Citat:

Ursprungligen postat av 
Straal

Att nyheter blir färgade av den skrivande journalisten är inget konstigt, även om det i det längsta skall motarbetas för en neutral journalistik. Men med det sagt får man såklart förvänta sig viss färgning och man bör därför ha lite koll på vem som ger ut nyheterna. Men public service kan man tycka ska vara de mest pålitliga och mest obundna, men ändå hör jag ofta folk som säger att de inte litar på det t.ex. SVT skriver. 
Men det jag då söker är riktiga bevis på situationer då man antingen snedvridit saker eller helt valt att inte rapportera om det. SVT är fortfarande min största nyhetskälla (även om jag läser på fler ställen) och tycker inte att folk gett mig tillräckligt goda anledningar att tvivla på det som skrivs. Utan det är ofta bara uttalanden utan att faktiskt kunna peka på något. Jag skulle istället vilja påstå att alternativ media ofta är starkt färgat. 
Har ni några konkreta exempel? Tycker ni att vi blir förda bakom ljuset om vissa saker eller ges en snedvriden bild?
(Med färgad menar jag påverkad av politiska åsikter och/eller snedvrider fakta eller väljer att inte rapportera vissa saker som är av nyhetsvärde)

kommer inte på några exempel just nu men väre än svt och sveriges radio finns väl knappast
neutrala är de inte för fem öre.
de vrider och vänder på allt till deras egen fördel och agenda för nuvarande feminist vänster regering