Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Ja beskrivet på detta sätt så blir det mer plausibelt. Det jag haft svårt för är idén att GM lurat OP till Dekorima för att prata om nåt. Det är inte realistiskt enligt mig.
Men om en grupp på något sätt lockat Palme till exempelvis en restaurang/ ett kontor så blir det något annat. Är det troligt att Palme skulle acceptera just Bohemia som mötesplats?
Men fortfarande är tidpunkten ett problem. Efter bion 23 en vinterkväll. Dessutom visste ju inte OP förrän 18.30 att det fanns bioplaner. I så fall måste man tänka sig att någon av dem han talade i telefon med efter hemkomsten fått honom att acceptera ett möte så sent?
Jag är fortsatt starkt tveksam.
Det var ett spontant beslut att gå på bio .Det är om han fick någon information om ett möte vid bion ,men det blir långsökt.
Tror inte på något möte.
En anledning är att hans fru var med.
Att han träffade en del människor i olika situationer är jag övertygad om. På Gunnar Walls blogg skrivs det om när han försvann på Kreta. Var borta några timmar och LP höll på att få psyk bryt innan han var hemma.
Vem han träffade eller vad han gjorde kom aldrig fram men hans fru var inte förtjust utan blev riktigt orolig.
Detta hände -85 och med det i åtanke borde de inte ha gått hem ett halvår efter ,men hemma är alltid tryggt....
Vi läser vittnes mål med facit i hand. Det gör inte de som var på plats aktuell tid. Om de visste vad de skulle uppleva den här kvällen hade de varit på tå och extremt uppmärksamma.
Allting går så fort det är halvmörkt och de flestas ögon är på mannen som faller efter att de hört smällare. Dessutom blir man rädd!
LP vittnesmål måste tas med salt .När hon förstod att hennes man var skjuten så var hennes ögon och sinne på hennes man.
Jag tror att hon tidigt förstod att det var illa och att han blivit skjuten .Hon hade fullt upp att få tag på ambulans och la inte på minnet hur människorna i hennes omgivning var klädda eller hur de såg ut.
Håll också i minnet att skjutningar på Sveavägen var ovanliga -86 .