2021-01-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Eftersom det handlar om ett specifikt ställe och en namngiven sjö så hade du iofs kunnat följa din egen uppmaning och kollat upp vilket ställe det handlar om innan du spred felaktigheter i tråden.
Det är inga felaktigheter. Du skrev att det var fria fantasier att en lagändring var på gång.

Jag svarade: Strandskyddet ska bort vid mindre sjöar till exempel. Du fixar att kolla förslag och var ärendet ligger på riksdagens sida.

Det jag skrev är sant.
2021-01-30, 12:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det handlar väl snarare om uppröjning och städning. Den är väl knappast förorenad? Röjningen som startade efter kontraktsskrivningen var väl en del i att dränera och torka upp marken?

Om man nu inte räknar alla bilar och tunnor mm som ligger överalt så är det nog inte förorenad. Kanske har några bilar förorenat grundvattnet med läkande tankar mm det finns ju några.
Inte så bra om man nu ska ha egen brunn
2021-01-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bra fråga, personligen tror jag att Riksmäklarna skulle göra värderingen men de har fått kalla fötter på grund av de personkopplingar som framgått av tråden, de vet att de inte kan smyga under radarn nu i och med allt som framkommit av duktiga grävare.

Vi får se om något händer nästa vecka, jag tvivlar men har jag fel kommer vi att få läsa det i en kvällstidning nära oss, Binninge/E*björn driver ju fallet i media istället för i Tingsrätten.

Hur många journalister låter sig styras av pedofilen Johann Binninge och hans pedofilvurmargäng nu?
Nej,Johann Binninge får nog fortsätta sitt traditionella sätt att ”driva” sin fula plan via olika nätalias men nu är det alltmer klarlagt brottslig verksamhet som pågått både mot Esbjörn och Ebba från detta samvetsbefriade gäng med Riksmäklarnas intresse i centrum
2021-01-30, 12:50
Medlem
När jag läser Barry Karlssons neuropsykologiska utredning om Esbjörn så noterar jag att det verkar finnas två avsnitt som bygger på intervjuer med en tredje part, i detta fall Margareta Majgård som ”fungerar i princip som närmast anhörig”.

Den ena delen finns på sista sidan och handlar om ADL, allmän daglig levnad, och handlar o vardagliga rutinsituationer som av/påklädning, toalettvanor, tandborstning, matlagning och tvätt. Den intervjun är genomförd 16 december 2020 med Margareta Majgård.

Den andra delen är något som heter GBS-skalan och där har en telefonintervju genomförts med Margareta Majgård 7 januari enligt sammanställning av utredningen på sidan 1. GBS-skalan beskrivs i bilagan som ett informationsbaserat frågeformulär för bedömning av demens.

I den sammanfattande bedömningen på sidan 7 i utredningen står det ”lntervjuer och de båda informationsbaserade frågeformulären GBS-skalan och CIMP-QUEST indikerar en förhöjd nivå av kognitiva funktionsnedsättningar.”

Jag har lite svårt att hitta någon beskrivning av vad CIMP-QUEST undersökningen är men när jag söker på nätet så verkar det vara en förkortning för Cognitive Impairment Questionnaire på svenska Neurokognitiv Symtomenkät och även den fylls i av anhörig.

För mig förefaller det som att slutsatsen om Esbjörns förhöjda nivå av kognitiva funktionsnedsättningar baseras i hög grad på anhörigintervjuer genomförda av Barry Karlsson med Margareta Majkgård.

https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf#page=2

Om man tar i beaktande vad som har framkommit i tråden om de inbördes relationer som finns mellan Majgård, familjen Lülmaa och Johann Binninge så känns det väldigt obehagligt att en psykologutredning med diagnos i hög grad baseras på Margareta Majgårds beskrivning av Esbjörns kognitiva funktioner.

