ett förstahandskontrakt ordnar man väl heller inte hursomhelst. Om han flyttat, tror jag han svarat på radannons i SvD och styrt kosan mot hemtama områden, typ Handen, Huddinge.
Citat:
I vilken scenario som helst är uppgiften intressant. Om han i stället sagt upp telefonen och telefonnumret i själva verket tillhör en ny abonnent som annonserar, så gör CA det långt innan han flyttar ut officiellt från Hälsingegatan 1987-07. Vi borde därför försöka fastställa vilket telefonnummer CA hade på Huggarvägen 9, 1987-07. Om det är samma telefonnummer minskar antalet möjliga scenarier.
Telefonnummer Vedahöjden uppges samma nr som Eva W hade. Jag vet inte hur det var ordnat.
Huggarvägen torde varit 0750-314 09, det var samma riktnummerområde (Haninge) som stugan. Han kunde inte flytta med sig sitt gamla nummer.
Telefonnummer Tornslingan var 08-771 21 16.