2021-02-01, 13:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men SD ville avsluta deras relation innan HD skaffade eget konto va? Eller lite mer på allvar avsluta efter juli 2017 menar du?

HD skaffade sitt konto 2017-07-05, alltså efter att otroheten avslöjades.
Så ”allra första början” vad gäller L kan då ha varit först tidigast i juli 2017 då.

Lär väl finnas meddelanden från SD som bekräftar när han ville avsluta dessutom. Har nog läst dem men minns ej.

Edit: från polisförhör SD 2018-05-15

147/2

”Lena gjorde också en polisanmälan mot SD på sommaren för två år sedan, när han ville avsluta relationen med henne.
SDhade tagit kort på henne och en kille i hennes bostad. SD ville bara retas med henne då.
SDär inte svartsjuk. Lena umgås mest med killar.”

Borde varit 2016 han ville avsluta då. Samtidigt som han stalkar utanför hennes hus...

Han har velat avsluta kärleksrelationen, inte den sexuella. Lena verkar ha haft förhoppningar om att de skulle bli tillsammans i slutändan så hon gick med på bara sex där och då. Men när det blir klart att HD meddelat SD att hon vill skiljas och senare t.o.m. flyttar ut blir Lena besviken och upprörd. För att SD även med HD ute ur bilden inte vill ha en relation med LW.

När i tid skriver LW till HD att hon ska ta bort loggar? Det är knappast i början när HD skaffar sitt eget konto eller hur?
Senast redigerad av Rosamund 2021-02-01 kl. 13:49.
Citera
2021-02-01, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det visste de nog. Varför annars reagera över att LW är hos kompisens pappa (som är singel).

2018-04-08: Mamma, L*na är hemma hos Ebb*s pappa (The*s bästa kompis) ....

Tack för att du plockar fram intressanta delar ur FUP.

Just detta har jag inte läst.

Det är intressant att se hur mycket skit de pratar om L*ena. Och jag kan inte låta bli att vara konspiratorisk här; jag tror ju att det är SD som eldar på från sitt håll till HD om mycket negativt om Lena. Det är både kamouflage för hans eget pysslande, och ett sätt att förlägga sitt eget hat utanför sig själv och få draghjälp av (HD och andra).

Otrevliga tankar kommer så upp varifrån uttrycket "porrpastorn" kommit till (då menar jag inte S*illen). Absolut att jag kan se att Lena varit flörtig. Med det flörtandet känns avsikten mer att få uppmärksamhet och uppskattning. I dagarna har vi fått se i tråden om hur mycket Lena fått utstå av mobbing/ utfrysning från JG och HD/SD (geotouren).

165 B/522

Viber 2018-04-08 2018-04-08
22:23:04(UTC+2)

Senast redigerad av notknapparen 2021-02-01 kl. 14:06.
Citera
2021-02-01, 13:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ser att ni bl a diskuterar L*ennart och K*atarina. Skrev mitt inlägg 12/3 -20, reagerade över
att jag tyckte det var underligt att J*erry G*ray redan på förmiddagen kl. 10:00 den 15/5,
dagen efter Lenas försvinnande, verkade ha kännedom om att Lena var försvunnen.
Samt att han kontaktade L*ennart och frågade om de visste var Lena var.
Ja. Jag ligger ett par år efter i läsning av FUP, hahaha!

Men vi har reagerat på samma.
Mvh, dammsugare nr 2
Citera
2021-02-01, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dag låter långsökt att ta fel dag iom relationen till L och vetskap om avfärd Norge.

JGs förfasan till SD visar att kl ska vara 14.52.

Jag är inte minsta konspiratorisk lagd själv, även om utredning känns käpprätt stundom.
Dock intresserad av annat i nuläget som prioritering.

Så jag undrar om det är missad uppgift eller fel tidsupppgift fr L.

Håller med om att dag inte är ett alternativ.
Citera
2021-02-01, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fhl AM verkar också använda uttrycket ”skärmklipp”.

7/10 är det alltså sökt på ”skärmklipp mac” och LW:s Google tidslinjen för Kristi Himmelsfärdshelgen 2018 och SD och HD:s mejladresser via hennes Google.

Jag tolkar det som att den som gör denna inloggning vill ta skärmdumpar på sökresultaten med den apple/mac-dator som används. ”Inloggaren” bör då inte vara bekant med hur man gör just så med en sån dator.

Aha, nu hänger jag med!
Lite trög ju...

Och jag hoppas som sagt att utredare är "öppna" och ärliga med sina kontakter och om de "vet" något eller själva har på något sätt "satt spår" i utredningen.

På ett ställe i FUP minns jag att någon IT- forensiker kommenterar något med att det kan ha varit polisen som varit inne och därför är tidsstämpeln bla, bla (ungefär).
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-01 kl. 13:56.
Citera
2021-02-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dag låter långsökt att ta fel dag iom relationen till L och vetskap om avfärd Norge.

JGs förfasan till SD visar att kl ska vara 14.52.

Jag är inte minsta konspiratorisk lagd själv, även om utredning känns käpprätt stundom.
Dock intresserad av annat i nuläget som prioritering.

Så jag undrar om det är missad uppgift eller fel tidsupppgift fr L.

De kan bara inte ha missat att kolla ”samtalslistor” eller hur JG nu ska ha meddelat sig när han undrade var Lena var så tidigt den dagen. Stor tabbe isf.
Citera
2021-02-01, 14:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Polisen nappade inte heller va?

Det verkar ju inte så.
Undrar om L själv läst FUP, närvarat vid rättegången eller på annat sätt upptäckt den här tidsglipan.

Det hade varit intressant att se om L t ex hade haft ten screenshot att visa.

