Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Om det bästa försvaret är att smutskasta motståndaren med konspiratoriska anklagelser om pedofili och andra rykten som nu sprids, ger det som framförs motsatt resultat än det man vill ha. Normala människor fylls med avsmak, och vet att sådant trams kommer när inget vettigt kan framföras i sakfrågan.
Detta är en tråd om politiker. Att försvara en svensk politiker med att motparten i en avtalstvist är under inflytande av ett gäng rättshaveristiska pedofiler leder inte till framgång i en svensk domstol.
Jag tror att alla förstår ditt syfte med att producera meningslösa inlägg om andra skribenter i stället för att diskutera själva sakfrågan för att dränka en hel del obehagliga sanningar om personer som faktiskt är inblandade i fastighetsköpet och den kommande processen.
Dit hör till exempel den neuropsykologiska utredningen med Margareta Majgård som ”närmast anhörig”.
Den ena delen finns på sista sidan och handlar om ADL, allmän daglig levnad, och handlar o vardagliga rutinsituationer som av/påklädning, toalettvanor, tandborstning, matlagning och tvätt. Den intervjun är genomförd 16 december 2020 med Margareta Majgård.
Den andra delen är något som heter GBS-skalan och där har en telefonintervju genomförts med Margareta Majgård 7 januari enligt sammanställning av utredningen på sidan 1. GBS-skalan beskrivs i bilagan som ett informationsbaserat frågeformulär för bedömning av demens.
I den sammanfattande bedömningen på sidan 7 i utredningen står det ”lntervjuer och de båda informationsbaserade frågeformulären GBS-skalan och CIMP-QUEST indikerar en förhöjd nivå av kognitiva funktionsnedsättningar.”
Jag har lite svårt att hitta någon beskrivning av vad CIMP-QUEST undersökningen är men när jag söker på nätet så verkar det vara en förkortning för Cognitive Impairment Questionnaire på svenska Neurokognitiv Symtomenkät och även den fylls i av anhörig.
För mig förefaller det som att slutsatsen om Esbjörns förhöjda nivå av kognitiva funktionsnedsättningar baseras i hög grad på anhörigintervjuer genomförda av Barry Karlsson med Margareta Majkgård.
https://www.docdroid.net/1O55vJ2/upp...-32-pdf#page=2
Om man tar i beaktande vad som har framkommit i tråden om de inbördes relationer som finns mellan Majgård, familjen Lülmaa och Johann Binninge så känns det väldigt obehagligt att en psykologutredning med diagnos i hög grad baseras på Margareta Majgårds beskrivning av Esbjörns kognitiva funktioner.
Sen har vi mysteriet med den försvunna värderingen av fastigheten som Binninge skulle lämna in till tingsrätten denna vecka. En värdering som med 99,92 % säkerhet är beställd från Riksmäklaren i Uppsala med inte färre än tre från familjen Lüllmaa anställda. Den fjärde jobbar ju, som du vet, med Billinge i detta fall. Hon beställde ovanstående utredning av Binninges kognitiva hälsa.
Jag håller med, denna härva är alldeles tillräckligt hemsk utan pedofilkopplingen. Men den finns där i Binninges bakgrund oavsett vad du och jag tycker om detta. Så gör även hans relationer med Billy Butt och Julian Assange. Av någon anledning hamnar han i konstigt sällskap med sexualbrottslingar och skumma människor.
Du har även rätt om att tråden handlar om politiker, närmare bestämt två. Den ena är bekant och heter Ebba Busch (KD) och den andra lite mindre kända Matts Lüllmaa (L) i Uppsala kommuns byggnadsnämnd som håller på med en planprocess i området där Esbjörns fastighet ligger.
Jag önskar att någon snarast möjligt söker kontakt med Esbjörn och säkerställer att det som pågår är i enighet med hans fria vilja och uttryckliga önskemål.