2021-01-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Fördelar:
Inget valutapåslag, notis vid varje köp, kategorisering av köpen, välja egen pin-kod, snyggt kort, stöd för apple pay.

GBIT (Go Back In Time) är också en väldigt bra funktion. Det gör att du kan flytta transaktioner mellan underliggande kort. Dvs om du gjort ett köp med ett kort som underliggande kan du senare flytta den transaktionen till ett annat.
Citera
2021-01-25, 10:39
Avslutad
Vill någon vara så snäll o skicka en AMEX cashback inbjudningslänk?
Citera
2021-01-25, 11:32
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
GBIT (Go Back In Time) är också en väldigt bra funktion. Det gör att du kan flytta transaktioner mellan underliggande kort. Dvs om du gjort ett köp med ett kort som underliggande kan du senare flytta den transaktionen till ett annat.

Ja den är nog bra men inget argument för att använda Curve istället för andra kort direkt.
Kom på två till fördelar: Blippfunktion och att inte behöva skylta med vilken bank man har eller kort man egentligen använder.
Citera
2021-01-25, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vill någon vara så snäll o skicka en AMEX cashback inbjudningslänk?
Trodde du fick en förut när du skrev på forumet kring november?
Citera
2021-01-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ja den är nog bra men inget argument för att använda Curve istället för andra kort direkt.
Kom på två till fördelar: Blippfunktion och att inte behöva skylta med vilken bank man har eller kort man egentligen använder.

Jo, tex vid bonuskampanjer under en begränsad period som både SAS MC och Everydaycard kör ibland. Eller om du vill flytta en transaktion så den hamnar på andra sidan brytpunkten för fakturering, dvs skapa likviditet/skjuta på när köpet måste betalas.
Citera
2021-01-25, 12:48
Medlem
Citat:
Everyday har förlängt kampanjen 2% bonus i matbutiker fram till 31/1.

Citat:

Tex det du själv skrivit ovan. Givet att du inte har ett för nytt Curve utan ett lite äldre där BIN identifierar kortet som UK-kort så du får matbonusen hos Everyday. Då kan du GBITa över alla dina tidigare matköp utanför kampanjperioden så de blir kampanjköp.
Citera
2021-01-25, 17:24
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Tex det du själv skrivit ovan. Givet att du inte har ett för nytt Curve utan ett lite äldre där BIN identifierar kortet som UK-kort så du får matbonusen hos Everyday. Då kan du GBITa över alla dina tidigare matköp utanför kampanjperioden så de blir kampanjköp.

Ja det kan nog vara bra med GBIT ändå. Jag har ett nyare Curve och det verkar som jag får mindre bonus nu än förut, troligen på grund av sänkt matbonus. Vilket är lite konstigt för alla köp i matbutiker står som Mat i excel-dokumentet som man kan ladda ner.
Citera
2021-01-25, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Nej, som ett Green fast sämre.

Tack! Måste tydligen vänta i 3 månader innan jag kan bli accepterad till Cashbsck kortet då jag redan ansökt och fått godkänt ett annat AMEX kort. Konstig regel men ska ansöka via din länk om 3 månader då.
Citera
2021-01-30, 13:41
Medlem
ettanportions avatar
Hej
Jag har ett remember kort idag som jag haft i många år. Nu på senare tid har jag surnat till mer och mer på att de inte stödjer Google pay. Finns det något annat liknande kort som fixar det?
Citera
2021-01-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanportion
Hej
Jag har ett remember kort idag som jag haft i många år. Nu på senare tid har jag surnat till mer och mer på att de inte stödjer Google pay. Finns det något annat liknande kort som fixar det?
Vad lägger du i begreppet "liknande"? Vad hos remember card är det du gillar?
Citera
2021-01-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Tack! Måste tydligen vänta i 3 månader innan jag kan bli accepterad till Cashbsck kortet då jag redan ansökt och fått godkänt ett annat AMEX kort. Konstig regel men ska ansöka via din länk om 3 månader då.
Jaså? Det jag har hört är att du får ha två kort samtidigt hos Amex. Säger du upp ett utav korten måste du vänta 6 månader innan du får bli värvad igen.

Men de kanske precis ändrat villkoren. Var fick du informationen ifrån?
Citera
2021-01-30, 16:00
Medlem
ettanportions avatar
Citat:
Vad lägger du i begreppet "liknande"? Vad hos remember card är det du gillar?
Bonusen och att man kan ha extra kort. Nu vet jag inte vad bonusen är längre iofs har för mig att den sänktes för ett tag sedan.

Är inte intresserad av att vara ute och resa osv utan vanliga inköp av mat och prylar typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in