2021-01-15, 22:07
Medlem
Har vi kommit fram till att de bästa ersättarna till Komplett är Everyday och Amex Blue eller finns det något vettigare. Känner typ inte att det är värt stöket med att byta till något som bara är marginellt bättre..
Handlat för ca 150-170kkr per år med komplettkortet
Senast redigerad av NejMenHejPaDig 2021-01-15 kl. 22:10.
Citera
2021-01-16, 23:09
Avslutad
Kan man få kreditkort som exempelvis Everyday även om man inte har en normal årsinkomst MEN kan visa upp ett starkt kapital? (Fonder etc).
Citera
2021-01-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Kan man få kreditkort som exempelvis Everyday även om man inte har en normal årsinkomst MEN kan visa upp ett starkt kapital? (Fonder etc).

Brukar vara svårt tyvärr. Du får testa och blir du nekan av den automatiska processen så ring deras kundtjänst och förklara. Låt oss veta hur det gick
Citera
2021-01-17, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Brukar vara svårt tyvärr. Du får testa och blir du nekan av den automatiska processen så ring deras kundtjänst och förklara. Låt oss veta hur det gick

Ja okej. Kan testa att ringa Vet du vad den automatiska processen i början kollar på exakt? För har läst att Everyday har en gräns på månadslön 10k i månaden. Det kommer jag komma över med råge nu i januari och framåt. Men vet du hur länge man måste ha en sådan lön innan man kan få kortet?
Citera
2021-01-18, 17:11
Awaiting Email Confirmation
Everyday har förlängt kampanjen 2% bonus i matbutiker fram till 31/1.
Citera
2021-01-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Everyday har ett ännu sämre system. Köpen dyker inte upp direkt och sedan som reservationer men står som köp. Det är vanligt med dubletter av köpen. Efter ytterligare 1-2 dagar så är dom färdiga när ikonen ändras och kortnumret står nedanför. Men det kan fortfarande ligga kvar en dublett ovanför.
Bäst att köra med Curve så behöver man inte bry sig så mycket om Everydays dåliga system.

När det gäller Komplett så kommer köp upp direkt som reservationer endast i appen, inte på webben.

Problemet med dubbletter har man även via Curve.
Anledningen är att företaget som drar pengarna inte använder den reservation de begärt utan gör en ny begäran.
Dubbletterna försvinner efter 5 dagar.
Citera
2021-01-19, 07:08
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Anledningen är att företaget som drar pengarna inte använder den reservation de begärt utan gör en ny begäran.

Ja det stämmer. Men det är bättre att köra via Curve och bara kolla där hur mycket man handlat för och när annars är det lätt att bli förvirrad. Och det är bra att ha lite extra stor kredit hos Everyday eftersom dubbletterna dras från krediten innan dom försvinner efter ca 5 dagar.
Senast redigerad av davidwatts 2021-01-19 kl. 07:10.
Citera
2021-01-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs

Är det säljföretaget som gör fel eller Everyday som har ett dåligt system?
Citera
2021-01-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är det säljföretaget som gör fel eller Everyday som har ett dåligt system?

Jag gissar på Everyday då jag inte sett problemet hos andra via Curve.

Bör även nämnas att de som har nyare Curve-kort verkar inte få bonus hos Everyday
Citera
2021-01-24, 07:46
Medlem
Hur fungerar curve? Vad är fördelarna?
När jag läser på deras hemsida kan jag ej se att handla med deras kort ger mer bonus än att använda det som man vill betala med direkt.
Citera
2021-01-25, 00:58
Avslutad
Har Everyday bytt design på sitt kort? Noterade det när jag var inne på deras sida. Tyckte den gamla designen var snyggare
Citera
2021-01-25, 07:56
Citat:
Ursprungligen postat av xelann
Hur fungerar curve? Vad är fördelarna?
När jag läser på deras hemsida kan jag ej se att handla med deras kort ger mer bonus än att använda det som man vill betala med direkt.

Fördelar:
Inget valutapåslag, notis vid varje köp, kategorisering av köpen, välja egen pin-kod, snyggt kort, stöd för apple pay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in