Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Jag tycker vittnet JBE (AB 150 s 12) ger en bra sammanfattning om relationen och tiden efter avslöjandet 2017. JEB är den person i Region Örebro som ansvarar för geo-cash-touren.
Jo, jag har läst hennes vittnesmål tidigare.
Tack för påminnelsen!
Väldigt bra, men (för) kort förhör.
Hon plockar fram flera intressanta saker, kan vara intressant att läsa för andra.
Fastnade för några saker som för mig kändes viktiga. Det är hur SD fugerar mot både HD och Lena:
"
. Hanna ställde ultimatum mot Stefan men Hanna var svag och manipulerad av Stefan. Så han ställde alltid tillbaka mot henne fast hårdare. När Hanna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena". "
//
"
När det gäller otroheten så förnekade han fast det var uppenbart för alla. Till och med både
Hanna och Lena bekräftade men han nekade i alla fall. Han får alla och tro att det var Lena
som hängde efter honom, men i själva verket var det tvärt om. Jeanette tror att Lena var
betuttad i Stefan men det var inte taget från luften utan Stefan gav henne kärlek, närhet och
sex. Lena hade nog hoppet uppe att det skulle bli de två. Dom träffades hela tiden och det
pågick under flera år. Det var inte bara att Lena kände så utan Stefan måste ha känt lika men
att han pratade aldrig något med Jeanette om det.
Många såg upp till honom inom geo-cachen, han var lite av en casanova tror Jeanette och
fick kanske utlopp för sin narcisism. Han gillar och ha övertag det märkte Jeanette. "
Jag har läst konversationer som SD har haft med HD som har liknande innehåll. Att SD inte kan vara utan Lena (hon är hans bästa vän typ) och även att han berömmer Lena inför HD, på ett sätt som känns väldigt kallt mot HD.
Också intressant att SD förnekar förhållandet trots att både HD och Lena erkänner. Nu vet man ju inte så mycket om till vem han förnekar, eller hur det har gått till, men fasade verkar väldigt viktig för SD.