2021-01-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jouma
Vilket jvla brsgolv pratar du om? Tror du serist att folk handlar aktier i en trading pit fortfarande?
Inse att varje sljare och kpare inte paras ihop momentant. Folket satsar p aktier via mellanhnder som buffrar penningstrmmarna.

Vid kp av svenska aktier registreras garna hos Euroclear, men om ingen motsvarande registrering sker vid kp av GME s br man vl betrakta innehavet som virtuellt. Eller?
Citera
2021-01-30, 21:02
Medlem
Att de tror p autism!!!! Ja vad fan hade vi inte varit utan det!!!
Citera
2021-01-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Det r ju bara storkapitalet och de med enorma mngder pengar som kan gna sig t blankning pga ibland gr det fel och d r man tvungen att betala istllet fr att tjna pengar. Kan tycka att det hr r ju bra humor hur storkapitalet vrider sig i plgor och r skrajja. Lite payback time helt klart. Och ger man sig in i leken s fr man leken tla.
Har fljt det hela ngra dagar, rtt mnga bekanta har kpt in sig, men liksom bara sm poster, och mest fr humorns skull, ingen av dom rknar med att f ut ngra pengar av det hela, men att stta blankande hedgefonder p plats r en ren gldje :-)
Men mnga bckar sm...

Notera nu hur hedgefonderna och proffs-aktiemarknaden ropar p regleringar och "shr fr det inte g till", n nr smsparare gr ngot och tjnar pengar, d r det givetvis alltid fel...

Men stor humor nr det svider i fickan p nn som alltid r van att tjna mycket pengar!
Frgan jag stller mig r om detta gemensamma handlande kommer sprida sig vidare till andra aktioner...power in numbers liksom, det mste ge ringar p vattnet tnker jag.
Citera
2021-01-30, 21:04
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Inse att varje sljare och kpare inte paras ihop momentant. Folket satsar p aktier via mellanhnder som buffrar penningstrmmarna.

Vid kp av svenska aktier registreras garna hos Euroclear, men om ingen motsvarande registrering sker vid kp av GME s br man vl betrakta innehavet som virtuellt. Eller?

Det registreras hos den amerikanska motsvarigheten har jag ju sagt. Och jo, kpare och sljare paras ihop momentant, dock ibland via mellanhnder. Tror du p riktigt att det inte finns ngot garregister fr amerikanska aktier eller spelar du bara dum?
Citera
2021-01-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
garna av hedgefonderna som blankade GME r judar. Deras kollegor i media som frsker skrmma rrelsen r judar.
Intressant, klla?
Citera
2021-01-30, 21:07
Medlem
Citat:
Det registreras hos den amerikanska motsvarigheten har jag ju sagt. Och jo, kpare och sljare paras ihop momentant, dock ibland via mellanhnder. Tror du p riktigt att det inte finns ngot garregister fr amerikanska aktier eller spelar du bara dum?
Du skrev att s vitt du visste s registrerades vl innehavet i USA. Ngon borde vl veta hur det fungerar? Kan ni f utdrag som visar att ni r registrerade gare i USA?

Det vore dumt att inte vilja veta sanningen.
Citera
2021-01-30, 21:09
Medlem
weedfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterflojt
Lste nyss frn en postare som skrev:
Buy Nokia, you dont want to be the last to sell gme but the first to buy nokia!
P reddit men hittar inte trden, det var samma postare som drog igng gme s skulle nog kliva ur gme nu!

Allt det hr att kpa andra aktier r bara skitsnack. Endast GME som r shortat s hrt. Kommer inte bli nt liknande p ngon annan aktie.
Citera
2021-01-30, 21:15
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooop
Frgan jag stller mig r om detta gemensamma handlande kommer sprida sig vidare till andra aktioner...power in numbers liksom, det mste ge ringar p vattnet tnker jag.
En bra frga. Inte nu direkt det har jag svrt att tro. Dremot kan det hnda igen om ett r eller tv.
Och lt oss hoppas att det r ytterligare en hedge-fond man drar ur pengarna ur d :-D
Citera
2021-01-30, 21:17
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Du skrev att s vitt du visste s registrerades vl innehavet i USA. Ngon borde vl veta hur det fungerar? Kan ni f utdrag som visar att ni r registrerade gare i USA?

Det vore dumt att inte vilja veta sanningen.

Det hr blir sista frsket sen fr jag hnvisa dig till konspirations-forumet.

Du r kund hos en bank. Du kper en aktie. Antingen s 1. Har banken har ett konto dr de hller aktier fr din rkning, eller 2. Banken anlitar en annan bank som hller aktier fr kunds rkning, i det hr fallet din bank. I bda alternativen har din bank en skyldighet att fra ett register p vem som ger aktierna, annars bryter de mot lagen. Dr har du sanningen, ta till dig av den eller stoppa upp den i rumpan, ditt val.
Citera
2021-01-30, 21:27
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Alla ignorera bara VitruvianskeBgen. Han har hngt hr flera dagar nu och spytt ur sig galla

Det komiska r ju att karln aldrig ger sig oavsett vilken diskussion han blir verbevisad i
Citera
2021-01-30, 21:28
Medlem
Citat:
Det hr blir sista frsket sen fr jag hnvisa dig till konspirations-forumet.

Du r kund hos en bank. Du kper en aktie. Antingen s 1. Har banken har ett konto dr de hller aktier fr din rkning, eller 2. Banken anlitar en annan bank som hller aktier fr kunds rkning, i det hr fallet din bank. I bda alternativen har din bank en skyldighet att fra ett register p vem som ger aktierna, annars bryter de mot lagen. Dr har du sanningen, ta till dig av den eller stoppa upp den i rumpan, ditt val.
Okay, det r sjlvklart s att du r registrerad i Sverige fr en aktiertt, s att sga, skattemyndigheten vill ju veta reavinster och snt. Men jag r mest intresserad av hur det egentligen frhller sig nr smfolk gr aktieaffrer, t.ex. i USA.

Och i USA verkar det vara tilltet att ganska fritt kpa och slja aktier som inte finns. Det var vl drfr som Robin Hood stoppade handeln med GME fr en tid sedan?

Men, lycka till mot den verhet som har lagen som golv! Vi andra har lagen som tak, lmpligt nog. Sverige behver inte fler rttshaverister.
Citera
2021-01-30, 21:30
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Lst att folk frlorat typ en halv million p 2 timmar p Avanzas hemsida. Ngon som kpte in sig p runt 400 usd o sld runt 200 p kraschen. Verkar inte vara alla vinnare hr, undrar om denna squeeze nu verkligen inte hnder. Hur mnga kommer g fattiga ur kalaset? Frutom de som tjnat p mndag och tisdag som nu r rika.

Lter mrkligt att kpa in sig just d kursen uppenbart ntt eller nra att n kulmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in