Tyvärr har ju även JG raderat (så misstänksam man blir).
Jag tänker att om någon av de inblandade har fått till sig uppgifter genom läckor, kanske de inte vill avslöja det? Skydda läckan?

Samtidigt kanske HD t ex, som ändå hamnade i värsta rävsaxen och riskerade själv mycket, kanske skulle vilja rädda sitt eget skinn framför att skydda en vän.
Citera
2021-02-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han har velat avsluta kärleksrelationen, inte den sexuella. Lena verkar ha haft förhoppningar om att de skulle bli tillsammans i slutändan så hon gick med på bara sex där och då. Men när det blir klart att HD meddelat SD att hon vill skiljas och senare t.o.m. flyttar ut blir Lena besviken och upprörd. För att SD även med HD ute ur bilden inte vill ha en relation med LW.

När i tid skriver LW till HD att hon ska ta bort loggar? Det är knappast i början när HD skaffar sitt eget konto eller hur?

Jag är inte helt inläst än på den r catfighten så det kommer en och annan dum fråga här ibland. Någon vet säkert när Cachinggate blossade upp. Alltså den inledande dialogen mellan LW och HD. Det jag sett är nåt angående Telegram från typ 5/3 2018? Enligt förhör HD.
Citera
2021-02-01, 14:56
Medlem
Det hade räckt med att HD eller LW gick på toa och datorn var igång så hade SD kunnat ta reda på deras lösenord om han visste inloggningen i datorn. Ofta ett lösenord eller pinkod. Precis som i mobilen.

I Chrome finns lösenord lagrade om man har gjort det valet.

I Chrome. Klicka på Inställningar > Du och Google > Lösenord så dyker den här bilden upp. Klickar man på ”ögonen” så frågar datorn efter lösen enligt ovan och sen visas lösenordet. Bara att fota av med mobilkameran.

Som synes i bilden nedan så kan man spara lösen till routern och allt möjligt annat känsligt.
Jag har lagt in ”One-mejl” som demo även om jag inte har den tjänsten själv.

De höll på med sina datorer och mobiler dygnet runt i varandras sällskap. Att då uppfatta eller få inloggningen till datorn är inte helt ovanligt. Hur många känner till inloggningen till din dator/mobil t.ex?

https://www.bildtagg.se/bild/utsemzjtjqqpm2fe9kv1p6
Citera
2021-02-01, 15:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tycker vittnet JBE (AB 150 s 12) ger en bra sammanfattning om relationen och tiden efter avslöjandet 2017. JEB är den person i Region Örebro som ansvarar för geo-cash-touren.

Jo, jag har läst hennes vittnesmål tidigare.
Tack för påminnelsen!

Väldigt bra, men (för) kort förhör.

Hon plockar fram flera intressanta saker, kan vara intressant att läsa för andra.

Fastnade för några saker som för mig kändes viktiga. Det är hur SD fugerar mot både HD och Lena:

". Hanna ställde ultimatum mot Stefan men Hanna var svag och manipulerad av Stefan. Så han ställde alltid tillbaka mot henne fast hårdare. När Hanna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena". "
//

"När det gäller otroheten så förnekade han fast det var uppenbart för alla. Till och med både
Hanna och Lena bekräftade men han nekade i alla fall. Han får alla och tro att det var Lena
som hängde efter honom, men i själva verket var det tvärt om.
Jeanette tror att Lena var
betuttad i Stefan men det var inte taget från luften utan Stefan gav henne kärlek, närhet och
sex. Lena hade nog hoppet uppe att det skulle bli de två. Dom träffades hela tiden och det
pågick under flera år. Det var inte bara att Lena kände så utan Stefan måste ha känt lika men
att han pratade aldrig något med Jeanette om det.
Många såg upp till honom inom geo-cachen, han var lite av en casanova tror Jeanette och
fick kanske utlopp för sin narcisism. Han gillar och ha övertag det märkte Jeanette.
"

Jag har läst konversationer som SD har haft med HD som har liknande innehåll. Att SD inte kan vara utan Lena (hon är hans bästa vän typ) och även att han berömmer Lena inför HD, på ett sätt som känns väldigt kallt mot HD.

Också intressant att SD förnekar förhållandet trots att både HD och Lena erkänner. Nu vet man ju inte så mycket om till vem han förnekar, eller hur det har gått till, men fasade verkar väldigt viktig för SD.
Citera
2021-02-01, 15:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag är inte helt inläst än på den r catfighten så det kommer en och annan dum fråga här ibland. Någon vet säkert när Cachinggate blossade upp. Alltså den inledande dialogen mellan LW och HD. Det jag sett är nåt angående Telegram från typ 5/3 2018? Enligt förhör HD.

HD gör eget konto i juli 2017 och skriver publikt i GEOforumet att hon kommer logga allt på gemensamma HTD om ingen opponerar sig.

Den andra L gör opponerar sig. HD får bara logga de cacher som hon varit med på plats.

Lena opponerar sig inte och därför loggar HD alla cacher. Men sedan efter flertal månader (i april 2018 enligt FUP) ändrar sig LW och vill att HD ska radera de loggarna.
Citera
2021-02-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD gör eget konto i juli 2017 och skriver publikt i GEOforumet att hon kommer logga allt på gemensamma HTD om ingen opponerar sig.

Den andra L gör opponerar sig. HD får bara logga de cacher som hon varit med på plats.

Lena opponerar sig inte och därför loggar HD alla cacher. Men sedan efter flertal månader (i april 2018 enligt FUP) ändrar sig LW och vill att HD ska radera de loggarna.

Toppen! Tack för att du förtydligade.

Då hettade det till nära tiden för mordet och där mellan var det LW som var iväg med andra killar och ungar som bråkade och nyligen skilsmässa och HD gullade med JS.

Han hade fullt upp i skallen. Inte konstigt det gick en propp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in