Jag önskar att någon snarast möjligt söker kontakt med Esbjörn och säkerställer att det som pågår är i enighet med hans fria vilja och uttryckliga önskemål.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-01-30 kl. 13:01.
2021-01-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det är inga felaktigheter. Du skrev att det var fria fantasier att en lagändring var på gång.

Jag svarade: Strandskyddet ska bort vid mindre sjöar till exempel. Du fixar att kolla förslag och var ärendet ligger på riksdagens sida.

Det jag skrev är sant.
Men inte relevant i tråden.
2021-01-30, 13:02
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation

Objektivt har Ebba själv satt sig i klistret genom att hota med tinget. Säga att hon är beredd att backa men ansöker om lagfart. Snacka om dubbla budskap.

Att hon först förnekar att hon ska dra det till tinget men när sanningen kommer fram då blir det att hon bara "upplyst/informerat" Esbjörn, säger ganska mycket om hur fröken Usch agerar.

Nu sitter hon i sin skyttegrav o Esbjörnarna i sin.

Att komma o påstå att Ebba inte kunde få tag på Esbjörn om hon verkligen ville är bara snömos från hennes sida.

Att Esbjörn känner sig tjatad på o lurad o vill därför inte träffa är helt naturligt eftersom hon just hotar med tinget.

Satt sig själv i klistret genom att:
Esbjörn sålt sitt sommarhus åt henne.
Esbjörn tagit emot 390.000:- i handpenning.
Esbjörn sen inte var på avtalad plats 16/9.
Esbjörn inte heller fanns på banken 16/9.
Esbjörn inte svarade i telefon 16/9.
Esbjörn får ett handskrivet brev 16/9.
Esbjörn hör ändå inte av sig.
(bevisligen fått brevet 16/9, Expressens bild)
Esbjörn får brev från juristen 21-22/9
Esbjörn eller ombud hör inte av sig.
Esbjörn dyker upp i Expressen 9/10.
Ebba lovar i media att inte genomföra affärer om
Esbjörn verkligen inte vill det och har problem.
Ebba lämnar lagfartsansökan, den blir vilande.
Ebbas jurist tvingas lämna in en stämning.
Esbjörns ombud hävdar att Esbjörn är dement och Ebba lurat av honom en värdefull "släktgård" för småpengar.

Där är vi nu och Esbjörns själv har ännu inte hört av sig och de 390.000:- har han kvar.
Esbjörns ombud har dock av domstol förelagts, att till tingsrätten skyndsamt inlämna de otvivelaktiga bevis han gått ut med i media.

Så hur menar du med själv satt sig i klistret?
Esbjörn hörde aldrig av sig så affären kunde slutföras, men behöll handpenningen.
Esbjörn ombud förhalar och ännu inte presterat något bevis, som gör att avtalet kan hävas.

Pacta sunt servanda är strikt i JB när avtal om fastigheter undertecknats.
2021-01-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Esbjörn är en gammal man.
Oavsett om man är dement eller inte så får man ålderskrämpor med åren och minnet kan svikta men att som Esbjörn hamna i klorna på ett gäng pedofila rättshaverister som fullständigt kidnappar Esbjörns lugna tillbakadragna liv det får mig att må illa.
Det borde få journalister att reagera.
Pedofilen Johann Binninge som fullständigt tagit över Esbjörns rätt till liv och sätter etikett dement på honom . Han förs till olika hemliga platser och folkbokförs på olika ställen av det rättshaveristiska pedofilgänget Pernrot Lüllmaa och Binninge
Se med lite objektivitet så är Esbjörn i en kidnappningsliknande situation vilket både borde föranleda orosanmälan till socialtjänst och polismyndighet.

Esbjörns vilja är satt ur spel av rättshaverister

Du har i alla inlägg, berättat om pedofiler, sexualförbrytare, pedofila rättshaverister, jurister som plundrar gamlingar genom arvodering. Kidnappare inom ett pedofilgäng som gömmer Esbjörn, eftersom han inte får träffa Ebba när hon vill det.

