2021-01-31, 12:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
OT men märks att du inte fattar vad problemet handlar om. Tror du Mars Rover körs från Jorden när det tar flera minuter att skicka ett kommando till Mars från Jorden? Mars Rover körs av en AI eftersom det inte går att göra det i realtid från Jorden.

Det behövs inte alls AI för att köra en rover på Mars, men det underlättar.
De första rovrarna på Mars styrdes från jorden.

Off topic, men jag tycker att det är viktigt att fakta blir rätt i en vetenskaplig tråd.
Citera
2021-01-31, 13:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Fördelar så här långt:
  • Man slipper idioterna som sticker in huvudet på ens kontor för att tjöta bort en halvtimma.
  • Man slipper piffa upp sig/bilköer. 2h extra fritid varje dag.
  • Inte ens en förkylning. Inga sjukdagar=mer stålar & bättre hälsa
  • Ingen trängselskatt=mer stålar och extrem tillfredsställelse att blåsa "the man" på pengar.
  • Man utnyttjar dagen ofantligt mycket bättre. Finns inget jobb för tillfället kan man lika gärna klippa gräsmattan eller raka sig. Är man uttråkad på kvällen kan man jobba.
  • Behöver knappt tanka bilen längre=mer stålar.

Finns hur många fördelar som helst men orkar inte skriva mer nu.
Jag vill absolut hålla med dig om detta och jag hoppas och tror att en effekt av corona är att flera både anställda och arbetsgivare förstått att det går att arbeta hemifrån.

Corona kan vara det som puttar många över kanten, inte ner i graven utan till att arbeta delvis på distans.
Citera
2021-01-31, 13:03
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som sagt, du måste presentera en hållbar kedja. Dessa indicier han presentera kan möjligtvis ligga till underlag för att formulera hypoteser som sedan blir prövade i vederbörlig ordning. Om det finns hållbara delförklaringar bryts kedjan.

Nej. Hade Kina lagt korten på bordet så hade bevisbördan varit omvänd men då Kina inte ens erkänner var epicentrum var trots att fakta pekar på tunnelbanelinjen 2 som passerar WIV är det Kina som ska lägga korten på bordet och ex. visa exakt vilka virus det är som användes i GOF-forskningen i WIV. Fram tills dess är det uppenbart att de mörkar något för sin egen vinnings skull vilket är oacceptabelt när resten av världen har en pandemi som började i Kina.
Citera
2021-01-31, 13:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
...

Beträffande Schengens yttre gränser, så är det här någonting som provocerar mig:

Citat från Deutsche Welle, 23:e januari 2021:
French aid ship rescues hundreds of migrants off Libya
...
More than 350 migrants have been rescued off the Libyan coast over the past two days, a European NGO said on Saturday.

They were picked up by the Ocean Viking aid ship, which is run by France-based SOS Mediterranee.

The organization said “106 people were rescued in international waters 28 nautical miles (52km) from the Libyan coast” on Friday evening.
Det som dessa påstådda "flyktingar" ägnar sig åt är vidrigt. Mitt under pågående epidemi så tränger dom sig in i Europa illegalt. Jag kan inte känna någon sympati för dessa "flyktingar". Jag känner mig äcklad av deras agerande. Dom beter sig så totalt hänsynslöst mot Europas befolkning.

"Räddningsfartygen" och "flyktingarna" borde hindras att angöra europeiska hamnar. För att hålla säkerställa att båtarna hålls borta, så bör europeiska myndigheter använda det våld som krävs. Jag har tidigare varit motståndare till att beskjuta båtarna, men under en epidemi så är det viktigare att skydda Europas befolkning mot sjukdom och död.
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
I detta fall är organisationen som kör båten fransk (och kanske också båten i sig). Det finns även organisationer med bas i andra länder, t ex Tyskland. Kanske finns det även svenska intressen där.
Många av dessa båtar kör sen flyktingarna till Italien där de ”dumpas”. De placeras på karantänfartyg och smitta bland dem har konstaterats.

Men tänk om varje organisations ”hemvistland” skulle tvingas att ta hand om flyktingarna på just ”sin” båt? Hur skulle det påverka ”aktionerna” och synen på gränsskyddet. Som det är nu slipper man ta ansvar för det förtäckta skyddet man ger dessa båtar.

Det kan vara en idé. Därefter behöver besättningarna åtalas för sina onda gärningar.

Just nu är vi nervösa för att det ska uppstå nya mutationer som kringår immunitet från äldre varianter av viruset. Tänk om en sådan mutation uppstår i Nordafrika. Skulle dom nordafrikanska länderna lyckas upptäcka den nya mutationen? Eller skulle mutationen upptäckas först när någon tar med sig den till Europa? När någon har fört viruset till Europa, så är det redan för sent för Europa att agera. Allt som vi har byggt upp i form av immunitet, kan vara bortkastat när 1 smittad person kliver iland i Europa.

Dessa "välgörenhets-organisationer" behöver exponeras som dom hänsynslösa personer som dom är.

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mottagandet av dessa flyktingar innebär direkt eller indirekt påverkan på bekämpningen av smittan och vår förmåga att minska riskerna för att den sprids.

