2021-02-01, 23:53
Medlem
saijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooop
Hur vet du att det inte är en massa botar som spelar eller försöker spela på folks känslor? Borde va hyfsat många som gör det vid det här laget...

Det kan det säkert vara men jag tror även att det är vanligt folk som inte handlat så mycket med aktier innan men hakat på hypen om gratis pengar. Då blir de nervösa på en röd dag.
Citera
2021-02-01, 23:54
Medlem
Citat:
Hur vet du att det inte är en massa botar som spelar eller försöker spela på folks känslor? Borde va hyfsat många som gör det vid det här laget...

https://www.forbes.com/sites/jackkelly/2019/12/10/artificial-intelligence-is-superseding-well-paying-wall-street-jobs/?sh=5dbb5ac524da
Citera
2021-02-01, 23:54
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Om så bara 50 kr... lite svårt när 1 aktie+courtage hos Avanza kostar typ 2000 kr. Dyra läropengar där. Acceptera istället att människans natur är girighet och ser om sitt eget hus först, oavsett ideologi.

De bestämmer i mångt och mycket utgången och framtiden då de sitter på kapitalet, speciellt om vi ensamma ska göra något. Räkna med att det kommer gå precis hur de tänkt sig. Oavsett aktie. Detta är mycket större och handlar om hur spelreglerna ska vara på börsen. Det är långsiktigt och inte att tänka mina 2000kr går under. Men absolut 2000kr är mycket pengar. Känner du inte för att vara med så är det så. Man kan gå ihop folk om man bara vill skänka en slant.
Citera
2021-02-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Det kan det säkert vara men jag tror även att det är vanligt folk som inte handlat så mycket med aktier innan men hakat på hypen om gratis pengar. Då blir de nervösa på en röd dag.
Jag köper dock inte att alla skulle vara så korkade att de lagt mer än de kan förlora. Finns gott om nyrika och j*vligt många som vill tvåla till salongslejonen.
Citera
2021-02-01, 23:59
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Har du några belägg för det? Har Melvin m. fl. köpt ut sig?

Ja fonderna drog sig ur i senast i onsdags, enligt samstämmiga nyhetsrapporter. Stämmer också bra med att det var då short squeezen inträffade och de stora volymerna handlades.

Nu är det race to the bottom som gäller, inom kort tillbaka på nivåer runt 30-50 och sen långsamt sjunkande ner mot ca 15 som är slutdestinationen.
Citera
2021-02-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Hur mycket gick du back?
Please tell me.

Jag är autist, jag kan inte skilja på fiktion och verkligheten. 💎✊🏻
Citera
2021-02-02, 00:00
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Om så bara 50 kr... lite svårt när 1 aktie+courtage hos Avanza kostar typ 2000 kr. Dyra läropengar där. Acceptera istället att människans natur är girighet och ser om sitt eget hus först, oavsett ideologi.
Inte länge till. Snart kommer alla ha råd att köpa en GME-aktie.
Citera
2021-02-02, 00:02
Medlem
Jag anser mig inte vara speciellt rik men jag kan avvara dom 60k som jag har satt in. Om detta skulle gå vägen så vore det ett drömscenario. Om inte så så har jag iallafall deltagit i en historisk händelse av något slag. 💎🙌
Citera
2021-02-02, 00:03
Medlem
happilappis avatar
Ni som är bagholders, titta på värdet på dina aktier. Dra av 97% av det värdet. Kvar har du det rimliga värdet av dina aktier.

Så.. är det verkligen värt det?
Citera
2021-02-02, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja fonderna drog sig ur i senast i onsdags, enligt samstämmiga nyhetsrapporter. Stämmer också bra med att det var då short squeezen inträffade och de stora volymerna handlades.

Nu är det race to the bottom som gäller, inom kort tillbaka på nivåer runt 30-50 och sen långsamt sjunkande ner mot ca 15 som är slutdestinationen.
Vad tänker du om att media oavsiktligt lockar in fler till karusellen? Känns lite som att de kan ha blåst upp storyn och råkat dra in speltorskar m.m i den här soppan.
Citera
2021-02-02, 00:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Vad tänker du om att media oavsiktligt lockar in fler till karusellen? Känns lite som att de kan ha blåst upp storyn och råkat dra in speltorskar m.m i den här soppan.

Det är hemskt tråkigt och många som drabbas. Det är alltid samma visa vid bubblor, oavsett om det är aktier, bitcoin, guld eller tulpaner. Media börjar skriva om det långt in i cykeln, och då kommer vanliga Svensson eller Dahlin och hoppar in alldeles för sent. Likadant varenda gång...

De smarta (eller tursamma) är de som går in mycket tidigt och går ur nära toppen.
Citera
2021-02-02, 00:15
Medlem
Tutankhamons avatar
Kommer GME att fortsätta sjunka ända tills marknaden öppnar?
Eller borde man slå till nu under after hours alternativt under pre market?

Vad säger ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in