Du måste hata Binninge!

Men i all dynga du framför finns det några pärlor som den meningen jag fetade, och där är vi eniga du och jag. Esbjörns vilja är satt ut spel genom manipulation. Du vidkänner att du vet att det är fullt möjligt att sätta Esbjörns vilja ur spel genom manipulation.

Det vi inte är eniga om, är vem det är som snackade omkull honom när han skrev på ett avtal han inget minne har om, när det skedde.

I övrigt styrker det Esbjörns sak att han måste haft ett helvete med alla de filurer som pressar honom, pratar hål i skallen på honom, med sitt malande tal i tungor. Ett under att han fortfarande lever.
2021-01-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Satt sig själv i klistret genom att:
Esbjörn sålt sitt sommarhus åt henne.
Esbjörn tagit emot 390.000:- i handpenning.
Esbjörn sen inte var på avtalad plats 16/9.
Esbjörn inte heller fanns på banken 16/9.
Esbjörn inte svarade i telefon 16/9.
Esbjörn får ett handskrivet brev 16/9.
Esbjörn hör ändå inte av sig.
(bevisligen fått brevet 16/9, Expressens bild)
Esbjörn får brev från juristen 21-22/9
Esbjörn dyker upp i Expressen 9/10.
Ebba lovar i media att inte genomföra affärer om
Esbjörn verkligen inte vill det och har problem.
Ebba lämnar lagfartsansökan, den blir vilande.
Ebbas jurist tvingas lämna in en stämning.
Esbjörns ombud hävdar att Esbjörn är dement och Ebba lurat av honom en värdefull "släktgård" för småpengar.

Där är vi nu och Esbjörns själv har ännu inte hört av sig och de 390.000:- har han kvar.
Esbjörns ombud har dock av domstol förelagts, att till tingsrätten skyndsamt inlämna de otvivelaktiga bevis han gått ut med i media.

Så hur menar du med själv satt sig i klistret?
Esbjörn hörde aldrig av sig så affären kunde slutföras, men behöll handpenningen.
Esbjörn ombud förhalar och ännu inte presterat något bevis, som gör att avtalet kan hävas.

Pacta sunt servanda är strikt i JB när avtal om fastigheter undertecknats.

När jag granskar det du skriver, är det du skriver en lista på, ett praktexempel på vad myndigheter och domstolar upplever som ett alster författat av en rättshaverist.

När du framför Pacta Sundt Servanda, svarar jag bara dig med pacta non sunt semper servanda. Esbjörn minns inte att han skrev på. Det saknas två vittnen som skrev under på själva köpeavtalet att han verkligen skrev på, och som därmed kan intyga att det var hans fria vilja att ingå detta avtal. Nu menar Esbjörn, genom ombud, att Esbjörn inte är bunden av ett avtal han inte kan fullfölja, eftersom han var ingen part i det. Av den enkla anledningen att han inte minns. Det finns legala förhinder att fullfölja ett avtal som strider mot tvingande lag, som formkraven i Jordabalken.

Om vi nu ska använda oss av latinska termer, är Pactum turpe, en term som passar in på detta köpeavtal som Ebba upprättat. På svenska är Pactum turpe en skamlig överenskommelse, och avser ett avtal som strider mot lag eller goda seder.

Kolla också avtalslagens ogiltighetsparagrafer om du vill sätta dig in i det denna diskussion handlar om. Vid överlåtelser av fastigheter, kan avtal inte utan vidare ingås utan att beakta Jordabalkens formkrav, som med stark sedvanerätt begränsat avtalsfriheten
2021-01-30, 14:08
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har i alla inlägg, berättat om pedofiler, sexualförbrytare, pedofila rättshaverister, jurister som plundrar gamlingar genom arvodering. Kidnappare inom ett pedofilgäng som gömmer Esbjörn, eftersom han inte får träffa Ebba när hon vill det.