Därför kan vi behöva överväga huruvida det är moraliskt befogat att torpedera båtarna. Jag anser egentligen att sådant grovt våld är motbjudande. Jag har förespråkat att "flyktingarna" omhändertas, och därefter skickas tillbaka till sina hemländer. Men under en epidemi så är riskerna för stora med en sådan hantering. Dessa "flyktingar" riskerar livet på hundratusentals européer.
Senast redigerad av Onkel Kostia 2021-01-31 kl. 13:10.
Citera
2021-01-31, 13:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nej. Hade Kina lagt korten på bordet så hade bevisbördan varit omvänd men då Kina inte ens erkänner var epicentrum var trots att fakta pekar på tunnelbanelinjen 2 som passerar WIV är det Kina som ska lägga korten på bordet och ex. visa exakt vilka virus det är som användes i GOF-forskningen i WIV. Fram tills dess är det uppenbart att de mörkar något för sin egen vinnings skull vilket är oacceptabelt när resten av världen har en pandemi som började i Kina.
Du har fel. Med största sannolikhet var det att en pandemi utlöstes med just coronavirus och jag skulle kunna sätta en stor peng på att nästa också sker i Kina. Men detta har väldigt lite att göra med kommunistdiktaturen där utan snarare på naturliga förutsättningar.

Och Gain of Function-experiment är inte det precisionsverktyg man tror det är. Det är också en - må vara kontroversiell - del av virusforskningen.
Citera
2021-01-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Att gamlingarna dör som flugor, känns som fake news. I norge har man kommit fram till att inte ett enda av dödsfallen som skedde där orsakades av vaccinet.
Betänk att samtliga på äldreboenden är ganska svaga individer. De befinner sig där just för att de inte har så långt kvar. Folk kommer ju inte sluta död för att de fått en spruta. Naturliga orsaker kommer ju fortsätta döda gamlingar oavsett vaccinering eller inte.

Däremot skall alla dödsfallen utredas för att utesluta en koppling enligt mig.

Snart är alla äldreboenden och hemtjänsthavare vaccinerade i Stockholm. Det borde leda till sjunkande dödstal eftersom 90% av dödsfallen är 85+. Finns det någon som helst effekt borde vi se den snart.
Citera
2021-01-31, 13:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
i tyskland vaccinerade man ett äldreboende ich 15 smittades och dog.

källa

https://www.bild.de/bild-plus/news/inland/news-inland/in-seniorenheim-erkrankt-geimpft-infiziert-gestorben-75140450,view=conversionToLogin.bild.html

hjälper detta vaccin eller blir läkemedelsbolagen bara rika?
Fundera lite själv.
Om du köper en tex. en bil av en bilhandlare och bilen är kass trots löften om guld och gröna skogar, går du tillbaks till den bilhandlaren igen?

Läkemedelsbolagen lever till stor del på förtroende och det behövs inte mycket för att tappa en hel del förtroende. Däremot tar det lång tid att bygga upp förtroende.
Ingen blir långsiktigt rik på att luras, jo kanske bilhandlaren som får andra nya kund att lura.
Citera
2021-01-31, 13:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Svensk media skriver om vaccinbluffarna som ringer och vill sälja vaccin. Om nu den svenska staten hade varit så duktiga som de hela tiden säger sig vara skulle 100'000 vaccneras per dag. Men nu är de fast i "vaccinnationalismens hemskheter, EU schabbel, trögheter i systemet och annat som bara öppnar vägen fri för de som vill sälja vaccin eller blåsa folk. Förstår vi riktigt hur inkompetent den svenska regeringen är?
Citera
2021-01-31, 13:18
Medlem
Tegnell ”immunitet anledning till att smittan gått ner.”

https://www.gp.se/nyheter/sverige/coronasmittan-minskade-plötsligt-i-sverige-tegnell-immuniteten-måste-spela-någon-roll-1.40685990

Jag dödar någon snart.
Hmmm varför räddar inte immunitet UK, USA, Portugal, Gibraltar, Italien etc då?
De har ju fler smittade guuuu så tokigt
Citera
2021-01-31, 13:20
Medlem
Israel och UK snabba som satan med vaccin.
EU är jättebra hjälpt Sverige mycket det!
Citera
2021-01-31, 13:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har fel. Med största sannolikhet var det att en pandemi utlöstes med just coronavirus och jag skulle kunna sätta en stor peng på att nästa också sker i Kina. Men detta har väldigt lite att göra med kommunistdiktaturen där utan snarare på naturliga förutsättningar.

Och Gain of Function-experiment är inte det precisionsverktyg man tror det är. Det är också en - må vara kontroversiell - del av virusforskningen.
Förutsättningarna för att olika virus utvecklas verkar vara absolut vara bra just i västra delen av Asien. Varför?
Med svar på den frågan skulle det ju gå att göra något åt ursprungsproblemet.

Kommunistdiktaturen är givetvis inte ansvariga för att ett virus utvecklas naturligt, men de är absolut högst avsevärt ansvariga för att de mörkar situationen och skadar hela världen.

Samma resonemang gäller om viruset kommer från ett labb plus att då kan kommunistdiktaturen även ha ansvaret för framställningen.

Viktigast är ändå att varna omvärlden omedelbart, men detta ligger nog inte riktigt för diktaturer.
Jämför med Tjernobyl tex.
Citera
2021-01-31, 13:27
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Tegnell ”immunitet anledning till att smittan gått ner.”

https://www.gp.se/nyheter/sverige/coronasmittan-minskade-plötsligt-i-sverige-tegnell-immuniteten-måste-spela-någon-roll-1.40685990

Jag dödar någon snart.
Hmmm varför räddar inte immunitet UK, USA, Portugal, Gibraltar, Italien etc då?
De har ju fler smittade guuuu så tokigt
Jag kan bara läsa rubriken, men det hur kan det inte vara så att immunitet spelar någon roll i att smittan går ned i Sverige, menar du?

Citat:
Coronasmittan minskade plötsligt i Sverige – Tegnell: ”Immuniteten måste spela någon roll”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in