Du måste hata Binninge!

Men i all dynga du framför finns det några pärlor som den meningen jag fetade, och där är vi eniga du och jag. Esbjörns vilja är satt ut spel genom manipulation. Du vidkänner att du vet att det är fullt möjligt att sätta Esbjörns vilja ur spel genom manipulation.

Det vi inte är eniga om, är vem det är som snackade omkull honom när han skrev på ett avtal han inget minne har om, när det skedde.

I övrigt styrker det Esbjörns sak att han måste haft ett helvete med alla de filurer som pressar honom, pratar hål i skallen på honom, med sitt malande tal i tungor. Ett under att han fortfarande lever.

En hypotes som förklarar hela cirkusen är ju att Esbjörn faktiskt VILL sälja och få pengarna, medan det finns "intressenter" som av något skäl anser att Esbjörn skall behålla sommarstugan.
2021-01-30, 14:17
Medlem
Citat:

Du måste hata Binninge!

Vilka normala människor känner inte avsky mot en dömd pedofil som fortsätter utnyttja människor?
Och ett helt pedofil vurmande gäng som satt i system att via ett självutnämnt ombud utnyttja rättsväsendet för att sko sig på en gammal man samtidigt som nätverket rör sig undercover. Sånt ska bara avslöjas!
Riksmäklarna bör Mäklarsamfundet granska i sömmarna.

https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/tematisk-granskning-gallande-penningtvatt

Och Johann Binninge och gänget bör polisanmälas för sina bedrägliga försök till brott mot såväl Esbjörn som Ebba.

Ärendet i sig bör först därefter i trygg miljö med seriös hjälp diskuteras med såväl Ebba som Esbjörn. Tingsrätten bör utse en medlare dem emellan utan påverkan från pedofilgänget.Amen!
2021-01-30, 14:21
Medlem
Citat:
Vad är det som är osant i inlägget? Billinge är tidigare dömd och det finns en direkt koppling mellan Majkgård, kvinnan som beskrivs som Esbjörns närmaste anhörig, till familjen Lülmaa via Binninges byrå. Majkgård har tidigare fått ärva fastigheter från ensamstående äldre herrar.

Var är teorin i denna konspiration, för mig förefaller den väldigt praktisk?

En testamentsjägare som slår sig ihop men en mäklarfamilj med politiskt inflytande där frun dessutom jobbar hos Binninge. Det känns som en match made in heaven och långt ifrån en konspirationsteori.

Om det bästa försvaret är att smutskasta motståndaren med konspiratoriska anklagelser om pedofili och andra rykten som nu sprids, ger det som framförs motsatt resultat än det man vill ha. Normala människor fylls med avsmak, och vet att sådant trams kommer när inget vettigt kan framföras i sakfrågan.

Detta är en tråd om politiker. Att försvara en svensk politiker med att motparten i en avtalstvist är under inflytande av ett gäng rättshaveristiska pedofiler leder inte till framgång i en svensk domstol.
2021-01-30, 14:32
Medlem
Citat:
Om det bästa försvaret är att smutskasta motståndaren med konspiratoriska anklagelser om pedofili och andra rykten som nu sprids, ger det som framförs motsatt resultat än det man vill ha. Normala människor fylls med avsmak, och vet att sådant trams kommer när inget vettigt kan framföras i sakfrågan.

Detta är en tråd om politiker. Att försvara en svensk politiker med att motparten i en avtalstvist är under inflytande av ett gäng rättshaveristiska pedofiler leder inte till framgång i en svensk domstol.
Vresrosen och din fanclub, smutskastning är exakt det som Johann Binninge ,Monika Pernrot Lüllmaa,
Mats Lüllmaa,Majkgård mfl sysslat med alltför länge.
Det är dags att sätta dem ur spel!

Nu är det nya tider Ebba och Esbjörn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in